הלונה פארק של ברקן: קברנה סוביניון סופרייר 2006 וקריניאן רזרב 2007

צוות ברקן, המעיד על עצמו שהוא עובד בתחושת לונה פארק בין החביות והמיכלים, בחר במסעדת לונה פארק אמיתית, "הסלון" של אייל שני השף בפרונט, ושחר סגל המוכר מהטלוויזיה ובימוי פרסומות, מאחור, לחנוכת היינות החדשים שלו

שמואל בוקסר וצוות הייננים של יקבי ברקן: אד זלצברג – יינן ראשי, יותם שרון ועירית שנק-בוקסר, ממשיכים במסורת חנוכת יינות חדשים אחת לרבעון, עם רוח גבית סוערת של כרמי לוינשטיין, אשר על השיווק והפיתוח העסקי.
הצוות, המעיד על עצמו שהוא עובד בתחושת לונה פארק בין החביות והמיכלים, בחר במסעדת לונה פארק אמיתית, "הסלון" הנחשבת והאופנתית של אייל שני השף בפרונט, ושחר סגל המוכר מהטלוויזיה ומבימוי פרסומות, מאחור, לחנוכת הברקן קברנה סוביניון סופרייר 2006 וברקן קריניאן רזרב 2007.

מסעדת לונה פארק, כי פה תקבלו את הפוקאצ'ות המפורסמות של שני על ריבועי קרטון מוזהבים, פרוסות קרפצ'יו סלק שרוף בין יריעות צלופן דקיקות, את כל מרכיבי הארוחה תראו פרוסים לפניכם על דלפק הבר הכפול של הסלון.

שני לא סתם מבשל, אלא שף חושב. לפיכך הוא השקיע בלימוד מוקדם והכנה, התיידד עם ענבי ברקן, ושילב את הענבים והיינות במרינדות וברטבים. בהחלט חוויה גסטרונומית, במבנה של מחסן לשעבר, בעל אקוסטיקה מזעזעת, כלומר נטול אקוסטיקה, עם כל קורות התקרה החשופות.

ברקן קברנה סוביניון סופרייר 2006
מדובר ביין הדגל של יקבי ברקן מבציר 2006. היין מורכב מבלנד של 90% ענבי קברנה סוביניון מהכרמים בדישון ובעלמה, ו- 10% ענבי מרלו מהכרם בדובב. עשייתו של יין הסופרייר, לפי הייננית עירית שנק-בוקסר, היא: "לאסוף בפינצטה את הכי טוב", ואליבא אד זלצברג היינן הראשי: "זה יין שלגר".
על פי תפישת עולמם המקצועית של השלישיה עירית שנק-בוקסר, אד זלצברג ויותם שרון, הרי בסופו של דבר יש להביא למקסימום את יכולות הפרי בהיבט הצבע והטעם, ואת המאמצים האישיים והטכנולוגיים כאחד, בכדי ליצור את הכי טוב שהם יכולים, בהרמוניות והמורכבות הגבוהים ביותר שניתן לקבל ממזיגת היינות המובחרים ביותר יחדיו ליין אחד; יין אשר, לאחר מלאכת בלנד מדוקדקת ומוקפדת, יציג את סך האיכויות הטובות של כל אחד ממרכיביו, בבחינת "השלם העולה על סך חלקיו".
הוספתם של 10% ענבי המרלו, תרמה לעומק ומורכבות נוספת של היין. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון, 100% חדשות, מאלון צרפתי (90%) ואלון אמריקאי. האלכוהול 14%.
יין זה יוצר במהדורה מוגבלת בת 13,300 בקבוקים ממוספרים. כמו כן מולאו גם 700 בקבוקי מגנום – לתשומת לב מביני הדבר.
כדי להפיק את מירב ההנאה מהיין, המלצת הייננים היא למזוג את היין לדקנטר בעל בסיס רחב, או לחילופין לחלוץ את הפקק כשעתיים לפני ההגשה. רצוי שטמפרטורת היין בעת המזיגה לא תעלה על של 18ºC.
מחיר לצרכן 225 ₪.

רשמי טעימה של דני רובין:
צבעו של היין, אדום ארגמני כהה עמוק. מדובר ביין צעיר ועדיין מאופק, שגם שלוש שעות דקנטר קודם להטעמתו, טרם חשפו את הצפונות והפוטנציאל הגלומים בו.
ארומות של פרי בשל, מנטה וקאסיס, דובדבן ופטל נדיבים, ונגיעות של קפה שחור, כשהמרכיבים הפירותיים מאוד דומיננטיים, ובהמשך – עם פוטנציאל ההשתבחות הטמון ביין – הם יהיו עדינים ומרוככים יותר.
ליין, אופי עשיר, נהנתני משהו ואלגנטי כאחד, וזו רק תחילת הדרך. הסיומת מתמשכת עגולה ופירותית. יופי של יין.

ברקן קריניאן רזרב 2007
יין הקריניאן רזרב 2007 מצטרף אחר כבוד לסדרת הרזרב של יקבי ברקן, שהיא סדרת האמצע המציעה לצרכן יינות עולם חדש – יינות איכות סולידיים שעוברים התיישנות בחביות עץ אלון לפרקי זמן שונים, עם תמחור אמצע בהחלט שווה תמורה.
היין מורכב מ- 92% ענבי קריניאן מחלקה ותיקה בכרם חולדה. הענבים שמהם יוצר היין ונזללו גם במהלך הטעימה, שחורים, מרוכזים, מלאים עד להתפקע בטעמים.  ליין הוספו 8% ענבי קברנה פרנק, שנבצרו אף הם בכרם חולדה, ואלה תרמו לרובד נוסף, עם נימה ירקרקה משהו, למורכבות ולעניין שביין.
היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון ממרכז וצפון צרפת, מרביתן חדשות. אלכוהול 14.5%.
מחיר לצרכן 77 ₪.

רשמי טעימה של דני רובין:
צבעו של היין אדום, עם נימות סגלגלות עמוקות. באף בליל ארומות של דובדבן בשל, עשבי תיבול, שזיף, וגם רמזים לפלפל ירוק. הגוף בינוני-מאוזן ורענן.
מצאתי ביין לקט של פירות יער עם רבדים של תבלין. בהרחה ראשונה האף מפתה, ואחריו באה מעט אכזבה בפה. מאוחר יותר, ככל שהיין החל נפתח בכוס, החל היין להיות מאתגר ומעורר עניין. לי, אישית, חסרה במעט הבשרניות. הסיומת אלגנטית, משתהה משהו.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר