הסועדים בניו יורק ייהנו ממדריך מהיר לניקיון המסעדות

לראשונה תאלץ מחלקת הבריאות וההיגיינה הנפשית של עיריית ניו יורק, את קרוב ל- 25,000 המסעדות בעיר, להציג באופן ברור וגלוי את דירוגי הניקיון שלמפקחי המחלקה, אשר בעבר היו זמינים רק באינטרנט או במשרדי המחלקה

לראשונה תאלץ מחלקת הבריאות וההיגיינה הנפשית של עיריית ניו יורק, את קרוב ל- 25,000 המסעדות בעיר, להציג באופן ברור וגלוי את דירוגי הניקיון שלמפקחי המחלקה, אשר בעבר היו זמינים רק באינטרנט או במשרדי המחלקה.

המסעדות יידרשו להציג את שלטי דירוג הניקיון, אשר יסופקו ע"י העיריה, כך שניתן יהיה לראות אותם מהרחוב, בין אם בחלון המסעדה או בכניסה.
העיריה גם מתכוונת לעבור למערכת דירוג באותיות דומה לזאת המשמשת מזה שנים בלוס אנג'לס, עם האותיות A, B ו- C המציינות דרגות ניקיון בביקורת.

החוקים החדשים, אשר יהיו חלק של שינוי נרחב בתקנות, יכנסו לתוקף במהלך השנתיים הבאות, מה שייתן למפעילי המסעדות זמן לציית להם.
מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק, חתם על התוכנית כחלק של תוכנית התקציב של העיריה.

התגובות של מסעדנים לתוכנית החדשה לא איחרו לבוא, עם התנגדות הנובעת מאופי הביקורת החפוזה המתבצעת במבט עין, לדברי המסעדנים, ומשקפת מצב ביום מסוים, ולא בהכרח התנהגות לאורך זמן.

חשש נוסף הוא שהעיריה תנצל את התקנות החדשות להעלאת קנסות בנושאי ניקיון, מה שיגדיל את קופתה המדולדלת, ויפגע במסעדנים. אך ראשי המחלקה אומרים כי קנסות לא יעלו על הטווח של 200 עד 2,000 דולר הנהוגים כיום, כאשר מסעדות המדורגות כ- A ישלמו קנסות קטנים יותר בביקורות ניקיון.

כיום מתבצעת בדיקת ניקיון שנתית אחת בכל מסעדה, הדירוג נעשה בשיטת נקודות. לפי התוכנית החדשה, מסעדות שיקבלו ציון A ישארו במתכונת של בדיקה שנתית, אלה שיקבלו B ייבדקו פעמים בשנה, ואלה עם C – שלוש פעמים בשנה. מסעדות שיוגדרו כמסכנות את בריאות הציבור ייסגרו עד לתיקון הפרות הניקיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר