השף פייר גאנייר מזהיר מפגיעה סביבתית של מסעדות

במהלך ביקור במסעדה שלו במלון מנדרין אוריינטל בהונג קונג, אמר השף בעל שלושה כוכבי מישלן, כי משמעות ההרס של בעלי חיים בעולם היא דלדול מאגרי הדגה, ויש סוגים של פירות וירקות שהנם כה נדירים עד שיש להוציא מנות מסוימות מתפריטי מסעדות

השף הצרפתי פייר גאנייר (Pierre Gagnaire) מזהיר כי להידרדרות הסביבתית והשגשוג העולמי במסעדות עלית תהיה השפעה דרמטית על תחום המזון.

במהלך ביקור במסעדה שלו במלון מנדרין אוריינטל בהונג קונג, אמר השף בעל שלושה כוכבי מישלן, כי משמעות ההרס של בעלי חיים בעולם היא דלדול מאגרי הדגה, ויש סוגים של פירות וירקות שהנם כה נדירים עד שיש להוציא מנות מסוימות מתפריטי מסעדות.

"בחמש עד עשר השנים הבאות לא יהיו יותר דגים הגדלים בטבע, אלא רק דגים הגדלים בחוות. תהיה לזה השפעה עצמוה לא רק על טכניקות בישול, אלא גם על הטעמים ועל המנות שאנו מבשלים", אמר גאנייר.

הוא גם הזהיר כי ככל שמספר המסעדות ממשיך לעלות, כך יגדל הביקוש למוצרים וידחוף כלפי מעלה את המחיר של מאגרים מצטמצמים של רכיבי מזון איכותיים; מה שיבוא לביטוי במחירי ארוחות מרקיעי שחקים, ויאלץ לסגור מסעדות.

גאנייר הוסיף כי מסעדות שישרדו יצטרכו להתאים את טכניקות הבישול שלהן, מאחר שיהיה זמין רק אוכל מחוות גידול או שעבר שינויים גנטיים.
"זה נראה דבר משונה לומר, אבל יש יותר מדי מסעדות טובות, וספקים פשוט לא עומדים בביקוש", ציין גאנייר. "הספקים שלי עובדים אולי עבור שלוש או ארבע מסעדות, אבל עכשיו הם מקבלים כל הזמן פניות ממסעדות חדשות שנפתחות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר