זה לבן וזה חוקי OH YES

הכול תקתק אמש באחד מאירועי היין היותר מעניינים שהוצגו כאן בשנים האחרונות: פסטיבל White – יין לבן על הים. עד סיום הפסטיבל הלילה, יגיעו אליו לפי צפי המארגנים יותר מ- 4,000 מבקרים

הכול תקתק אמש באחד מאירועי היין היותר מעניינים שהוצגו כאן בשנים האחרונות: פסטיבל White – יין לבן על הים, המופק על ידי מרכז איש הענבים של חיים גן, בחסות ובשיתוף המגזין יין, גורמה ואלכוהול, ובשיתוף החברה העירונית לפיתוח תיירות הרצליה.

עד סיום הפסטיבל הלילה, יגיעו אליו לפי צפי המארגנים יותר מ- 4,000 מבקרים – חלקם הגדול חברי מועדון "איש הענבים" שדאגו לכרטיסים ברכישה מוקדמת, ולצדם אנשים רבים שהגיעו למתחם הפסטיבל במרינה של הרצליה, לרכוש כרטיסים הכוללים גביע יין הנשאר ברשותו, וכרטיס ניקוב הכולל את מספר הטעימות להן הנכם זכאים בהתאם למחיר הכרטיס שרכשתם, וכן מגש פלסטיק זעיר ועליו 4 גבינות טובות של משק צוריאל, כשרות אגב, פיסת מלון מתוק, ופיסת אגוז קוקוס. 

אפשר לומר שהמארגנים שלטו על הכול, פרט ממזג האוויר החם והלחות שהעיבו במעט על ההנאה הכללית.
הכול זה גושי הקרח הענקיים, כ- 50 טון משקלם, שנוצרו מקרח מיוחד שהחמצן הוצא ממנו והוא מתוכנן להחזיק מעמד כ- 32 שעות, אפילו תחת החום הרב. אלה היו חלק מהתפאורה ומביתני ההטעמה, הכול זה גם החורים שנקדחו בקרח והוכנו במיוחד עבור בקבוקי היין – גם למקם אותם, גם לצנן אותם, גם לפתות ולהרשים. אנשי התחזוקה דאגו כל העת לנקז את המים מהקרח שהתמוסס. 
הכול זו גם ההקפדה של כ- 50 מטעימי היין המקצועיים, שהיו עסוקים ללא הרף בלמזוג לכל טועם כדי 40 מיליליטר כמנת טעימה מדודה ומאוד מדויקת, ולה ויתרו לאיש על ניקוב בכרטיסיה האישית בעבור כל כוס שנמזגה, לבל חלילה יישכח ההיבט המסחרי והכלכלי של המארגנים.

כמות הקהל שהחל ומתקבץ ונאסף למתחם המרינה החל מהשעה 18:00 הייתה גדולה, וככל שהשמש שקעה לה, כך הלכה כמות הקהל והתגברה. ואל תשכחו לרגע שהחופש הגדול החל אתמול, וקניון ארנה במרינה בהרצליה כבר ממילא היה כמעט גדוש ורב קהל.

מגזין יין וגורמה, בית איש הענבים, עיריית הרצלייה, חברת GAGGIA יבואנית מכונות הקפה והקפה, אמריקן קומפורט, נביעות, גבינות משק צוריאל, הם רק חלק מהשותפים לאירוע בעוד על ניצוחו במקצוענות רבה שומה היו מפקדי מבצע על מכשירי הקשר ויכולות הפיקוד, עמלים חיים גן איש הענבים, ועדי אבישר העורך האחראי של מגזין יין וגורמה.
האירוע כולו הינו מסע הצדעה ראש בראשונה לתרבות היין, ומחווה לציבור חובבי היין שמספרם הולך וגדל בתאוצה רבה בשנים האחרונות. באותה נשימה מדובר בכבוד והערכה רבה לתעשיית היין הישראלי וליינותיה, עם תצוגת מגוון ממש בלתי נתפס של יינות לבנים, יינות רוזה סמוקים על שלל גווני האדום ורוד כהה ובהיר, יינות ארומטיים, יינות מבעבעים, שמפניות, ויינות קינוח מהארץ ומהעולם.

למעלה מ- 100 יינות תחת קטגוריות אלו הוצעו להטעמה; כולם צוננים ומקוררים היטב, כולם הכי מרעננים, הכי תואמי אווירה ומזג אוויר, כולם יינות של קיץ. אין ספק שזה היה הפנינג מהיותר יפים והיותר נכונים של השנים האחרונות, ומושקע בייחודיות ובקונספט ההגשה שלו.

היינות מוצעים לטעימה בחמישה מתחמי מזיגת יין, היינות מתוצרת חוץ שאינם כשרים מסומנים, והמטעימים טורחים להתריע על כך, למקרה ששומרי כשרות אתם. 
חמש קטגוריות היינות בפסטיבל:
יינות מבעבעים – הכוללים קאוות ושמפניה, וכאן מן הסתם לא תמצאו את היינות הכשרים, שכן מרביתם יינות איכות מיבוא. אני אישית אהבתי את הברוט רוזה לנסון, שמפניה פייפר היידסיק, גראן צינזאנו, וקאבה ברוט קסטליו פרלדה.
יינות ארומטיים ומתוקים – תחת הגדרה זו אציין את הסוטרן 1998 של קלבט שהיה חביב גם על זוגתי, ריזלינג רויאל בלו 07 של לואיס גוטנרום, גווצטרמינר ירדן 08 של יקבי רמת הגולן. המוסקט 08 של יקב בן חיים היה פשוט יין רע – אין מילה אחרת לומר על יין שאינו מקולקל חלילה, אלא פשוט רע.
יינות סמוקים – הקטגוריה הצבעונית והיפה. אלו יינות הרוזה המקומיים ומתוצרת חוץ. כאן לא רק יופייה של עמדת ההטעמה וקערית הקרח עמוסת הבקבוקים היוו אטרקציה; כאן גם היינות היו ממש נפלאים. אציין את הבולטים לטעמי, והם זינפנדל לבן 07 של יקב הרצוג – ממש תענוג של יין, רוזה 07 של יקב שילה – רוזה מפתיע ומרענן שמזכיר במעט את הרוזה 08 של רקנטי שאני אוהב מזמן. נהניתי גם מהרוזה 08 של יקב דלתון.
אישית הייתי מוסיף לרשימה מכובדת זו את הרוזה של שאטו גולן, ואת הרוזה של יקב צרעה – מומלץ מאוד למי שלא טעם עדיין.
יינות לבנים להתחלה – כאן הסוביניון בלאן הוא היין השולט, ולצדו פה ושם תמצאו גם את זני השרדונה והשנין בלאן, הפינו גרי ופינו גריג'יו, פומה בלאן ואמרלד ריזלינג המיתולוגי של יקבי כרמל.
כאן אציין ולחיוב רב את הסוביניון בלאן 08 של יתיר, טוליפ לבן 08 של טוליפ – שאזל מהר מאוד מקרחון הטעימה, את הפומה בלאן 08 של דלתון. שוב חסר לי יין, זה של יקב עמק האלה, שנציגותו בקטגוריה של יינות אלו נפקדה כאן, וחבל.
יינות לבנים להמשך – הבולטים שהיו לטעמי ערבים יותר כאן על פני האחרים, הם שבלי 06 של ג'וזף דרוהין, שהמטעימה ניקבה לי תמורתו 2 ניקובים שהיו בהחלט שווי תמורה על העידון, אלגנטיות ווהפינס שהיין הביא עמו; השרדונה C 07 של יקב קסטל, שרדונה קצרין 07 של יקבי רמת הגולן.
בנוסף היו במתחם זה יינות פרימיום לבנים שאת חלקם טעמתי. אלו יינות לבנים ושמפניות שמחירם מעל 130 ש"ח לבקבוק. שהוטעמו תמורת 2 ניקובים בכרטיסייה.

בכניסה למתחם קיבלנו חוברת מפורטת, ובה מידע על כל היינות בפסטיבל.
לצד היינות ניתן לקבל מי סודה קרים וצוננים, חינם אין כסף, בבקבוקי נביעות. כמו כן הוצגו מקררי יין למכירה, מכונות קפה וקפה, שמן זית (כולל טעימות) וספרי יין.
באי האירוע יכלו להשתתף בסדנת התאמת גבינות ויין, וכן לרכוש את היינות אשר טעמו ואהבו, במחירים מיוחדים לפסטיבל.

אם אתם מספיקים, הפסטיבל מתקיים גם הערב, יום חמישי 2 ביולי, עד 23.00. אם לא – חכו לפסטיבל הבא, ואל תרשו לעצמכם להחמיץ.
קיץ לבן כמחמאה ופרגון מכל הלב!

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר