הרב הראשי לישראל ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר החליטו על הקמת צוות משותף לפתרון בעיות ביבוא מזון

מדובר בפריצת דרך משמעותית ביחסים שבין יבואני מזון לרבנות הראשית, שעשויה לשנות לטובה בצורה משמעותית את מסגרת יחסי העבודה והשירות שבין הרבנות הראשית ליבואנים

הרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר, ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר יחזקאל דסקל, סיכמו על הקמת צוות משותף לרבנות ולאיגוד שבו יועלו נושאים מרכזיים בממשק שבין יבואני מזון, החברים באיגוד לשכות המסחר, לרבנות הראשית, במטרה לייעל את העבודה השוטפת ולאפשר לרבנות הראשית לשפר את השירות הניתן לבעלי העסקים, מבלי לפגוע בכללי ההלכה.

כך הוחלט במפגש יבואנים ראשון מסוגו שנערך בשבוע האחרון ברבנות הראשית לישראל בירושלים בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, מנכ"ל הרבנות הראשית וראשי אגפי הכשרות בה.
מדובר בפריצת דרך משמעותית ביחסים שבין יבואני מזון לרבנות הראשית, שעשויה לשנות לטובה בצורה משמעותית את מסגרת יחסי העבודה והשירות שבין הרבנות הראשית ליבואנים.

אל הכנס הגיעו יבואנים רבים, חברי לשכת המסחר, על מנת להציג באופן בלתי אמצעי בפני הרב הראשי לישראל והרבנים המופקדים על הנושא, קשיים בהם הם נתקלים בחיי היום-יום מול הרבנות.

המשתתפים העלו שלל סוגיות הקשורות בהכשרים, משגיחי כשרות, זמני מתן תעודות כשרות, ועוד נושאים רבים אחרים בקשר בינם לבין הרבנות.
מדבריו של הרב מצגר למדו המשתתפים כי הרב קשוב מאד למצוקותיהם, ומשקיע מאמצים לשיפור ולייעול השירות שניתן ע"י הרבנות, וכי דלתו פתוחה בפני כל בעיה ו/או מצוקה של יבואני המזון.

הרב מצגר סיכם: "זהו השלב הראשון בסדרת פעולות. אנחנו מתכוונים להקים צוות היגוי עם נציגים של איגוד לשכות המסחר והרבנות הראשית לישראל, שיישב באופן קבוע, יעביר מסרים ויפרה האחד את השני, וזאת במטרה להגיע לגיבוש עמדה משותפת שתקל על בעלי העסקים. זווית הראייה שלנו היא לשמור על רמת כשרות נאותה יחד עם קידום העסקים. אני מקווה לראות תוצאות חיוביות בהמשך הדרך".

יחזקאל דסקל, מנכ"ל האיגוד, ציין: "ברבנות הראשית בראשות הרב מצגר נושבת רוח חדשה של פתיחות ושל נכונות לשפר ולייעל את השירותים, וכל זאת ללא פשרות בתחום הכשרות. עצם הנכונות להקים פורום משותף שיאפשר הידברות בלתי אמצעית, תביא ללא ספק לפתרון המצוקות של היבואנים".



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר