המדריך השלם לבחירת סיר בהתאם לשיטת הבישול

רשת The Cook Store מנסחת את המדריך השלם לבחירת סיר בהתאם לשיטות הבישול, ועושה סדר בארון הכלים. מה שרציתם לדעת על סירים לשליקה, צלייה, הרתחה, קרמול, טיגון, אידוי וחליטה

לקראת החגים בהם אנחנו משדרגים מחדש את נבחרת הסירים והמחבתות, הרי כדי שהמתכונים ייצאו מושלם אל הצלחת, שווה להקדיש מחשבה גם לסיר המתאים, לבדוק אם יש לנו את כל אמצעי הבישול, ולתכנן מראש את סדר הבישול – כדי שמלאכת הבישול תהיה קלה ופשוטה.

 

כיום אנחנו רואים מודעות גדולה יותר לתהליך הבישול, כאשר הצרכנים מחפשים כלים שיקצרו את זמן העבודה ויבטיחו תוצאות מקצועיות יותר. אם בעבר השתמשנו בכמה סירים בסיסיים, הרי שכיום החומרים החדשים מאפשרים לנו לחסוך בזמן הבישול, והמפגש עם תרבויות קולינריות מכל רחבי העולם פתח בפנינו צוהר גם לשיטות חדשות של בישול, דוגמת אידוי מהמטבח האסייתי, שדורשים כלים מתאימים, שלשמחתנו גם זולים יותר.

סיר לכל תבשיל  – כל שיטות הבישול והסירים המתאימים
טיגון:

ברוב ארוחות החג הטיגון מקבל מקום משמעותי, כדרך להכנת המזון או חימומו לפני ההגשה. לצורך זה כדאי להפריד בין טיגון עמוק המתבצע בטמפרטורת לא גבוהה (עד 180 מעלות) ולא נמוכה מדי (לפחות 150 מעלות), שיעניקו למזון את דרגת הפריכות המתאימה, וימנעו ספיגה גדולה מדי של שמן.

כדי להבטיח שמירה על הטמפרטורה הנכונה, מומלץ להשתמש בסיר מברזל שישמור על טמפרטורה גבוהה לאורך זמן. לטיגון קל (לצורך השחמה או חימום) מומלץ להשתמש בסיר מאלומיניום או נחושת – כאשר תוספת של ציפוי נון סטיק מומלצת ביותר על מנת להקל על מלאכת הניקיון.

קדירה:

 אם החלטתם להשקיע בבישולי קדירה ארוכים, מומלץ להצטייד תחילה בקדירה עשויה מברזל יצוק עם תחתית עבה, ועדיף בעלת ציפוי אמייל המקל על הניקוי לאחר הבישול.

קדירות אלו בדרך כלל מצריכות השקעה כלכלית, אך זכרו כי השקעה זו הינה חד פעמית, והפריט ישמש אתכם למשך שנים רבות.

צלייה בנוזלים:

שיטת בישול עתיקה, המתאימה לבישול של בשר אדום. באופן זה הבשר מטוגן קלות, ולאחר מכן מורתח במשך זמן ממושך בטמפרטורה קבועה מתחת לנקודת הרתיחה.

יש להקפיד ללחלח את הבשר בציר, רוטב או מים, ולאחר מכן להשלים את הבישול בתנור. בזמן התהליך מומלץ להוסיף מים או מרק צח, לצד תבלינים לפני הטעם – ליצירת רוטב סמיך.

בהתחשב בתהליך הבישול, מומלץ להשתמש בצורת בישול זו בסיר המתאים לשימוש גם על הכיריים וגם בתנור (חוסכים בכלים לניקוי ובבלגן) דוגמת סיר קסולט אובלי מברזל יצוק, אלומיניום או נחושת.

הרתחה:

בשיטת בישול זו מכניסים את המזון למים חמים או קרים, ומבשלים לפי הזמן הדרוש בטמפרטורה של מעט מעל ˚100 צלזיוס.

לצורך זה מומלץ להשתמש בסיר למיר או סיר רוטב העשויים מנירוסטה או אלומיניום.

שליקה:

שליקה הינה שיטת בישול, בה מחממים את המזון בתוך מים רותחים בטמפרטורת מקסימום של ˚80 צלזיוס.

טכניקה נוספת לשליקה הינה באן מארי – שימוש בסיר כפול. כדי להגיע לתוצאות המקסימליות מומלץ להשתמש בסירים מנירוסטה או מאלומיניום של לחץ, סיר קסרול, ובאן מארי.

הקפצה:

אם החלטתם להקפיץ את האוכל בהשפעת המטבח האסייתי, הווק הוא הבחירה האידיאלית (והיחידה), ומחבת רגיל לא יעשה את העבודה, היות ודרוש לכם מחבת בעל דפנות מעוגלות, המרכזות את הרכיבים במשטח המחבת ומבטיחות טיגון אחיד.

אידוי:

את שיטת האידוי אנו מזהים בעיקר עם המטבח האסייתי (והיפני בפרט), כאשר היא מתבצעת על ידי שימוש באדים של מים חמים.

בישול זה נחשב לבריא יותר ובעל ערך תזונתי גבוהה יחסית, כאשר לצורך זה ניתן להשתמש בסיר מיוחד המורכב מכמה סירים המונחים זה על גבי זה.

אם תבדקו ברשתות הבישול, תמצאו כלים חדשים רבים, ביניהם מומלץ לבחור בסירי בנירוסטה, ברזל או במבוק.

הדים סאם הסיני:

כלי במבוק המונחים זה מעל זה מעל לווק ובו מים רותחים.

קוסקוסייר:

במטבח הצפון אפריקאי נהוג להשתמש בסיר "קוסקוסייר" לאידוי קוסקוס.

מדובר בסיר כפול שבתחתיתו מרק ירקות בתוספת עוף, בשר וחומוס, ובחלקו העליון גרגרי הסולת, המונחים מעל תחתית מחוררת.

קרמול:

אם החלטתם להכין קרמל בייתי או לקשט את הקינוחים בזיגוג המתוק והעשיר, שיטת הקרמול דורשת מכם סיר מאלומיניום או מנחושת, שיהיה עמיד לטמפרטורה של עד ˚175 צלזיוס.

רצוי להשתמש בסיר רוטב או סיר שטוח לדגים, על מנת לנצל מקסימום שטח פנים של הסיר.

רשת The Cook Store מתמחה בכלים, ציוד ואביזרים למטבח ממיטב החברות המובילות בעולם. בחנויות הרשת מוצעים מגוון המוצרים הנדרשים לבישול, אפייה וטיגון, מערכות אוכל, גאדג'טים למטבח, מוצרי חשמל ועוד.

ניתן לרכוש דרך אתר האינטרנט החדש: www.cookstore.co.il.  טל.  1800-384-838.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר