הפופולריות של דג הבורי עולה

מסקר של מכון הסקרים "שילוב" שבוצע להזמנת ארגון מגדלי הדגים, עולה כי דג הבריכה בעל הבשר הרך והמרקם העדין ממשיך לצבור קהל מעריצים בישראל

שיעור המכירות של דגי בורי טריים בשנת 2005 עלו בשיעור של כ-20% לעומת שנת 2004: מ-1,770 אלף טון בשנת 2004 לכ- 2,100 אלף טון ב-2005. כך עולה מנתוני המכירה הרשמיים שנאספו על ידי ארגון מגדלי הדגים בישראל.

להזמנת ארגון מגדלי הדגים ובעקבות הנתונים שנאספו, ביצע מכון הסקרים "שילוב" סקר אומניבוס במדגם ארצי מייצג (504 גברים ונשים מעל גיל 18) על מנת לבדוק את הפופולריות של דגי הבריכה המשווקים בישראל.

מתוצאות הסקר נתגלו מספר נתונים מפתיעים:
61% מכלל הציבור הישראלי צרכו דגים בתקופה האחרונה, הכוללת את חג הפסח ויום העצמאות; מתוך צרכני הדגים כ-33% צרכו דג בורי, והוא כיום הדג הפופולרי ביותר מבין דגי הבריכה הפחות "מסורתיים". מבין דגי הבריכה המסורתיים, דג האמנון נותר הפופולרי ביותר (55%) ודג הקרפיון (המשמש לגפילטע פיש) נשאר במקום השני (45%).

בארגון מגדלי הדגים ביקשו לבחון מהם המאפיינים של צרכני הבורי, ומצאו שדג הבורי אהוד באותה המידה גם על גברים וגם על נשים מכל הגילאים, ומכל שכבות ההכנסה. הבורי אהוד באותה המידה גם על דתיים, גם על מסורתיים וגם על חילוניים. על רווקים, נשואים וגרושים, עם וללא ילדים, משכילים ולא משכילים מכל חלקי הארץ.

"נראה שבורי הופך להיות הדג של כווו-לם", אומר יואב חורין, יו"ר ארגון מגדלי הדגים. "כנראה שהישראלים הופכים מודעים יותר לבריאותם ולמזון שהם אוכלים ומרגישים בטוחים יותר לאכול דגים על פני עוף או בקר, כי כידוע, לדגים בשר רזה, מזין, קל מאוד להשיג אותם טריים והם קלים להכנה".

הערך התזונתי של דג הבורי (100 גר'): 150 קלוריות בלבד,מכיל 24.8 גר' חלבון, 4.86 גר' שומן, 63 מ"ג כולסטרול, ומכיל ברזל וסידן. מחיר לקילו: 20-38 ₪, תלוי בגודל הדג, כאשר המחיר כולל ניקוי וחיתוך על פי הטעם (כפילה, ללא עור וכדומה).

"תכולתם הקלורית של דגים נמוכה ביחס לעוף ולבשר, הם משביעים, קלים לעיכול ואינם גורמים לתחושת כבדות", מוסיף חורין, "דגי הבריכה גדלים תחת פיקוח על המזון, טיב המים, עוברים בדיקות ווטרינריות ובחינות טעם ומגיעים לצרכן טריים- כמו בסיסמא שלנו '24 שעות מהבריכה לארוחה'".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר