ויונייה, שיראז, ושרדונה חדשים של יקבי בנימינה

כרמי הויונייה של יקב בנימינה, ניטעו לפני מספר שנים, תוך הסתכלות קדימה אל העתיד ותוך רצון לחדש ולהרחיב את מגוון הזנים הקיימים ביינות היקב

ויונייה 2004 Special Reserve
כרמי הויונייה של יקב בנימינה, ניטעו לפני מספר שנים, תוך הסתכלות קדימה אל העתיד ותוך רצון לחדש ולהרחיב את מגוון הזנים הקיימים ביינות היקב.
ויונייה Viognier Special Reserve 2004, מיוצר מ- 100% ענבי ויונייה. זן ענבים איכותי אשר מקורו בעמק הרון, צרפת.
ענבי הויונייה נבצרו מכרם במושב עלמה אשר בגליל העליון, בבציר ידני בשעות הבוקר, במכלים קטנים. הגפנים גדלו על אדמת טרה רוסה המשולבת עם אדמה בזלתית. מרקם הקרקע המאוורר תורם רבות לבית השורשים. הכרם נטוע בעמק טבעי אשר מכנס אליו את הטמפרטורות הנמוכות בלילות הקיץ. האקלים הקריר והלחות הנמוכה מאפשרים הבשלה מלאה של הענבים תוך שמירה על רמת חומציות רצויה.

לאחר סחיטת הענבים עבר התירוש לתסיסה בחביות עץ למשך עשרה חודשים. היין התיישן על שמריו בחביות, על-פי השיטה המסורתית Sur Lies. היין לא עבר תסיסה מלולקטית במטרה לשמר את ניחוח הפרי של היין, ובסיום עבר היין הצללה ומילוי הבקבוקים.

היין עשיר בארומת פרי המורכבת מניחוחות אשכולית ולימון בשילוב עץ עדין. התסיסה הקלאסית של הויונייה היא בחביות עץ אלון, רצוי לא חדשות, על מנת לא להעצים את ניחוחות העץ ולתת דגש למאפייני הזן הטבעיים.
טעמו של היין מתמשך והוא בעל נוכחות נעימה בחך לאורך זמן.
מומלץ להגישו בטמפרטורה 12-10 מעלות.
מחיר לצרכן: 69 ש"ח.


שרדונה 2004 Binyamina Special Reserve
ענבי השרדונה נבצרו מכרם בן זמרה ברמת דלתון (85%), ומכרם נווה אילן בהרי ירושלים (15%). הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר במכלים קטנים.

אדמת הגליל היא אדמה בזלתית בעלת כושר אוורור יעיל לבית השורשים, ובהרי ירושלים הקרקע הינה אדמת טרה- רוסה המכילה אבנים קטנות ורבות המסייעות אף הן לבית השורשים. האקלים באזורים אלו מאופיין בלילות קרירים גם בעונת הקיץ, ובלחות נמוכה בשעות היום והלילה.

אשכולות הענבים נסחטו בהיותם שלמים, שיטה אשר נהוגה בבורגון, במטרה להגן על התירוש בפני חימצון ונזקים נוספים. לאחר מכן התירוש הועבר לתסיסה, חלקו בחביות עץ וחלקו במיכל נירוסטה.
היין עבר תסיסה מאלולקטית אשר התרחשה בתום התסיסה האלכוהולית בחביות ובמיכל.
היין התיישן על שמריו בחביות (Sur Lies) ולאחר מכן היין עבר הצללה.
השרדונה SR 2004, הוכן משילוב של 70% יין שתסס בחביות ו- 30%יין שתסס במיכלי נירוסטה.

ליין השרדונה SR 2003 ארומה נעימה המורכבת מניחוחות תפוחים, מלון וניחוח קל של עץ אלון. טעם היין בעל מורכבות קלה, והנו בעל גוף בינוני וסיומת ארוכה ונעימה. בתנאי אחסון נאותים יש ליין פוטנציאל להתיישן היטב עד 4 שנים.
מומלץ להגיש צונן בטמפרטורה של 14-12 מעלות.
התאמה לאוכל: דגים מתובלים, בשרים קלים ומנות פסטה המלוות ברטבי שמנת.
מחיר מומלץ לצרכן: 49.90 ₪.


שיראז 2004 סדרת בנימינה
יקב בנימינה מוציא לשוק את השיראז 2004 מסדרת בנימינה. היין הושק לראשונה בבציר 2002 וזכה להצלחה רבה. השנה קלט היקב כמות גדולה יותר של ענבי שיראז ממנו הופק שיראז מסדרת בנימינה 2004.

ענבי השיראז נבצרו מכרמים בגליל. הטיפול הקפדני בכרם הכולל שמירה על רמות יבול נמוכות- של 1,000 ק"ג לדונם, טיפולי נוף והשקיות מתונות – הובילו להבשלה אידיאלית של הענבים, צבירת סוכרים גבוהה, רמת חומציות נאותה ופוטנציאל צבע גבוה.

הענבים נבצרו בבציר ידני והועברו ליקב במכלים קטנים. לאחר הפרדת שדרות האשכולות ומעיכה עדינה, הועבר היין לתסיסה במשך שבוע בטמפרטורה של 30 מעלות. בגמר התסיסה נמשכה השריית הקליפות עם היין ל- 4 ימים נוספים לפני הסחיטה. לאחר הצללה קלה הועבר היין לחביות עץ אלון אמריקאי למשך 6 חודשים ובחודש יוני 2005 בוקבק היין.

יין שיראז 2004, בעל גוון אדום-ארגמני עמוק וניחוחות של פרי יער אדום טרי, וניל ומעט שוקולד. היין מצטיין במרקם טעמים עשיר וטעם מסיים מתמשך.

מומלץ לצנן מעט את היין לפני הטעימה (18 מעלות צלזיוס) ולהגישו לצד תבשילי בקר.
מחיר מומלץ לצרכן: 44.90 ₪.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר