אוכל רחוב באמסטרדם שכל מבקר בעיר חייב להכיר

ב-2012 נערכה תחרות עולמית בה לקחו חלק מעל ל-2,500 סוגי גבינות. ארבעים השופטים קבעו כמעט פה אחד: הגבינה ההולנדית היא הטובה ביותר בעולם
ההנאות הקולינריות הקטנות שמספקת אמסטרדם לתיירים הרבים לא תשארנה את החך שלכם אדיש: גבינות, דגים, חטיפים מנחמים ומתוקים

הזמנתם טיסות לאמסטרדם, החדר במלון מחכה רק לכם, סרקתם את כל אתרי התיירות בעיר, וכעת הגיע הזמן לחקור את הפן הקולינרי של עיר התעלות. ההנאות הקולינריות הקטנות שמספקת העיר אמסטרדם לתייריה הרבים, לא תשארנה את החך שלכם אדיש. דוכני אוכל אותנטיים, שווקים צבעוניים ואינספור אפשרויות טעימות להפליא, שיאלצו אתכם להשאיר את מחשבון הקלוריות במלון ולצאת לסיור בעקבות אוכל רחוב באמסטרדם. הנה כמה המלצות שאתם חייבים להכיר.

pancake-Pannenkoeken
Pannenkoeken

גזרת המתוקים

בגזרת המתוקים מככבים שני מאכלי רחוב פופולריים במיוחד. הראשון עונה לשם "פנן קוקן" ((Pannenkoeken. הפנן קוקן הם מעין קרפים צרפתיים קטנים המזכירים מיני פנקייקס בצורתם, אותם נוהגים המקומיים לאכול כמעט עם כל דבר. אם תרצו לשמור על הטעם המתוק, תוכלו לשלב אותם עם פירות, שוקולד ואגוזים. אם תרצו להפוך את המנה למלוחה, פשוט בחרו תוספות מלוחות כמו בשרים או גבינות. בכל דוכן תוכלו למצוא את רשימת התוספות האפשריות.

המאכל המתוק השני הוא הסופגניה מלאת ההפתעות של ההולנדים. בסופגניה, הנראית ממש כמו פחזניה, יש מילוי מדליק לבחירתכם. לא נגלה לכם מה האפשרויות כדי לא להרוס לכם את אלמנט ההפתעה, אך כן נספר לכם שמעל הסופגניה יש שכבת קצפת טריה, וסוכר שכיף לפצפץ בפה.

מאכל רחוב פופולרי נוסף הוא ה"שטרופ וופלס"  (Stroopwafel), או בתרגום חופשי: שני וופלים המודבקים יחד, כשבין השכבות מצוי כל טוב בטעמי מייפל וקינמון. את השטרופ וופלס מוכרים גם בסופרמרקט ובחנויות מזכרות, אך הם הכי טעימים, גדולים וטריים בדוכני הרחוב. לוו כל וופל עם כוס קפה חמה ומהבילה, ומובטחת לכם הנאה אמיתית.

Kibbeling
Kibbeling

גזרת הדגים

כמו שאר מדינות צפון אירופה, גם ההולנדים אוחזים במסורת מפוארת של אכילת דגים. לכל אורך היום, פורקים הדייגים את שללם הימי בתעלות אמסטרדם – וכעבור פחות משעה הדגים הטריים יכולים למצוא את מקומם בצלחת שלכם, עם חמוצים, בצל כבוש ולחם טרי.

אם תרצו להצטרף לחגיגה הימית, כל שעליכם לעשות הוא פשוט לשוטט ברחוב, להיתקל בדוכן דגים מזדמן ולבקש "קיבלינג" ((Kibbeling – שניצל דג פריך וחם, שהמקומיים נוהגים לאכול בלי שום תוספת.

ההולנדים נהנים במיוחד מדגים טריים וכבושים קלות. את ההרינג, שאצלנו מככב בקידוש בבית הכנסת, ההולנדים אוכלים בהנאה בכל שעות היום. בשנה, כך מסתבר, צורכים ההולנדים מעל 12 מיליון קילו דגי הרינג! הדג הלאומי מוגש בוואריאציות שונות – בתוך כריכון קל, לצד סלטים כבושים, חתוך או שלם, ותמיד – לצד בירה צוננת.

Bitterballen
Bitterballen

גזרת החטיפים המנחמים

ביקור באמסטרדם טומן בחובו לא מעט שוטטויות ברחבי העיר היפה. בין ביקור במוזיאון אחד למשנהו, נמליץ לכם לעצור באחד מדוכני האוכל הרבים המגישים חטיפים מצוינים, כמו למשל ה"ביטרבלן" ((Bitterballen, אחד החטיפים הפופולריים ביותר בדוכני אוכל הרחוב. אלו הם כדורי בשר קצוץ המעורבים בקמח, חמאה ותבלינים ועטופים בפירורי לחם פריכים, המטוגנים בשמן עמוק. כשהם יוצאים ממעמקי הטיגון, ריחניים ופריכים, נהוג לטבול אותם בחרדל. המראה המתקבל מזכיר במקצת את הפלאפל שלנו.

אי אפשר לסקור את רשימת אוכל הרחוב הפופולרי באמסטרדם מבלי להזכיר את גולת הכותרת הבלתי מעורערת – הצ'יפס ההולנדי! את ה"פריטס" (Frites) המקומיים תוכלו למצוא באינספור דוכני רחוב – פריכים, חמים ומצוינים. אחד מסודות ההצלחה המסחררת של הצ'יפס, טמון בכך שהוא מטוגן בפעמיים בשמן עמוק ומוגש עם מגוון רטבים, מקוריים יותר ופחות. לצד הקטשופ והמיונז, אותם כבר התרגלנו לשדך לצ'יפס שלנו, מוגשים בדוכנים השונים רטבים מדליקים כמו בוטנים, קארי, פלפלים ירוקים ואפילו אננס! שווה לנסות.

גזרת הגבינות

ענף הגבינות הוא אחד מענפי הייצוא העתיקים של הולנד. המדינה האירופאית ידועה בגבינות המשובחות שלה, ועד היום היא נחשבת לאחת מיצואניות הגבינות הבולטות באירופה כולה. בשנת 2012 נערכה תחרות עולמית, בה לקחו חלק מעל ל-2,500 סוגי גבינות. ארבעים השופטים קבעו כמעט פה אחד: הגבינה ההולנדית היא הגבינה הטובה ביותר בעולם. בחנויות הקונספט, תוכלו למצוא מגוון רחב של גבינות המוצגות לראווה – גאודה, לידן, אדם, ועוד אינספור גבינות מעולות, אותן תוכלו לרכוש בתוך כריך טרי עם תוספות מרעננות או כפלטת גבינות מרשימה. כדי להעצים את חווית הטעם, שלבו בקבוק יין איכותי וצאו עם הגבינות והיין שרכשתם לשייט באחת מתעלותיה של אמסטרדם – ההנאה מובטחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר