הסקוטית מציגה יין איטלקי מיקב פטוריה די ברבי: מורלינו די סקאנסנו 2006

המורלינו מגיע מחלקה הדרומי של טוסקנה. מיוצר ברובו מענבי סאנג'יובזה, שבשפה המקומית נקרא "מורלינו", וכמו כן מאחוז קטן של סליולו ומרלו

ה"סקוטית" ממשיכה בהרחבת מגוון היינות המיובאים, עם יין מורלינו די סקאנסנו DOC 2006 מבית פטוריה די ברבי.

המורלינו מגיע מחלקה הדרומי של טוסקנה. מיוצר ברובו מענבי סאנג'יובזה, שבשפה המקומית נקרא "מורלינו", וכמו כן מאחוז קטן של סליולו ומרלו. הכרמים ממוקמים על גבעה, 250 מטרים מעל פני הים, עם מיקרו-אקלים מאוד מיוחד: ימים ארוכים ומלאי שמש, לילות קרירים עם רוח מרעננת מהים. כל הגורמים הללו תורמים ליין מובנה ומאוזן היטב עם טאנינים רכים וחומציות מלאת-חיים.

למרות שהייצור של מורלינו נמשך כבר מאות שנים, הגישה שלו מודרנית. שנת 2006 התחילה בטמפרטורות קרות מהרגיל, ועם מעט גשמים. תאוצת הצמיחה בתחילת האביב הייתה על פי הממוצע, אך לאחר מכן הייתה האטה בצמיחה, כתוצאה מטמפרטורות נמוכות מהרגיל, ומספר גשמים. הקיץ המוקדם הראה טמפרטורות מאוד גבוהות, אשר נמשכו עד אוגוסט ללא גשמים כלל. בספטמבר הטמפרטורות עלו, ולא היו גשמים, מה שתרם והבטיח התפתחות אופטימאלית של הסוכר וחומציות מאוזנת. התסיסה האלכוהולית נמשכה 14 יום, תוך כדי מגע עם קליפות הענבים, בטמפרטורה של 26 מעלות צלזיוס. היין יושן במשך 8 חודשים במיכלי פלדת אל-חלד וחביות עץ אלון צרפתיות קטנות.

ליין צבע אדום חזק, אף חזק ופירותי, עם רמזים ממוקדים של פירות יער אדומים ושחורים, במיוחד דובדבן ואוכמניות. הטעם הוא חם, מעניין, עם טנינים חלקים המשולבים היטב עם החומציות. סיומת מתמשכת. מתאים עם ארוחות בשר גריל צלוי, גבינות בשלות ומרקי דגים ולכל דג המבושל עם תבלינים ורוטב עגבניות.

מחיר לצרכן: 76 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר