הכשרת קונדיטורים דרוזים ומוסלמים לקויי שמיעה בדן גורמה

פרויקט ייחודי זה הינו יוזמה משותפת של דן גורמה, המוסד לביטוח לאומי – מחלקת השיקום, סניף טבריה ומחוז חיפה והצפון של האגף הבכיר להכשרה ולפיתוח כוח אדם של משרד התמ"ת, המממן ומפקח על הקורס

במרכז הישראלי ללימודים קולינריים בחיפה, דן גורמה מרשת מלונות דן, החלו הלימודים בקורס להכשרה מקצועית באומנות הקונדיטאות (לדירוג מקצועי סוג 1), במסלול המיועד לתלמידים דרוזים ומוסלמים המתמודדים עם לקויות שמיעה וחירשות.

בקורס לומדים 18 תלמידים, מרביתם נשים. מטרת הקורס להכשיר את התלמידים לעבוד כקונדיטורים בתעשיית המזון ובמוסדות אירוח (כבתי מלון, מסעדות, קונדיטוריות, מאפיות, חברות קייטרינג), או ליזום הקמת עסק ביתי לממכר דברי מאפה.
המנחה המקצועית של הקורס היא השף-קונדיטור מרים הרשקו.

פרויקט ייחודי זה הינו יוזמה משותפת של דן גורמה, המוסד לביטוח לאומי – מחלקת השיקום, סניף טבריה ומחוז חיפה והצפון של האגף הבכיר להכשרה ולפיתוח כוח אדם של משרד התמ"ת, המממן ומפקח על הקורס. 

תוכנית הלימודים מתבססת על תכנית הלימוד הרגילה לסוג 1 בקונדיטוריה של האגף. בין נושאי הלימוד: תורת מקצוע הקונדיטאות, טרמינולוגיה מקצועית, תורת החומרים, סיורים מקצועיים.
התוכנית כוללת עבודה מעשית מודרכת בסדנת הקונדיטוריה הלימודית שבדן גורמה, ובקונדיטוריה של בתי המלון של רשת מלונות דן בחיפה. בשלב האחרון של הקורס התלמידים יעברו סטאז' בתעשייה. 

הקורס מותאם לצרכיהם המיוחדים של התלמידים, ומונגש באמצעות ליווי של שתי מתורגמניות לשפת הסימנים. כן נעשים מאמצים להתאמת מבחני הגמר הממשלתיים לאוכלוסיית הקורס.

מחלקת השיקום של המוסד לביטוח לאומי בטבריה, הכינה במשך כשנה את קבוצת התלמידים לקראת הקורס, בכל הנוגע להשלמת השכלה בסיסית, שליטה בשפת הסימנים, שיפור כישורי חיים, התמודדות עם מעגלים חברתיים, ציפיות המשפחה לקראת היציאה לעולם העבודה, וגיבוש קבוצתי. 
מחלקת השיקום רכשה גם את הציוד הלימודי (ביגוד והנעלה, כלי עבודה, ספרות מקצועית), ומממנת את הוצאות התרגום לשפת הסימנים והשתתפות בעלות הנסיעות לדן גורמה.
נמסר כי מחלקת השיקום תשקול לסייע בפיתוח וליווי עסקי של בוגרי הקורס אשר יהיו מעוניינים לפתח עסק עצמאי.

רביב שורץ, מנהל דן גורמה, אומר כי מדי שנה יוצאים את שערי המרכז כ- 200 בוגרים, אשר רכשו בו את השכלתם המקצועית. לצד זאת מקיים דן גורמה מסלולי לימודים המותאמים לאוכלוסיות המתמודדות עם נכויות ומוגבלויות, ורואה במעורבות חברתית חלק מהאג'נדה של המקום וערכיו כמוסד לימודים.
כך, למשל, קורס אומנות הבישול – טבחות סוג 1 לאוכלוסיות של נפגעי נפש, וקורסים קצרים בתחום המלונאות המיועדים לאנשים בעלי מוגבלויות קוגנטיביות.
 שורץ מוסיף כי הוא משוכנע שעצם השילוב בין תלמידים בעלי צרכים מיוחדים לתלמידים רגילים, מיטיב עם שתי האוכלוסיות גם יחד, ותורם לאווירה הבית-ספרית.

המרכז ללימודים קולינריים דן גורמה, מרשת מלונות דן, חבר הארגון הבינלאומי לבתי ספר למלונאות ואירוח – EUHOFA. דן גורמה נוסד בשנת 1975 ושוכן מאז בלב מרכז הכרמל.
תוכניות הלימוד בדן גורמה הן בפיקוח ובמימון האגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם במשרד התמ"ת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר