השנה צפויים יבולים רבים של דובדבנים בעקבות הטמפרטורות הנמוכות שהיו בחורף

הקרה הועילה למגדלי הדובדבנים – אך יצרה עודפים

אירועי הקרה הקשים שהיו במהלך החורף המיתו אסון כלכלי על חלק גדול מהחקלאים, אולם יש שנהנים מהם, בעיקר בענפי הפירות הנשירים שזקוקים לטמפרטורות נמוכות.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, מסר שאחד הענפים שיהנו השנה מיבול גבוה במיוחד הוא ענף הדובדבנים. היבול בו צפוי להגיע ל- 4500 טון. עם זאת, היבול הגבוה יוצר בעיה בענף מאחר וכושר הקליטה של השוק הישראלי מגיע לכ-4000 טון מקסימום בעונה הקצרה הנמשכת חודשיים בלבד במאי ויוני.

על מנת להתמודד עם עודף הדובדבנים שנוצר בענף יוזם ארגון מגדלי הפירות יצוא של כ-500 טון דובדבנים שגודלו על ידי מגדלים דרוזים ברמת הגולן לסוריה וירדן. היצוא צפוי להתבצע במתכונת של יצוא התפוחים מהמגדלים הדרוזים שמתבצע כבר שנה שלישית ברציפות בהצלחה גדולה ולשביעות רצונם של כל הצדדים. בימים אלו מקדם ארגון מגדלי הפירות את קבלת האישורים לביצוע היצוא ממשרדי הממשלה הרלוונטיים: חקלאות, ביטחון, חוץ ואוצר. אשל הביע תקווה שקבלת האישורים תושלם במועד.

מאחר והבשלת הדובדבנים בישראל מקדימה את אירופה, בכוונת המגדלים לייצא דובדבנים בתחילת העונה לרוסיה ומדינות נוספות לפני שהיבולים המקומיים יגיעו לשווקים, אולם יצוא זה לא ייתן פתרון מלא לעודפים.

לדברי אשל, שילוב של יצוא דובדבנים מוגבר למזרח אירופה ורוסיה, לפני תחילת העונה במדינות אלו ובנוסף מאמצים לייצא דובדבנים מזרחה יכולים להפחית עודף הפירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר