הנאה בהפנינג יין וטעימות של יקב פלטר וקייטרינג גרציא

השמש החמימה והיום הקיצי המלבב, זימנו אל רחבת הדשא אנשים רבים שבאו לחגוג וללוות בשמחת ההשקה את אנשי יקב פלטר. פינות הסבה סודרו בהיקף ועמדת בר מרכזית הוצבה בתווך, כשאת תפקיד הברמן מטעים היינות לקח על עצמו אבי המשפחה, סם פלטר

בקיבוץ העוגן בשרון, ברחבה שממול לחדר האוכל, בחרה משפחת פלטר – האב סם, והאחים טל היינן וניר איש השיווק, לחנוך את יינות היקב החדשים: סוביניון בלאנק 2006, שרדונה 2005, וטריו 2006, כשהם מלווים במטעמי גורמה ציוריים ייחודיים וטעימים של גרציא קייטרינג.

השמש החמימה והיום הקיצי המלבב, זימנו אל רחבת הדשא אנשים רבים שבאו לחגוג וללוות בשמחת ההשקה את אנשי יקב פלטר. פינות הסבה סודרו בהיקף ועמדת בר מרכזית הוצבה בתווך, כשאת תפקיד הברמן מטעים היינות לקח על עצמו אבי המשפחה, סם פלטר.

אי אפשר היה לפתוח את הטעימה טוב יותר מאשר לטעום מהיינות הלבנים החדשים. התחלתי בסוביניון בלאנק 2006. זהו יין שהופק מ- 100% ענבי סוביניון בלאנק שמקורם בכרם נס הרים שבהרי ירושלים. היין עם חומציות חדה וטעמים עשבוניים ירוקים, רמז לגויאבה ואשכולית ותפוח ירוק. יין טעים בעל סיומת חדה ומרעננת.
בעוד אני לוגם מהיין, החלו להגיע ראשוני המטעמים לבית קייטרינג גרציא, אשר השתלבו נפלא עם היין.
טרטר קוקי סאן ז'אק עם פירות טרופיים מוגש על עלה של ארטישוק; סרדינים במשרה של רימונים עם טקילה, ליים, וסלט שומר; דיסקיות של פולנטה עם גבינת שמנת וגרבלקס; סינטה צרובה בגרגרי כוסברה וגרגרי חרדל על מצע של לבבות ארטישוק ומאיונז תוצרת בית; לחמים חמים וטריים היישר מהתנור, אותם הטבלתי בשמן זית ובלסמי; שיפוד של בייבי מוצרלה, אפונת שלג ופטרייה בתחמיץ; מדליוני סלק וגבינת עיזים עם אגוזי לוז; טונה אדומה צרובה עם גרגרי שומשום שחור ולבן, מוגשת על קרקר דגנים. וגם מנות של פטיפורים מתוקים מתוקים. הכל טעים ומשובח.

השרדונה 2005 עשוי 100% ענבי שרדונה שמקורם בגליל העליון. היין מתאפיין בטעמים טרופיים וחומציות מרעננת, בעל סיומת ארוכה ומורכבת. צבע היין בהיר עד חיוור, היין פריך ומשדר נעימות קלילה, עם רמז לארומת הדרים משולבת פרי טרופי, משמש אפרסק ודשא טרי. חומציות עשירה וטובה שאינה משתלטת הלשון, קצת מעקצצת כאילו מוגזת מתסיסת היין הנמשכת. זהו יין קייצי, רענן ומלא ויטאליות. הסיומת משאירה חמצמצות רעננה. היין לא עבר חביות כלל, ולכן ייחודו הוא בהרבה פרי ופחות חמאתיות וגוף.

היין הבא שטעמתי היה יין אדום הנקרא טריו, והוא מבציר 2006. היין עשוי מבלנד של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק לפי השילוב הבא: 78% ענבי קברנה סובניון ,11% ענבי מרלו,
ו- 11% ענבי קברנה פרנק. טעמיו של היין מורכבים, והוא עשיר בטעמי תבלין, פטל וקקאו. גוף בינוני עד מלא, ארומת פירות אדומים ושחורים, צבעו רובי אדמדם ארגמני. הענבים מגיעים מהכרמים בצפון רמת הגולן וכן מהכרם שבהרי ירושלים. היין התיישן במשך 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ויש לו סיומת ארוכה ומורכבת.

היין האחרון מתוך ארבעת היינות שבטעימה, היה הקברנה שיראז.
יין זה הופק מ- 50% ענבי קברנה סוביניון ו- 50% ענבי שיראז. מקורם של הענבים מהכרם שבהרי ירושלים. צבעו אדום בינוני נוטה לכהה, עם טעמי פטל שחור, אדמה ועשבי תיבול, וארומת וניל העולה מחריכת חבית. יין חלק ומעניין, אשר התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. הסיומת רכה ועשירה.

במהלך המפגש הוצעו למכירה מוקדמת יינות מסדרת Selection ‏ T‏ מבציר 2005 לצד יינות הטעימה, וכן הבלאנק דה בלאנק – "שמפניה" נוספת מרמת הגולן לצד זו של יקבי רמת הגולן הגדולים.

יקב פלטר הוקם כפרויקט משפחתי ע"י טל פלטר שחזר מאוסטרליה מלימודי גידול גפנים וייצור יין.
טל רתם את המשפחה לרעיון, וכך בשנת 2002 הוקם היקב תחילה במושב צופית ובהמשך בקיבוץ עין זיון ברמת הגולן.
היקב מייצר שתי סדרות עיקריות :
סדרת "פלטר" – יינות איכות במחירים סבירים – value for money.
סדרת T selection – יינות ייחודיים ויוקרתיים בסדרות מצומצמות.
העבודה ביקב נעשית רק ע"י בני המשפחה. החל מייצור היין, כולל כל תהליכי היישון, הביקבוק, עד לשיווק המוצר הסופי והפצתו. האב הוא סם פלטר בן 65, עו"ד ונוטריון, היינן הוא טל פלטר, בן 37 שהוא גם בעל היקב, והאח הצעיר ניר פלטר, בן 27, הוא זה אשר על השיווק וההפצה.
הכרמים: בצפון כרם הר רוח – במרום גולן וכרם בן זימרה; וכרם נס הרים במושב אדרת.

קייטרינג גרציא הינו קייטרינג לא כשר, שמייחד את עיקר פעילותו לאירועים בבתים פרטיים ובמקומות אותם ניתן להגדיר בלתי קונבנציונליים.
הקייטרינג, הנקרא גרציא מביא לידי ביטוי את מחצית שמה המלא של מיכל גרציאני, הבעלים והמנהלת בפועל, בעלת רקע מתחום המסעדנות והקייטרינג, שרושמת בעברה את מסעדת מיקה בתחום הניהולי, את ניהול לחם ארז בסניף רמת החייל, ניהול אירועים בחברת הקייטרינג שטרן אסנהיים, לרבות התמחות בבישול במסעדת PARK AVENUE CAFÉ במנהטן. עזר כנגדה היא השפית דניאלה ניר פז, בעבר סגנית השף של חיים כהן במסעדת קרן, וכן עבודה במסעדות BOULEY וטרייבקה בניו יורק, התמחות במנות ראשונות ואחרונות במסעדות מעוטרות כוכבי מישלן בצרפת, ועוד.
לצידן שף קונדיטור, צלע נשית מקצועית נוספת, והיא דנה שגיא – בוגרת תדמור, שף קונדיטור במסעדת אורנה ואלה ובית הקפה מסעדה כד קפה, וכן לימודי סטאג' בקונדיטוריה של המטבח המפואר של מלון דן בתל אביב. בהחלט קייטרינג מיוחד ששווה לכם להכיר ולדגום.


קייטרינג גרציא
קיבוץ העוגן
טל. 09-8940152, 050-4810692
www.gratzia.co.il

יקב פלטר
קיבוץ עין זיוון צפון רמת הגולן
ניר פלטר, טל. 052-8666383, טל פלטר, טל. 052-8666384
www.pelterwinery.co.il
[email protected]





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר