התחדשות וגדילה ביקב טוליפ

יקב טוליפ יקלוט השנה 65 טון ענבים, 20 טון יותר משנה שעברה. "גידול זה משקף את התכנית העסקית של היקב ואת הגידול במכירות" אומר רועי יצחקי, מנכ"ל היקב. "אנחנו מגדילים את כמות הייצור באופן משמעותי, אבל זה לא בא על חשבון האיכות. ההיפך הוא הנכון, ודווקא הסדרות היוקרתיות הן אלה שגדלות בנפח"

החברים החביבים מיקב טוליפ עדכנו אותנו, ואנו מיידעים את קוראי אכול ושאטו במתרחש ביקב זה הממוקם בכפר תקווה בקרית טבעון:

עם החום הגדול שפקד אותנו ביום רביעי האחרון, הגיעה גם שיירה מרשימה של ציוד חדש ליקב טוליפ. הציוד, שהוזמן לפני מספר חודשים, הגיע בדקה ה-90 לפני מועד תחילת הבציר, לאחר שהתעכב רבות בעקבות המלחמה.
היקב הוסיף לשורותיו שני מיכלים חדשים תוצרת כחול לבן, המיוצרים ע"י חברת מ.ג.ט. ממעלות; בנפח של 10,000 ליטר כל אחד. מיכלים אלה הוזמנו במיוחד על מנת לקלוט ענבים משני כרמים מכפר יובל- כרם השיראז של היקב, וכרם קברנה סובניון (מבין שלושה כרמי קברנה של יקב טוליפ).

"המיכלים היו אמורים להגיע לפני חודשיים, ומאוד חששנו שלא יהיה איפה להתסיס את הענבים, אבל אנחנו שמחים שהצלחנו לקבל אותם רגע לפני הבציר", אומר תמיר ארצי, יינן יקב טוליפ.

שעות ספורות לאחר שמוקמו המיכלים במקומם, הגיעה משאית ועליה שני מכשירים חדשים: משפך קליפות ומחליף חום.
תפקידו של מחליף החום, שאורכו המשוקלל 24 מטר, הוא להוריד טמפרטורה של תירוש או יין בצורה אחידה ובמהירות. דבר זה מאפשר ביצוע השריה קרה- שיטה בה משאירים את התירוש הקר מספר שעות עד מספר ימים ללא התחלת התסיסה.

"ההשריה הקרה תומכת בהגברת הגוף של היין- אנזימים טבעיים מתפרקים במשך זמן ממושך יותר, מפרקים פולימרים שונים בקליפת הענב ומאפשרים קבלת יין כבד ומלא, בעל גוף שמנוני ורך ללא תוספת מרירות ועפיצות גסה,, מסביר היינן ארצי. "בנוסף, ההשריה הקרה גורמת להעברה מסיבית של חומרי טעם וריח טבעיים שנשמרים ולא מתחמצנים".

משפך הקליפות נועד לסייע בזמן סחיטת הענבים בסיום בתסיסה. "המשפך נועד לקצר את הזמן שלוקח להוציא את כל הקליפות מהמיכל כדי לסחוט אותן. מה שהיינו עושים קודם לכן בדליים והיה לוקח מספר שעות, יבוצע כעת ע"י המלגזה במספר דקות,, אומר תמיר ארצי. "אנחנו מאמינים כי דבר זה יעזור לשפר את איכות היין, מכיוון שזמן המגע של הקליפות עם האוויר יקוצר משמעותית".

יקב טוליפ יקלוט השנה 65 טון ענבים, 20 טון יותר משנה שעברה. "גידול זה משקף את התכנית העסקית של היקב ואת הגידול במכירות" אומר רועי יצחקי, מנכ"ל היקב. "אנחנו מגדילים את כמות הייצור באופן משמעותי, אבל זה לא בא על חשבון האיכות. ההיפך הוא הנכון, ודווקא הסדרות היוקרתיות הן אלה שגדלות בנפח".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר