הסתיימה בהצלחה תערוכת היין הבינלאומית הראשונה בישראל

תערוכת היין הבינלאומית הראשונה בישראל, ISRAWINEXPO, ננעלה ביום חמישי בערב במרכז הירידים והקונגרסים בת"א.

בתערוכה היו 2,000 מ"ר של תצוגה וטעימות של מאות יינות, והגיעו אליה אלפים רבים של מקצועני וחובבי יין רבים. ללא כל ספק: התערוכה הייתה מקום המפגש המקצועי והבינלאומי לתעשיית היין, ליצרנים, יבואנים, קניינים מחו"ל, עיתונאים, משקיעים, אנשי רכש ומקבלי החלטות בתחום, ואפשרה לקהל הרחב להיחשף לעולם היין; זאת תוך חשיפה רבה ומרשימה בעיתונות ובטלוויזיה.

בין היקבים שהציגו בתערוכה: וילה וילהלמה, יקב אבידן, יקב אלכסנדר, יקבי אפרת, יקב בן חיים, יקב גוש עציון, יקב דלתון, יקב טפרברג, יקב הנס שטרנבך, יקב הר אודם, יקב הרי גליל, יקב ויתקין, יקב זמורה, יקב טוליפ, יקב יתיר, יקב ססלוב, יקב רמים, יקב תשבי, יקבי בניימינה, יקב מוני, יקבי רקאנטי, יקבי ברקן, יקבי המסרק, יקבי כרמי יוסף, יקבי כרמל, יקבי נח, יקבי רמת הגולן, כרם אמפורה, כרמי צבי, יקב פלאם,יקב קדש ברנע, יקב רמים, יקב תשבי יקבי עמק האלה, יקבי נגה.

מעבר לעשרות היקבים שהציגו מאות יינות וחידושים בענף היין, הוצגו בתערוכה אביזרים ופתרונות לענף היין. חברת כפיים הציגה פתרונות אחסון מעוצבים ייחודיים, יש מיין הציגה הכל ליין חוץ מיין- מגוון של מקררי יין, יחידות מודולריות לאחסון יין, ותכנון וביצוע מרתפי יין.
מעניין היה לצפות במיצג אומנותי ייחודי של האומנית מריון קודנר, הצובעת ומציירת ביין, פחם ומדיה מעורבת.

בנוסף לתערוכה התקיימה במקביל תערוכה וירטואלית המציגה לעולם הרחב את המציגים המשתתפים ואת תעשיית היין הישראלית.

שוק היין בישראל מגלגל כ-800 מיליון ש"ח, בפילוח של כ-75% יינות ישראליים וכ-25% יינות מיובאים. בישראל קיימים כיום כ-200 יקבים.

דורון אברהמי, סגן מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, אמר במסיבת העיתונאים בפתיחת התערוכה: "משרד התמ"ת, המחפש כל העת דרכים לסייע לענפים תעשייתיים היכולים להיות תחרותיים בשווקי חו"ל, העניק לתערוכה חסות ברמה א'. הגדלת היצוא הישראלי מהווה רכיב קריטי בהשגת יעדי הממשלה להגברת הצמיחה והגברת התעסוקה במשק, והמשרד רואה ביזמי תעשיית היין הישראלית – קטנים כגדולים – חלק ממנוע הצמיחה של כלל המשק הישראלי", אמר אברהמי.


אורחים מחו"ל

במסגרת התערוכה סיירה בארץ משלחת של כ- 20 קנייני יין ועיתונאים מובילי דעה בתחום היין והמסעדנות, שהנם בעלי שם עולמי והשפעה גבוהה על קהל צרכני היין בעולם. חברי המשלחת הגיעו מהמדינות בעלות פוטנציאל היצוא הגדול ביותר של ישראל בענף היין: ארה"ב, קנדה, בריטניה, איטליה, גרמניה, ויפן.
"הגעתם לתערוכה מעידה על כך שישראל רכשה לעצמה מקום של כבוד על מפת היינות העולמית בתחומי הייצור והייצוא. הגעת המשלחת לארץ היא תוצאה של עבודת הנספחים הכלכליים במדינות השונות, והיא נפגשה עם השר ביום פתיחת התערוכה. המשלחת ביקרה בתערוכה, נפגשה במסגרתה עם היקבים הישראליים, השתתפה בסמינר בנושא התפתחות ענף היין ישראלי, וסיירה בארץ בכרמים וביקבים באזורי גידול שונים, וכמובן בירושלים", אמר אברהמי.

נתוני ענף היין
חנן בזק, יו"ר המועצה לגפן וליין, אמר בפתיחת התערוכה: "ענף היין עבר בעשור האחרון תנופת התפתחות מהירה בכל המובנים:
· היקף הכרמים הוכפל ועומד כיום על כ- 37 אלף דונם, בהשוואה לכ- 20 אלף דונם בתחילת שנות ה- 90.
· היקף קליטת הענבים עומד כיום סביב 50 אלף טון (פלוס מינוס 10%) ואנו צופים כי כבר בעתיד הקרוב יגיע ל- 60 אלף טון.
· למרות שאין לאף גוף נתונים על צריכת יין בארץ, לעניות הערכתי היא עברה את ה- 8 ליטר לנפש – 40 מיליון ליטר
יין מייצור מקומי ו- 10 מיליון יין יבוא. המגמה של עלייה
בצריכת היין תמשיך, כך אני סבור, גם בשנים הבאות.
· כיום נוטעים מדי שנה כ- 1500 דונם ענבי יין, בעיקר באזורים המבוקשים ע"י היקבים כמו בגליל, בגולן ובהרי יהודה. הנטיעות אם כן, מתואמות עם יקבים המעוניינים לגדול. בנוסף מתבצע שנטוע של חלקות בעייתיות.
· במקביל להגדלת הכרמים גדלה גם יכולת קליטת הענבים ברוב היקבים , הן הגדולים והבינוניים והן הקטנים. אלה האחרונים , חלקם לפחות , עבר מקליטה של טונות בודדות לקליטה של כמה עשרות טון ענבים. ניתן אם כן לומר שאין עודפי ענבים.
בתערוכה תוצג בביתן המועצה תערוכה בנושא הגפן והיין בארכיאולוגיה של ארץ ישראל,.

סקר צריכה
מסקר שנערך לקראת התערוכה בנושא הרגלי שתיית יינות והעדפות בקרב הישראלים עולה כי 61% מהישראלים שותים יין בתדירות כלשהי, כאשר 27% מתוכם שותים יין לעיתים קרובות ו-34% שותים לעתים רחוקות.
9% מהישראלים שותים בין פעם לפעמיים ביום יין,13% שותים יין אחת לכמה ימים ו-35% שותים יין פעם בשבוע בממוצע. 17% שותים יין רק בהזדמנויות חגיגיות ובאירועים מיוחדים.
67% מהישראלים ציינו שהם שותים יין מיקב ישראלי גדול ומוכר, 11% מיקב ישראלי בינוני, 7% מסרו העדפה ליין ישראלי מיקב בוטיק, ול-15% אין העדפה מיוחדת ליקב מסויים.


התערוכה אורגנה ע"י "מרכז הירידים והקונגרסים", בשיתוף עם מגזין "יין וגורמה", ו"איש הענבים", נערכה בחסות משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, משרד החקלאות, המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי, המועצה לגפן היין בישראל, ואתר היין הישראלי.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה