הצדעה ליקבי הדרום ביקבי אבידן וססלוב

יקב אבידן ויקב ססלוב אירחו את יקבי הדרום: רמים, לה טרה פרומסה, בן שושן וגלאי בהפנינג טעימות שהתקיים במתחם שני היקבים בקיבוץ אייל ביום שישי 16 בינואר

מאות שוחרי יין ישראלי, נהרו ביום שישי 16 בינואר לקיבוץ אייל בשרון, למתחם היקבים ססלוב ואבידן אשר ביוזמת פורטל היין הישראלי Israelwines אירחו יקבים מהדרום להפנינג טעימות ומכירות כמחווה ידידותית של הבעת הזדהות, וסיוע בתגבור מכירות בתקופה בה אין מי שמגיע ליקבים בטווח 40 הקילומטרים, ואזעקות הצבע האדום משבשות את הפעילות היומיומית שלהם – שלא לדבר על סכנת החיים בה הם שרויים.

ברחבה בין היקבים ססלוב ואבידן הוצבו שולחנות עטויי מפות סגולות וכסאות, והמבקרים הרבים ישבו להם עם כוסות יין ופוקאצ'ות שנאפו במקום, וזאת ביום חורף חמים ושטוף שמש.

יקבי הדרום שהתארחו בהפנינג היו: רמים, לה טרה פרומסה, בן שושן וגלאי.
ביקב אבידן התארחו אצל צינה, שלמה ושירה אבידן, אסף גלאי מיקב גלאי ממושב ניר עקיבא בנגב הצפוני, וד"ר ניצן אליהו מיקב רמים במושב שחר בחבל לכיש.

אצל יקב גלאי טעמנו יין שסביר להניח כי יהפוך לפריט לאספנים: גלאי צבע אדום 2005 – גרסת מלחמה. 50% קברנה סוביניון
ו- 50% מרלו. היין בוקבק לפני 3 שבועות, וסביר להניח כי יילך וישתבח בבקבוק גם עם שוך הקרבות.

ד"ר ניצן אליהו הביא לטעימה ומכירה את יינות הדזרט אייס וויין המפורסמים של יקב רמים, המיוצרים בשיטה עליה רשם פטנט והעושה חייל בארצות כמו קנדה.
היינות היו שרדונה דזרט אייס וויין 2003 ובלנד שרדונה, גוורצטרמינר, מוסקט וריזלינג לבן 2004. מתוק כמובן אטרקטיבי במחוזותינו, למרות שניצן הזהיר טועמים שהתלהבו ורצו עוד סיבוב כי אחרי יין זה לא יוכלו לטעום יינות אחרים בשל המתיקות הגבוהה.

עברנו למבנה השני במתחם, עם המארחת נילי מיקב ססלוב. כאן פגשנו את אירית (בת דודה של ניצן אליהו) וסנדרו פלגריני, אנשי יקב לה טרה פרומסה, אף הם ממושב שחר בחבל לכיש, ואת היינות שלהם: סירה 2005, ורובינו רזרבה 2003 המעולה – 60% קברנה סוביניון ו- 40% מרלו.

אומרים שילדים וכלבים גונבים את ההצגה. כלבים לא ראינו כאן, אבל יובל בן שושן מיקב בן שושן מקיבוץ ברור חייל הגיע לטעימה עם בתו המקסימה, גיא, שלפחות כאן תפקדה כמנהלת הצד המסחרי של הפעילות.
יובל הביא לטעימה שני יינות משני עולמות טרואר שונים בתכלית: בן שושן קברנה עבדת 2007 – יין נגב דרומי,  ויין בן שושן קברנה מרלו כפר שמאי 2005 – יין גלילי צפוני, שלטעמי היה כוכב הפסטיבל.
גיא ויובל נתנו לרוכשים את היינות בשקיות נייר חומות אליהן מצורפת חמסה אדומה קטנה מקרמיקה. חמסה חמסה להם ולכל תושבי הדרום.

אין ספק שיום זה היה מחווה נאה ביותר ליקבי הבוטיק שהשתתפו בו, ולרבים אחרים הנמצאים בטווח הקסאמים והגראדים. אני מקווה שגם הקופה צלצלה ליקבים ביום זה. הם ראויים לכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר