"הלילה הזה כולו מעוצב…" – טיפים לעריכת שולחן הסדר

ליל הסדר מתקרב ואיתו הרצון ליהנות את הקרובים והאהובים עלינו בארוחה חגיגית וטעימה, אותה לא ישכחו לפחות עד האפיקומן הבא. אבל מה עושים כשיש 20 מוזמנים וברשותנו סט של 12 איש בלבד? או שהצלחות לא מתאימות למפה? או שאין קשר בין הסכו"ם לכלי ההגשה?

ליל הסדר מתקרב ואיתו הרצון ליהנות את הקרובים והאהובים עלינו בארוחה חגיגית וטעימה, אותה לא ישכחו לפחות עד האפיקומן הבא. אבל מה עושים כשיש 20 מוזמנים וברשותנו סט של 12 איש בלבד? או שהצלחות לא מתאימות למפה? או שאין קשר בין הסכו"ם לכלי ההגשה?
לפניכם כמה עצות שיהפכו כל "תקלה" לאלמנט נוסף על שולחן הסדר, למען חגיגה קולינרית באווירה מושלמת.

· שחור-לבן-שקוף: אלו הם הצבעים שמגיעים אלינו היישר מאירופה, וישלטו בשולחנות הסדר ובחנויות העיצוב באביב הקרוב. צלחות האוכל וכלי ההגשה המרכזיים בשולחן לבנים, חלקם חלקים וחלקם עם תבליטים שונים. כדאי לחזק אותם ברקע של צבעים כהים ושחורים, כמו למשל מפה שחורה, עששיות כהות עם דלתות קטנות שקופות, פמוטים כסופים שמונחים עליהם נרות שחורים גבוהים. גביעים שקופים וגבוהים ליין. אלה ישרו אווירה של חגיגיות ויוקרה.
· קצת צבע לשולחן: צבעים נוספים שניתן למצוא ברשתות העיצוב הם הכתומים והוורודים למיניהם, התכלת והירוק. אלה צבעים נעימים שמשתלבים נהדר עם השחור-לבן-שקוף, ולכן כדאי למשל ללכת על שולחן ששולטים בו השחור-והלבן, ולהוסיף נגיעות של אחד מהצבעים הנ"ל, למשל כוסות כתומות ועלי כותרת כתומים מפוזרים על פני השולחן. וכמובן לא לשכוח את הזהב שמתאים בכל צורה שהיא ומעניק חגיגיות ויוקרה.
· שילוב בין סטים שונים של צלחות: מגיעים 20 אורחים, אבל ברשותנו שני סטים שונים של 12 סועדים בלבד. זו דווקא הזדמנות להציג לראווה את כל הכלים היפים שברשותנו. משתמשים בצלחות משני הסטים, ועדיף לא לסדר אותן בצורה עקבית של צלחת מהסט הראשון וצלחת מהסט השני, אלא דווקא לשים שתיים מזה, אחת מזה, וכן הלאה.
· אחידות: על מנת לשוות לשולחן מראה של אחידות, נשים לכל הסועדים מפיות תואמות, נפזר אבנים צבעוניות בין הצלחות, נעמיס נרות בגדלים שונים – כל אלה כבר ידאגו לשלב בין הכסאות שנאספו מכל הבית ומהשכנים, צלחות לא תואמות, וסכו"מים שונים.
· אווירה מסביב לשולחן: על מנת שתהיה אווירה מושלמת, יש ליצור הרמוניה בין שולחן החג לקירות שסביבו ולחדר בו הוא נמצא. יש לקשט את כל הסביבה בהשפעה השולחנית, קרי הצבעים ששולטים בשולחן, פמוטים זהים לאלו שעל השולחן. יפה לפזר ראשי פרחים או עלי כותרת של פרח מסוים על השולחן, ובחדר להציב אגרטלים גדולים עם פרחים מאותו סוג. המטרה היא לאחד את השולחן עם הסביבה שלו וליצור עבור הסועדים הרגשה, שלכמה שעות הם עטופים בחום ואהבה.


אילנה אבירם היא מעצבת הבית של רשת "בלה קאזה" לעיצוב איטלקי – רשת עיצוב עולמית שמשווקת מוצרי קרמיקה, עץ ונוי וכלי בישול לבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר