הצלחה לקלמנטינות מישראל: באירופה וארה"ב מתנפלים על הקלמנטינה "אור" שפותחה בארץ

היבול של "אור" השנה צפוי להגיע לכ-15 אלף טון, ובשל הביקוש הרב בשווקי חו"ל, כ- 12 אלף טון מהיבול מופנים ליצוא, בעיקר למדינות מערב אירופה וארה"ב

זן הקלמנטינה "אור" הנקטף בעונה זו של השנה, זוכה להצלחה חסרת תקדים בשוקי היצוא של אירופה וארה"ב, והמגדלים אינם מצליחים לספק את הביקוש.
מדובר בזן שפותח בישראל ע"י מדעני המכון למחקר חקלאי (מכון וולקני), שנטיעותיו בהיקף רחב החלו בשנת 1999. כיום נטועים כבר למעלה מ-15 אלף דונם מקיבוץ שניר בצפון ועד מושב שדה ניצן בדרום.

אנשי ענף ההדרים במועצת הצמחים מסבירים כי הסיבות להצלחתו יוצאת הדופן של "אור" בחו"ל נובעת מכמה סיבות: הוא חסר זרעים (גרעינים), מתוק מאוד, בעל מרקם וארומה מיוחדים, קל לקילוף, ועונת הבשלתו היא בחודשים פברואר- אפריל בהם קיים כבר מחסור בקלמנטינות בשווקים.

היבול של "אור" השנה צפוי להגיע לכ-15 אלף טון, ובשל הביקוש הרב בשווקי חו"ל, כ- 12 אלף טון מהיבול מופנים ליצוא, בעיקר למדינות מערב אירופה וארה"ב. זאת לעומת 7,000 טון יצוא בשנה שעברה. הפרי נמכר במחירים הגבוהים ב-50% מכל פרי קליף המקביל לו בשוק, ויצואני הפרי הישראלים מדווחים על מלחמה בין הקניינים המעונינים לרכוש את משלוחי הפרי.

המחירים המשולמים ע"י הסיטונאים באירופה עבור הפרי, נעים בין 1,500-1,800 יורו לטון, מה שמותיר למגדלים הכנסה של כ-800 יורו לטון.
גם בשווקי הארץ החל קהל הצרכנים להכיר את הזן אור, אך לא רבים יודעים עדיין להבחין בינו לבין אמו "אורה" – זן דומה המכיל גרעינים. המחיר הסיטונאי בארץ לזן "אור" נע בין 3.5-4 שקלים לק"ג, ושל "אורה" כשקל פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר