התקיים המפגש הראשון של הקורס לעשיית יין של יקב שורק – בציר 2006

בהרמת כוסית מרלו 2000 של יקב שורק, נפתח בצל המלחמה בצפון הקורס לעשיית יין של יקב שורק – בציר 2006. ניר שחם, העומד בראש יקב שורק ובית הספר ליין, ציין בדברי הפתיחה כי אחדים ממשתתפי הקורס מגויסים בצו 8, ואמר כי הרמת הכוסית מוקדשת לשקט המיוחל בצפון

בהרמת כוסית מרלו 2000 של יקב שורק, נפתח בצל המלחמה בצפון הקורס לעשיית יין של יקב שורק – בציר 2006.
ניר שחם, העומד בראש יקב שורק ובית הספר ליין, ציין בדברי הפתיחה כי אחדים ממשתתפי הקורס מגויסים בצו 8 ואמר כי הרמת הכוסית מוקדשת לשקט המיוחל בצפון.
את ההרצאה המקצועית ביום פתיחת הקורס העביר ד"ר ארקדי פפיקיאן, שיעביר את ההרצאה גם ביום שישי הבא (ראו תוכנית הקורס בהמשך).

בקורס זה פותח יקב שורק צוהר לעולם הקסום של הכנת יין איכותי. "במסע מופלא של טעם וריח, צעד אחר צעד, עוברים משתתפי הקורס את כל שלבי הכנת היין; החל מהבשלת הענבים בכרם, דרך בצירתם עם הנץ החמה, יישון היין ועד למילוי הבקבוקים ולהשקת הכוסות החגיגית. זוהי חוויה שרק מעט אוהבי יין זכו לה בשלמותה. הקורס מקנה למשתתפים, כלים וידע, להמשיך ולהכין יין בעצמם", אומר ניר שחם – יינן יקב שורק, בוגר הפקולטה לחקלאות ברחובות, שמעביר את הקורס מזה 10 שנים יחד עם המרצה אורח היינן ד"ר ארקדי פפיקיאן.

תוכנית הקורס עשירה, מקיפה ומכוונת ללימוד מעשי של הכנת יין. בתוכנית 17 מפגשים, החל מבציר הענבים בספטמבר הקרוב ועד ביקבוק היין ביולי 2007, המעניקים למשתתפים ידע תיאורטי נרחב והתנסות מעשית.
במהלך הקורס יזכה כל משתתף ליטול חלק פעיל בכל שלבי תהליך הכנת היין, וליצור יין ביכורים אישי, כשהוא מלווה בהדרכה מקצועית וצמודה של יינן היקב. הקורס יחתם בהשקת יינות חגיגית, ובתומו יטלו עמם המשתתפים את היינות שהפיקו, להמשך השבחה, מעקב ולמידה בביתם.

יקב שורק הוקם בטל-שחר בשנת 1994 על ידי משפחת שחם, ומייצר יינות קברנה סוביניון ומרלו מכרמי המשפחה. הקורס מתקיים ביקב משנת היוסדו כל שנה. היקב מעמיד לרשות המשתתפים חממה לימודית מתקדמת, ובה כרם, מעבדות, ואמצעים טכנולוגיים משוכללים. לנוחות התלמידים מתקיימים מפגשי הקורס בסופי שבוע, בשעות נוחות במיוחד, ובקבוצות לימוד קטנות. הקורס מיועד לכל חובבי היין, ומתאים הן למתחילים והן למנוסים שבהם. משתתפים שיגלו עניין נוסף, יוכלו אף להשתלב בעבודת הכרם והיקב השוטפת.

בציר 2006 – מפגשי הקורס
* הרצאה "גורמי איכות בענבים, התסיסה האדומה" – ד"ר ארקדי פפיקיאן.
* הרצאה "תסיסה מלולקטית, יישון היין ובדיקות מעבדה" – ד"ר ארקדי פפיקיאן
* דיגומי ענבים בכרם ובדיקות מעבדה על מנת לקבוע את מועד הבציר
* בציר – עם שחר יבצרו משתתפי הקורס את ענביהם, ומיד לאחר הבציר, כל משתתף יעשה את מעיכת הענבים, בדיקות המעבדה ואת הכנת התירוש לתהליך התסיסה.
* שלב התסיסה – מעקב אחר התפתחותו של התירוש לידי יין.
* סחיטה – הפרדת היין מקליפות הענבים בעזרת ה- "Press", והעברתו ליישון בדמיג'נים (בקבוק זכוכית של 25 ליטר).
* הרצאה "סיכום בציר ומעקב אחר התסיסה המלולקטית" – ניר שחם * שפיה ראשונה – הפרדת המשקעים ואוורור היין.
* הרצאה "אומנות הטעימה המקצועית" – הקניית כלים וידע בניתוח יין, מתודולוגיה של טעימת יין – ניר שחם.
* שפיה שנייה – טעימת היין, תיקוני חומצה.
* טעימה – בחינת תוצאות השפיה השנייה, הוספת שבבי עץ אלון.
* זמירה בכרם – טעימה של היינות ובסיומה יצאו משתתפי הקורס אל הכרם להשתלם במלאכת גיזום הזמורות.
* לבלוב בכרם – לאחר טעימת היין והחלטה לגבי הוספת שבבים, יירדו משתתפי הקורס לכרם להתרשם מהלבלוב ולבצע "טיפול ירוק" – דילול שריגים.
* הרצאה "תהליכי ייצוב היין והכנתו לביקבוק" – ד"ר ארקדי פפיקיאן.
* הכנת היין לביקבוק.
* ביקבוק – מילוי היין בבקבוקים.
* מסיבת סיום – טקס סיום, חלוקת תעודות, טעימת כל היינות שהוכנו בקורס.

שורק בית ספר ליין
טל. 08-9450844
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר