הנפתח בכפית – יקב תבור משיק את 562 החדש

במתחם האירועים המפואר של בית קסטיאל ביפו, בחרו אנשי יקב תבור להשיק את 562 -היין המבעבע החדש. ההזמנה הייתה מתגרה. היא הבטיחה שיהיה שמח, יהיה מפתיע, שיהיה השף חיים כהן, ושיראו הרבה מבעבע מול העיניים

במתחם האירועים המפואר של בית קסטיאל ביפו, בחרו אנשי יקב תבור להשיק את 562 -היין המבעבע החדש.
ההזמנה הייתה מתגרה. היא הבטיחה שיהיה שמח, יהיה מפתיע, שיהיה השף חיים כהן, ושיראו הרבה מבעבע מול העיניים.

את שהבטיחו אנשי היקב מימשה ההפקה עד לפרט האחרון, ובמנות גדושות ועם הרבה חיוכים וטעם טוב.
כשבחוץ היה חמים ודביק, בפנים היה האולם ממוזג לעילא, והיינות הצוננים שהוצאו מתוך מיכלי ענק גדושי קוביות קרח, קיררו את טמפרטורות הגוף והעצימו את תחושות ההנאה.

הרבה מבעבע היה שם: לבן, אדום. הרבה אנשים יפים, מוזיקה, קוסם, מופע ואוכל נפלא, אותו רקח באהבה רבה השף חיים כהן.דני רובין עם שף חיים כהן

סקרנות רבה עלתה ביחס לשם המוזר, אך באותה נשימה היו כבר כאלו שעשו זאת לפני יקב תבור.
היה זה יקב ברקן, המכנה את סדרת האלטיטיוד שלו על פי גובה החלקות שמהן מיוצר היין 412+, 624+, 720+, והיה זה יקב וילה וילהלמה שמכנה את סדרת ה-TIMELESS שלו לפי משך הימים של התיישנות היינות בחביות: 633, 917 ו- 1243.

הר תבור מתנשא לגובה של 562 מטרים, ולכבודו נבחר שמו של היין המבעבע החדש.
הכרמים בסביבת הר תבור מתברכים בסוגי אדמה מגוונים, המתאימים לזני גפנים איכותיים.
אורן סלע, יקב תבור
562 ברוט לבן הינו יין לבן מבעבע יבש המופק מבלנד של 80% ענבי שרדונה ו- 20% ענבי קברנה סוביניון. זהו הרכב זנים קלאסי של בלאן דה נואר, ולו טעמים פירותיים מעודנים עם נימה לימונית.
הענבים ליין זה גדלו בכפר תבור, ונבצרו ברמת הבשלה של 22 בריקס על מנת לשמר את החומציות של הענבים. הבציר נעשה באופן ידני בשעות הבוקר המוקדמות, והאשכולות נסחטו שלמים.
562 לבן יוצר בכמויות מאוד קטנות בשל התהליך המסובך הדורש תשומת לב וקפדנות רבה. העבודה עם מיכלי הלחץ לא מאפשרת ייצור כמויות יין גדולות. את היין מומלץ להגיש מצונן ב-4 מעלות. ביין 11% אלכוהול.

562 ברוט אדום הינו יין מבעבע אדום יבש המופק מענבי ברברה ולו טעמי פטל ותות שדה.
ענבי הברברה גדלו בגליל ונבצרו ברמת הבשלה 22 בריקס, שמתאימה לשמר את החומציות הכול כך חיונית לרעננות הענבים. כמו כן, לקבלת צבע יפה והבלטת הסממנים האופייניים לזן ענבי הברברה.
אנשי היקב גילו,כי בהתייחס לתנאי האקלים השוררים בישראל, זן הברברה יכול להתאים ליין אדום מבעבע יותר מזנים אחרים.
הזן עצמו יוצא דופן בזכות עובדת היותו שומר על רמת חומציות גבוהה בהבשלה. חשוב לציין שעד כמה שידוע לא מייצרים בעולם יין אדום מבעבע מזן ענבי הברברה. 562 אדום תסס עם הקליפות בכדי להשיג צבע וטעמים, וכעבור ימים מספר הופרד מהן והמשיך את התסיסה במיכלי לחץ.
בתהליך התסיסה נוספו גם שמרים מיוחדים המתאימים לסוג יין זה. בשל המורכבות, תהליך ייצורו של ה- 562 אדום דורש תשומת לב וקפדנות רבה, והעבודה עם מיכלי הלחץ אינה מאפשרת עבודה עם כמויות גדולות. את היין מומלץ להגיש מצונן ב-4 מעלות. ביין 11% אלכוהול.

היינן של יקב תבור, אריה נשר, אומר: "אין עוד יין כזה בעולם. כזה שילוב של זנים ושיטת ייצור קיים רק ב-562 של תבור".

רשמי טעימה וחווייה:
התוצאה שהתקבלה ב562 ברוט אדום הינה יין מבעבע, פירותי רענן עם מתיקות קלה שבקלות, אך כזו שמתחנפת בעיקר לחך הנשי.
לאלו מכם, החסידים יותר של יינות יבשים לחלוטין, ה562 ברוט לבן יזכיר קאווה טובה ורעננה.
דווקא בסוף חודש אוגוסט הלוהט אין מועד נכון יותר מאשר להשיק יינות כל כך מרעננים.

אמנם, תמיד יהיה ורצוי להתווכח איזה מבין השניים אתם מעדיפים – את האדום או את הלבן, אבל על מנת לרצות את הסקרנות הטבעית, אני ממליץ לכם לטעום את השניים ואז להחליט. 
אני התרשמתי בערב הטעימה כי מדובר בשני יינות מאוד חביבים, מאוד קלילים, מאוד נעימים ולגמרי קיציים, אותם ניתן לכנות תחת הכותרת "מהני קהל רחב", אשר מצטרפים למשפחה של יינות שעובדים היטב על בלוטות הטעם, ומכאן גם על הרגש. ואם תשאלו אותי, במיוחד על הכפתורים הפנימיים בגוף האחראים על הכייף וההנאה.

ומשהו על הפקק או רוצה לומר על ההתקן הייחודי המרסן את הפקק. לא לחינם נכתב בהזמנה "בואו לפתוח בכפית את ה-562", אבל עד שלא תראו או יצביעו בפניכם איך פותחים את הפקק, הנה הרווחתם לכם עניין וסקרנות נוספת מהיין החדש.
ובכן, לכל בקבוק מצורפת לוחית מתכת כמו דיסקית של חיילים בצבא, ועליה רשום כך:
איך פותחים? תופסים את צוואר הבקבוק ביד אחת, משאירים את הבוהן לחוצה על הפקק, מכניסים ידית כפית למרווח בין הפקק והתפס ומרחיקים אותו בפיתול.
אם נפלה אצלכם בעיה בהבנה, טרחו אנשי היקב ויצרו הפניה מאתר היקב אל
סרטון שכבר עלה ליוטיוב. האמינו לי, מרגע שניסיתם מדובר במשחק ילדים ואחלה של פטנט.

לחיים! וחג שמח!

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר