ויטה פרי הגליל וקונצרן המזון האמריקאי ריצ' יקימו מפעל לייצור קצפות צמחיות

פעילותו של מפעל ריצ' בישראל תחל בתחילת שנת 2010, ובשלב הראשון יועסקו בו כ-20 עובדים. שוק הקצפות הצמחיות בישראל מוערך בכ-50 מיליון ₪, כ-30 מיליון ₪ השוק הקמעונאי, וכ- 20 מיליון ₪ השוק המוסדי

"ויטה פרי הגליל" חתמה עם קונצרן המזון האמריקאי הגדול ריצ' (Rich product corporation) על הסכם להקמת מפעל של ריצ' בישראל לייצור קצפות צמחיות.
ההשקעה בהקמת המפעל תהיה כ-4.5 מליון דולר, בחלקה מיועדת להשקעה בציוד ובמכונות, ובחלקה מיועד לרכישת רישיון השימוש בידע וטכנולוגיה הדרושים לייצור הקצפות הצמחיות.

תוקף רישיון הייצור של ריצ' בישראל יהיה למשך כ-50 שנה, וגם תוקפו של הסכם ההפצה הקיים יוארך לתקופה זהה עד שנת 2058.

הקמת המפעל לייצור קצפות צמחיות בישראל תביא לחיזוק הקשר עם קונצרן המזון האמריקאי ריצ', לחיסכון בעלויות, לעלייה ברווחיות, ובהגדלת כושר התחרות בשוק.

יתרון נוסף מהמהלך טמון בכך שהקבוצה פועלת בשוק העוגות, והינה צרכן גדול של קצפות צמחיות המהוות חומר גלם מרכזי בעוגות המיוצרות על ידה במפעל "קפולסקי". הקמת קו יצור הקצפות הצמחיות בישראל צפויה לשפר את כושר התחרות של הקבוצה בתחום זה ולאפשר לה להמשיך ולפתח את תחום עוגות הפרמיום, ובעיקר עוגות הפרווה.

היקפו של תחום עוגות ה- Premium בשוק הקמעונאי המבורקד מוערך על ידי החברה בכ- 65 מליון ש"ח בשנה (במונחי מחירי מכירה לצרכן), מתוכם כ- 35 מיליון ₪ תחום עוגות ה– Premium פרווה.
שוק הקצפות הצמחיות בישראל מוערך על ידי ויטה בכ- 50 מיליון ש"ח בשנה (במונחי מכירה לצרכן), כאשר מתוך סכום זה חלקו של השוק הקמעונאי הינו כ- 30 מיליון ש"ח בשנה, וחלקו של השוק המוסדי כ- 20 מיליון ש"ח בשנה.
על פי נתוני סטורנקסט ליוני 2008 נתח השוק של ויטה במותג Rich בשוק הקצפות הצמחיות בשוק הקמעונאי המבורקד עומד על 56.8%.

מפעל ריצ' בישראל יחל את פעילותו בתחילת שנת 2010, ובשלב ראשון יועסקו בו כ-20 עובדים.

Rich הינו קונצרן מזון אמריקאי בעל היקף מכירות שנתי של כ- 2.64 מיליארד דולר. Rich מייצרת ומוכרת כ- 2,000 מוצרי מזון שונים ב- 73 מדינות סביב לעולם. Rich היתה החברה הראשונה שפיתחה קצפות על בסיס צמחי, ולמעשה יסדה את שוק הקצפות הצמחיות ועד היום הינה מהמובילות העולמיות בתחום זה.
Rich פועלת מייצרת, מוכרת ומפתחת מגוון מוצרים בתחום המזון, ובהם קצפות צמחיות, ציפויים, דברי מאפה, דברי מתיקה, מתאבנים, מוצרי פיצה ועוד.

קבוצת המזון ויטה פרי הגליל פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים:
• ייצור, שיווק ומכירת מוצרי ירקות מעובדים: קפואים ומשומרים.
• ייצור, שיווק ומכירת מוצרים מצוננים: קצפות צמחיות RICH, עוגות וקינוחים.
• ייצור, שיווק ומכירת מוצרי מכולת: אבקות מרק לתיבול, לבישול, ונמסות להכנה מהירה, רטבים, ריבות וכן מגוון רחב של מוצרי מכולת נוספים.
• רשת בתי הקפה והמסעדות קפולסקי המופעלת באמצעות זכיינים.
הקבוצה פועלת בשוק המקומי בארבעה שווקים עיקריים: בשוק המאורגן (רשתות השיווק הגדולות), בשוק המוסדי (בתי מלון, בתי חולים, מטבחים מוסדיים, משרד הביטחון וכיו"ב), בשוק התעשייתי (מפעלי מזון המשתמשים במוצרי הקבוצה כחומר גלם) ובשוק הפרטי הלא מאורגן. כמו כן מייצאת הקבוצה חלק מתוצרתה, בעיקר לאירופה, ארה"ב וקנדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר