המלצות קולינריות לביקור הבא שלכם באמסטרדם

ייחודה הגסטרונומי של אמסטרדם הוא בעיקר בדוכני האוכל הפזורים ברחבי העיר. בירת הולנד מציעה שפע של מאכלי רחוב, דוכנים מעוררי תאבון ומנות מקומיות בווריאציות שונות

איתרתם טיסות לאמסטרדם, אספתם המלצות לאטרקציות בעיר התעלות היפהפיה ואפילו מצאתם מלון כלבבכם, זה בדיוק הזמן לכמה המלצות קולינריות שלא כדאי לפספס. איזה שוק אוכל חדש מכה גלים בעיר? מהם מאכלי הרחוב המומלצים? ועל אילו מסעדות שף אסור לוותר? הנה כמה המלצות חמות מהתנור.

אוכל רחוב

ייחודה הגסטרונומי של אמסטרדם הוא בעיקר בדוכני האוכל הפזורים ברחבי העיר. בירת הולנד מציעה שפע של מאכלי רחוב, דוכנים מעוררי תאבון ומנות מקומיות בווריאציות שונות. את מגוון המנות תוכלו למצוא בדוכנים השונים, כמו גם בשווקי האוכל המפורסמים של אמסטרדם, כדוגמת שוק אלברט קאופ הוותיק וההומה – הממוקם בלב שכונת הפייפ ההיפסטרית;  שוק "דה פוד הלן" המיוחד – בו יש שפע של דוכני מזון לצד דוכני בגדים וספרים, וכן שוק האוכל השכונתי – המתקיים מדי יום ראשון, בשבוע השלישי של כל חודש. לא משנה באיזה שוק או דוכן תבחרו, צפויה לכם חוויה קולינרית נהדרת.

הרינג

להרינג יש מקום של כבוד במדף הקולינרי המקומי. הוא נחשב לאחד המאכלים המפורסמים ביותר בהולנד, זאת בעיקר הודות לעובדה שהוא הנפוץ ביותר בים הבלטי. ההרינג ההולנדי עשוי בכבישה עדינה במיוחד, ובטאצ' מקומי מעודן עד מאוד. המליחות המזערית ודרכי ההכנה הייחודיות הופכות אותו לאחד המאכלים הטעימים ביותר שיש, והבונוס: הוא נמכר באינספור וריאציות ברחבי העיר בדוכנים רבים. מנת ההרינג הקלאסית מוגשת בקרטון, לצד בצל לבן ומלפפון חמוץ.

ההמלצה שלנו – STUBBE'S HARING: אם אתם אוהבים את ההרינג שלכם כמה שיותר קרוב למקור, ורוצים לשלב בין מאכל רחוב נהדר לבין  נוף פסטורלי – זהו המקום בשבילכם. הדוכן הזה קטן ופשוט, ממוקם לצד הנהר ומציע הרינג מסוגים שונים – במגש קרטון או בכריך מעורר תיאבון. בחרו את ההרינג שאהבה נפשכם ושבו על גדות הנהר, ההנאה מובטחת.

נקניקיות

תושבי אמסטרדם הם חובבי נקניקיות ידועים, כמו יתר אחיהם הצפון-אירופאיים. את הנקניקיות המקומיות תוכלו למצוא במגוון דרכי הכנה ובשפע של טעמים,  מסורתיים יותר ופחות. נקניקיה בתוך לחמניית פרעצל, נקניקיית עגל קלאסית, נקניקיה מבשר חזיר, ואפילו נקניקייה עם פופקורן.

ההמלצה שלנו – DE FOODHALLEN: שוק האוכל המקורה המדהים הזה נפתח באזור המערבי של העיר, ומיד הפך ללהיט התורן. בתרגום חופשי הוא נקרא "מסדרונות האוכל", והוא מציע דוכן נקניקיות מעולה, כמו גם דוכן פיש אנד צ'יפס, דוכן אוכל ים תיכוני, דוכני בשר, וכמובן – דוכני גבינות מעולים.

צ'יפס

לצד ההרינג, גם לצ'יפס יש מקום של כבוד במטבח ההולנדי; וכיאה לצ'יפס, גם לו יש  דרכי הכנה ייחודיות ומסורתיות, הכוללות טיגון כפול ושימוש בזני תפוחי אדמה מיוחדים. יש שאומרים שזכויות היוצרים על המאכל ודרכי הכנתו שמורות לבלגים. כך או כך, מדובר באחד ממאכלי הרחוב הנפוצים והטעימים שיש. ברחבי העיר תמצאו לא מעט דוכנים על טהרת הצ'יפס, לצידו יוצעו לכם שפע של רטבים, כשהמיונז הוא אחד האהובים שבהם.

ההמלצה שלנו – Manneken Pis: קריספי מבחוץ, רך מבפנים, ועם יותר מ-20 אפשרויות לרטבים מדליקים (מקטשופ ומיונז ועד לרוטב בוטנים וגבינת צ'דר). זהו אחד המקומות  הפופולריים ביותר באמסטרדם, ולא בכדי. כמעט בכל שעות היום משתרך בו תור לא קצר, אך הודות לכמויות הצ'יפס האדירות המיטגנות בו בכל רגע נתון, התור חולף די מהר.

העוגייה הנימוחה בעולם

אמסטרדם היא ממלכת הקינוחים המושחתים, אך אם יש מנה מתוקה השולטת בכיפה (ובתמונות האינסטגרם הרבות), זו העוגייה הנהדרת של van stapele koekmakerij. במבט ראשון  לא בטוח שתבינו על מה המהומה. מדובר בחנות קטנה המוכרת סוג אחד של עוגיות בלבד, אך הטעם שלהן מדהים. זוהי עוגייה גדולה למדי, המזכירה במראה ובטעמה עוגיית שוקולד-צ'יפס מושקעת במיוחד, ובפנים מסתתרת קוביית שוקולד לבן. שילוב הטעמים מיוחד במינו, והחנות מבוקשת ביותר.

מסעדות מומלצות

Nam Kee

מסעדה סינית-קנטונזית מעולה, המציעה מנות בסטנדרט גבוה במיוחד במחירים אטרקטיביים. מנות הדגל במסעדה הן: צדפות ברוטב שעועית שחורה, מיקס בשרים מעולה, וגולש סיני מפתיע בטעמיו.

d' Vijff Vlieghen

זוהי אחת המסעדות המוכרות ביותר באמסטרדם. היא חולשת על פני תשעה חדרים שונים הממוקמים בחמישה בתים צפים, כל אחד מהם מעוצב בסגנון ייחודי. כך לדוגמה תוכלו להגיע אל חדר רמברנדט – הצייר ההולנדי.  חדר זכוכית ייחודי, חדר עם מפות עתיקות וכדומה. העיצוב המושלם הוא רק תפאורה לארוחה נהדרת ורומנטית להפליא. בראש המסעדה עומד שף הולנדי מוכר ומוכשר בשם רנה קרמר, והמסעדה מתמחה במנות הולנדיות מסורתיות, כמו: דגים, פירות ים, מנות בשר וסלטים רעננים.

Vermeer

שני כוכבי מישלן מעטרים את מסעדת ורמיר, בראשה עומד השף – כריסטופר ניילור. המסעדה הפופולרית עושה שימוש בחומרי גלם מקומיים על טהרת הדגים, פירות ים, עשבי תיבול מקומיים וסלק רענן. השילובים הנוצרים, מדהימים ויצירתיים במיוחד, ואת המנות השונות תוכלו לפגוש בצורת מנות דגים מעולות, פירות ים בשלל וריאציות, וכמובן גם קינוחים משובחים. התפאורה במקום יפהפיה, והעיצוב הכולל נברשות מעודנות ויצירות אמנות מושקע מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר