הפלפל הישראלי הפך לענף מוביל ביצוא הירקות וללהיט בשוק הרוסי

סך היצוא של הירקות מישראל הסתכם ב-447 אלף טון ובפדיון של 1.7 מיליארד שקל

הפלפל הישראלי על סוגיו וצבעיו השונים, מבסס את מעמדו כענף מוביל ביצוא הירקות מישראל למדינות העולם, ואף הפך ללהיט בשוק הרוסי.
כך עולה מסיכום נתוני עונת יצוא הירקות המסתיימת בימים אלה, שנאספו ע"י מועצת הצמחים.

על פי הנתונים הסתכם יצוא הפלפל בכ-83 אלף טון, עם פדיון של כ-90 מיליון יורו. עם נתונים אלה תופס כיום הפלפל מקום שני בסל יצוא הירקות, אחרי ענף תפוחי אדמה העומד במקום הראשון ביצוא.
יצוא הירקות כולו הסתכם ב-447 אלף טון לעומת 405 אלף טון בעונה הקודמת- גידול של כ-10%.
הפדיון לחקלאים הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל (305 מיליון יורו) -קיטון של 6% לעומת העונה הקודמת, וזאת עקב עלייה ניכרת שחלה בעלויות התובלה האווירית והימית.

הנתון הבולט בנתוני היצוא הוא מגמה מובהקת של גידול בהיקפי היצוא לרוסיה. בעונה המדווחת חל גידול של כ-20% ביצוא לרוסיה, שהפכה ליעד מרכזי לירקות הישראלים.
בין הירקות למיניהם, מתברר כי הפלפל הישראלי הפך ללהיט בשוק זה, הקולט כ-20% מכלל יצוא הענף.
הירקות הישראלים בכללם נהנים מביקושים מצוינים ברוסיה, הן בשל איכותם והן בשל יתרון ההובלה והזמינות של תוצרת ישראלית לעומת מתחרות ממדינות אחרות.
מעמדו המוביל של ענף הפלפל ביצוא הירקות נובע מתהליך ההתמחות שעבר הענף בשנים האחרונות, ויכולתם של המגדלים בישראל להשיג איכות גבוהה ביותר, מגוון צבעים התואם את דרישת הלקוחות וזמינות הירק לאורך כל השנה.
התמחות זו באה לידי ביטוי מובהק בעיקר באזור הערבה, בו מגדלים פלפל על שטח של כ-14 אלף דונם והאזור מייצא כ-85% מכלל יצוא הפלפל הישראלי.

מנכ"ל מועצת הצמחים, חיים פלץ ציין כי המועצה רואה בשוק הרוסי פוטנציאל משמעותי להמשך הגידול ביצוא. "החקלאים בישראל יכולים להמשיך ולהגדיל את יצוא הירקות לשוק הרוסי המתאפיין בעלייה הדרגתית ברמת החיים. לישראל יש יתרון בהובלה, ואנו יכולים להציע לציבור הצרכנים ברוסיה ירקות מכל הסוגים, בזמינות גבוהה ובאיכות מעולה" אמר פלץ.

ענף בולט נוסף ביצוא הירקות מישראל, הוא ענף התבלינים הטריים שיצואו גדל ב-11%. ענף זה תופס כיום נתח של 2% מהיצוא מבחינת הכמות, אך 22% מסך הפדיון הכספי שהסתכם ב-65 מיליון יורו. ענף זה מתבסס בשנים האחרונות באירופה ובעיקר באנגליה, הקולטת 30% מכלל יצוא הענף.

גידול ביצוא הושג גם בענפים הבאים: גזר: 33 אלף טון – גידול של 65%; צנונית: 6 אלפים טון – גידול של 37%; בטטות: 16 אלף טון – גידול של 30%; עגבניות שרי: 18.5 אלף טון -גידול של 16%.
















כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר