השבוע יוצא לשוק השנין בלאן JAMES 2008 של סוסון ים

ביום שישי 3.7.09, תתחיל ביקב סוסון ים של זאב ואורלי דוניה, המכירה והאספקה של יין השנין בלאן JAMES 2008, המוקדש לזכרו של רוני ג'יימס המנוח, מייסדו המיתולוגי של יקב צרעה, ומי שהשפיע רבות על זאב דוניה

ביום שישי 3.7.09, תתחיל ביקב סוסון ים של זאב ואורלי דוניה, המכירה  והאספקה של יין השנין בלאן  JAMES 2008, המוקדש לזכרו של רוני ג'יימס המנוח, מייסדו המיתולוגי של יקב צרעה, ומי שהשפיע רבות על זאב דוניה.

הענבים ליין, שיוצרו ממנו 4000 בק'בוקים, הגיעו מכרם באזור השפלה. גיל הגפנים: 35 שנים. יבול לאחר דילול: 700 ק"ג לדונם. הענבים נבצרו ב- 12 לאוגוסט 2008. התסיסה התבצעה בחביות צרפתיות מסוג בורגון בנות 2-3 שנים. לא הייתה תסיסה מלולקטית (מניעה מכוונת של התסיסה המשנית), והיין התיישן 8 חודשים על השמרים. לאחר מכן עבר היין  סינון עדין לפני הביקבוק שבוצע באפריל 2008. אלכוהול: 14%.  ליין פוטנציאל יישון.

זאב דוניה מספר לנו את סיפורו של יין השנין בלאן  JAMES 2008, שהוליד ידידות ארוכה:
"תחילתו של סיפור היין הזה התרחשה בדרום אפריקה, במהלך ארוחת צהריים בחברת כמה ייננים מקומיים. במהלך השיחה הבעתי את התרשמותי מהיין הלבן של דרום אפריקה: השנין בלאן. אמרתי אז שאין לי ניסיון בייצור יין לבן, אבל אם וכאשר זה יקרה, הבחירה תהיה שנין בלאן. אחד האנשים שישבו לי השולחן היה טדי הול, מטובי הייננים של דרום אפריקה, שמתמחה בשנין בלאן. "להתראות" – אמר בסוף הארוחה.

כשחזרתי לארץ, התחלתי לחפש מקור לענבי שנין בלאן. הגעתי לכרם של ברוך לנגר. "היתה זו תחילתה של ידידות ארוכה…" כנאמר ברגע הסיום של הסרט לילה בקזבלנקה.
היום, לאחר למעלה משנתיים מהיכרותנו, אנחנו על סף הבציר השלישי. מהרגע הראשון דיברנו בשפה אחת: אם עושים – עושים הכי טוב שאפשר. הפעילות הראשונה נועדה להשביח את איכות הענבים. לשם כך דולל היבול בצורה דרסטית: מלמעלה מ-2 טון לדונם ל- 700 ק"ג. הענבים עברו מטמורפוזה. פתאום נוצרה מורכבות מופלאה של טעמים, והאשכולות בריאים ומוצקים.
טדי הול, נחת בארץ בקיץ 2007 שבועיים לאחר הבציר. היין הראשון סיים לתסוס. מאז אני ממשיך להתכתב איתו באינטרנט, ולאו דווקא על נושאים מקצועיים. יש לו רישיון טייס אזרחי, ויום אחד עוד נטוס בשמי דרום אפריקה. בינתיים שלחתי לו כמה בקבוקי שנין. הוא היה גאה מאד בתוצאה…
והיין? היין בילה בנעימים 8 חודשים בחביות צרפתיות. באפריל הוזמנה מערכת ביקבוק אוטומטית. ביום הביקבוק היה אמור לרדת גשם. המערכת עומדת בחוץ…. לאחר לבטים הוחלט לא לבטל. מה שיהיה – יהיה. בסוף היה טפטוף בלתי מזיק…".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר