הסקוטית מציעה: שמפניות, מבעבעים, נתזים וקווה כשרה לחגיגות סוף השנה

דן ליאור, מנכ"ל הסקוטית, שופך עבורנו אור על מתקפת השמפניות בזמן האחרון: "ניתן להבחין בדרישה מוגברת בקרב הקהל הישראלי ליינות מבעבעים בכלל, ולקווה – בפרט. מגמה זו, במיוחד עקב הורדת המיסים הדרמטית שהייתה לאחרונה, הובילה לירידה של עשרות אחוזים במחירי היינות המבעבעים. בנוסף התחלנו השנה בייבוא הקווה הכשרה לארץ, כך שגם שומרי כשרות יוכלו ליהנות מיין מבעבע איכותי"

"הסקוטית" מציעה לרגל אירועי סוף השנה מבחר שמפניות, יינות מבעבעים ויינות נתזים במגוון מחירים.

דן ליאור, מנכ"ל הסקוטית, שופך עבורנו אור על מתקפת השמפניות בזמן האחרון: "ניתן להבחין בדרישה מוגברת בקרב הקהל הישראלי ליינות מבעבעים בכלל, ולקווה – בפרט. מגמה זו, במיוחד עקב הורדת המיסים הדרמטית שהייתה לאחרונה, הובילה לירידה של עשרות אחוזים במחירי היינות המבעבעים. בנוסף התחלנו השנה בייבוא הקווה הכשרה לארץ, כך שגם שומרי כשרות יוכלו ליהנות מיין מבעבע איכותי".

מה ההבדל בין יינות מבעבעים לשמפניות?
יין מבעבע – מיוצר על פי השיטה הנהוגה במחוז שמפיין (Method Traditional) אך לא יוצר באזור זה.
שמפניה – יין מבעבע המיוצר אך ורק במחוז שמפיין שבצפון צרפת. שמפניה מותר להכין משלושה זני ענבים בלבד: שרדונה, פינו נואר, ופינו מונייה.

קווה כשרה קסטיליו פרלדה – Castillo Perelada
יקב קסטיליו פרלדה נוסד בשנת 1923, והוא בבעלות משפחתית עד היום. קווה היא יין מבעבע אשר מיוצר בשיטה המסורתית, והפך להיות פופולרי וידוע באיכותו. כיום קווה היא השנייה במכירות לאחר השמפניה המפורסמת. פירוש המלה קווה הינו מרתפים תת קרקעיים, שנהיו אחד מהתנאים לשיטת ייצור הקווה.

קווה קסטל ד'אולרדולה
Cava Castel D'Olerdola
ברוט/חצי יבש – כשרה

זני ענבים: 45% מקבאו, 30% צ'רלו, 25% פארלדה.
הקווה מיוצרת בהשיטה המסורתית: תסיסה ראשונה מבוקרת מהנוזל הרץ. לאחריה מתרחשת תסיסה שנייה בבקבוק, בהתאם לשיטה המסורתית. היין מתיישן במרתפים למשך כ- 12 חודשים.
ליין צבע צהוב חיוור וזוהר. ארומה נקייה ופירותית, עם סימנים לחביות עץ. מתקתקה (בחצי יבשה) ומאוזנת מאד בחך.
מחיר: 46 ₪.


שמפניה לנסון – Champagne Lanson
הערכים והמומחיות אשר יוצרים את הייחודיות והעקביות בסגנונה של שמפניה לנסון, עברו מדור לדור. גם כיום שומרים בלנסון על מסורת זו לצד מודרניזציה.
מאז 1760 פועל בית לנסון כאחד מבתי השמפניה מהשורה הראשונה. השמפניות מבית לנסון, בניגוד לרוב השמפניות האחרות, אינן עוברות תסיסה מלולקטית. החלטה זו מבטיחה את מקסימום הרעננות והתפתחות הטעמים ביינות.

שמפניה וינטאז'
נובלה קווה 1998
Noble Cuvee

היין מיוצר מענבים שנבחרים באופן קפדני רק מחלקות גרנד קרו.
זני הענבים: 71% שרדונה, 29% פינו נואר. היין התיישן 5 שנים. ליין צבע צהוב חיוור המואר ע"י בועות טובות. באף, ריחות הדרים ופרחים לבנים. בחך, סימנים לדבש, גוף מלא ויין מורכב. סיומת רעננה המאריכה ומחזקת את האלגנטיות של שמפניה זו, המהווה ליווילכל הארוחות, ובייחוד לבשר לבן ומנות דגים. שמפניה זו תישאר רעננה ונהדרת לעוד הרבה שנים.
מחיר: 685 ש"ח

ברוט רוזה
Brut Rose

כיום, כ- 50 שנה מאז יוצרה שמפניה זו, ברוט רוזה לייבל היא אחת מהשמפניות הכי נדרשות ונצרכות בעולם. זני ענבים: 32% שרדונה, 53% פינו נואר, 15% פינו מונייה. התיישנה למשך 3 שנים. לשמפניה צבע נקי עם נגיעות ורוד חיוור. באף ארומות של ורדים ופירות דומיננטיים, עם רמז לפירות אדומים. בחך, בהתחלה תחושה של רכות, עגולה ורעננה. איזון הרמוני וסיומת ארוכה. שמפניה מתאימה לבשר לבן וקינוחי פירות.
מחיר: 295 ש"ח

ברוט בלאק לייבל
Brut Black Label

שמפניה NV הזוכה להערכה רבה – ברוט בלאק לייבל של לנסון. שמפניה קלאסית זו מגלמת את הרעיונות והאופי של בית גדול. זני ענבים: 35% שרדונה, 50% פינו נואר, 15% פינו מונייה. התיישנה למשך 3 שנים. לשמפניה צבע צלול ומבריק, מזכיר את גווני הקש של הפינו נואר, עם נצנוצים של ענבר. באף השמפניה חיונית עם ריחות אביב ודבש פרחים. על החך, פירות בשלים והדרים היוצרים תחושה של שפע וקלות.
מחיר: 230 ש"ח

תווית שנהב, חצי יבש
Ivory Label, Demy Sec

זני ענבים: 35% שרדונה, 50% פינו נואר, 15% פינו מונייה. לשמפניה צבע קש עם ניצוץ של זהב ישן, תזכורת לפינו נואר שבבלנד. באף, ארומה של פירות בשלים, קינמון ודבש. בחך, פירותי, מלא מאוד, עגול וחושני. מתאים עם פירות וקינוחים.
מחיר: 230 ש"ח


בנוסף ניתן יהיה גם השנה לרכוש וליהנות ממלאי השמפניות והיינות, ביניהם:
שמפניה "שארל היידסיק" – 250 ש"ח
שמפניה "פיפר היידסיק"- 210 ש"ח
יין מבעבע יבש "קודורניו פינו נואר" – 77 ש"ח
יין מבעבע יבש "קודורניו רוונטוס רזרבה" מספרד, מיוצר בשיטה המסורתית – 64 ש"ח
יין מבעבע יבש "קודורניו קלאסיקו", מיוצר בשיטה המסורתית – 45 ש"ח
"ורניי" – יין צרפתי מיוצר בשיטת שארמאט (תסיסה שניה במיכל) "בלאן דה בלאן", משווק בבקבוק של 750 מ"ל – 32 ש"ח בקבוק מגנום 1.5 ליטר וחצי – 64 ₪. להשיג בשתי דרגות יובש: חצי יבש ויבש.
יין נתזים צרפתי "ז'אן דורסיין" יבש/חצי יבש – 21 ₪


מרכז המכירות החדש של החברה הסקוטית למסחר ושיווק
רח' התערוכה 23, מתחם מגרשי התערוכה הישנים (סוף דיזנגוף) ת"א
טל. 03-5434543


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר