השף אלכס וקסלר מניו יורק ביקר בדן גורמה

השף חלק את סודות המקצוע עם תלמידי קורסי טבחות וקונדיטאות. אמר: "הרגע המרגש בקריירה שלי היה כשבישלתי במלון דן כרמל לנשיא סאדאת בעת ביקורו בחיפה"

השף אלכס וקסלר מניו יורק ביקר לאחרונה בבית הספר דן גורמה, וחלק את סודות המקצוע עם תלמידי קורסי טבחות וקונדיטאות.
בגיל 47 מכהן אלכס וקסלר כשף הראשי של מחלקת האירועים של מסעדת TAVERN ON THE GREEN בסנטרל פארק בניו יורק, המסעדה הגדולה ביותר בארה"ב, הכוללת חמישה אולמות ומשרתת כ-2200 סועדים.

שף וקסלר שחי ועובד ניו יורק מזה כ-15 שנים, מתמחה ב"מטבח החם" ובאירועים. "האתגר המקצועי באירועים הוא בכך שעליך לדעת הכול, לשלוט בכל המנות ובטרנדים המבוקשים,, הוא אומר. "הטרנד החזק באירועים בארצות הברית בשנים האחרונות הוא "הפיוז'ן", אופנת שילוב בין מטבחים. אנחנו מקיימים במסעדה מגוון של אירועים, החל מארוחות למשתתפי קונגרסים, אירועים משפחתיים כחתונות וימי הולדת ועד לפרמיירות לסרטים." 
הרגע המרגש ביותר בקריירה שלו היה, לדבריו, כאשר בישל עבור אנואר סאדאת, הנשיא המצרי המנוח, בעת ביקורו בחיפה במלון דן כרמל בשנת 1979.

וקסלר נולד בעיר לבוב שברוסיה ובגיל 11, עלה עם משפחתו לישראל וגדל בערד. כשהיה בן 16 עברה המשפחה לחיפה, ואלכס החל ללמוד טבחות בבית ספר תיכון ב"תשלובת דביר" (לימים, דן גורמה). עם סיום שירותו הצבאי כטבח ביחידה קרבית, החל לעבוד בבתי מלון בארץ, בהם דן כרמל, מוריה ים המלח, קרלטון תל אביב ורמדה קונטיננטל תל אביב.

ב- 1995 עבר עם עם אשתו איזאבלה ושני ילדיו לארה"ב. "החלפה של מקומות עבודה ואוירה הינה חיונית להתפתחות המקצועית של הטבח. חשוב לי עד היום לאפשר לטבחים בצוות שלי להתנסות באוירה פתוחה ומעודדת", הוא אומר.
"חשוב לי להעביר לדור הצעיר של הטבחים והקונדיטורים את הסודות המקצועיים שלמדתי ממורי".

בשיחות עם תלמידי קורסי אומנות הבישול (טבחות לדירוג מקצועי סוג 1), ואומנות הקונדיטאות (קונדיטוריה לדירוג מקצועי סוג 1), הוא גילה את סוד ההצלחה במקצוע: התמדה ועבודה קשה. "טבחות היא עבודה קשה, ומי שמבקש לבנות לעצמו קריירה בתחום חייב להבין את זה. עליכם להיות תמיד להיות בפוקוס. במקצוע שלנו אין קיצורי דרך", סיכם מניסיונו השף אלכס וקסלר.

סוד נוסף להצלחה אותו גילה לתלמידי דן גורמה הוא האהבה למקצוע. "אין לי חומרי גלם מועדפים. העיקר הוא בטריות. הבישול עצמו הוא יצירה שמרגשת ומאתגרת אותי בכל פעם מחדש."
ומה המנה המועדפת של השף? האוכל מהמטבח הרוסי של אמא אלה וקסלר, קונדיטורית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר