התנתקות נוסח יקבי בנימינה: נפרדים משקד ומקימים מערך שיווק והפצה עצמאי

בשבע השנים האחרונות הייתה חברת שקד המפיצה הבלעדית של היינות והכהילים של יקבי בנימינה. זהו המהלך הראשון אותו מבצע היקב אחרי רכישתו ע"י קבוצת חצי-חינם

יקבי בנימינה מתנתקים ממערכת ההפצה של חברת שקד, והיקב יקים מערך שיווק עצמאי אשר יחל את פעילותו בתחילת 2009.

אילן חסון, מנכ"ל היקב, אומר כי בשלב ראשון ישקיעו יקבי בנימינה במהלך כמיליון וחצי דולרים, עיקר ההשקעה הראשונית כוללת הקמת מערך לוגיסטי (רכישת משאיות ורכבי חלוקה, הקמת מחסן) וגיוס והכשרת כוח אדם. הקמת מערך הפצה עצמאי היא המהלך הראשון אותו מבצעים יקבי בנימינה לאחר רכישתם ע"י קבוצת חצי-חינם.

במהלך שבע השנים האחרונות בוצעה ההפצה הבלעדית בישראל של יקבי בנימינה על ידי חברת "שקד" המתמחה בשיווק יינות – כמו אלה של היקב המתחרה רקנאטי, שהיא גם שותפה בו, ובעלת רשת החנויות "דרך היין".
במהלך תקופה זו בוצעה פעילות עצמאית של היקב מול חברות התעופה, חברת "ג'יימס ריצ'רדסון" מפעילת הדיוטי פרי, מרכז המבקרים של היקב, ומערך הייצוא  המהווה 22% ממחזור המכירות של יקבי בנימינה.

אילן חסון, מנכ"ל יקבי בנימינה, אומר: "תהליך חשיפת היין בפני קהלי היעד הינו קשה ותחרותי מתמיד, ושם המשחק הוא חוזקו של הגוף המפיץ. שיתוף הפעולה של יקבי בנימינה וחברת שקד הוביל בשבע השנים האחרונות להליך הדרגתי של כניסה למוקדי שיווק נוספים ולנקודות מכירה איכותיות למוצרי בנימינה. לאור המהלכים השונים שהתרחשו ביקב בשנים האחרונות, ששיאם היה רכישת היקב ע"י קבוצת חצי חינם, החלטנו כי אנו מוכנים ומזומנים לעמוד באתגר ההפצה העצמית של מוצרינו. כמו כן אנו מעריכים את חשיבות הקמת מערך שיווק והפצה עצמאי להידוק הקשר האישי עם לקוחות היקב; ערך חשוב בעידן בו אנו נמצאים כיום".

מנתוני יקבי בנימינה עולה כי היקב מחזיק כיום בנתח של 7 אחוזים משוק היין הישראלי, עם 2.5 מיליון בקבוקים בשנה. המחזור הכספי של היקב הסתכם בשנת 2007 ב- 45 מיליון ₪ – גידול של 8 אחוזים לעומת 2006. 
רכישת היקב על ידי בעליה של רשת חצי חינם נבעה מהאמונה בחוזקו של המותג ופוטנציאל הרווח הגלום בו, ובעלי היקב שותפים לחיזוק וקידום המותג בנימינה בשוק המקומי והבינלאומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר