זכייה שלישית ברציפות לקלואליס בפרס המצוינות של WINE SPECTATOR

אייל זיו, מבעלי ומנהלי המסעדה, אומר כי קלואליס שמה לה למטרה במהלך השנים לקדם את תרבות היין במסעדה ומחוצה לה, עם תפריט יין רחב, מגוון ופונה לקהל רחב

מסעדת קלואליס של השף ויקטור גלוגר, הממוקמת בסיטי של רמת-גן, זכתה בפעם השלישית ברציפות בתואר WINE SPECTATOR AWARD OF EXCELLENCE  של המגזין והאתר הנפוץ, עבור גישתה לתחום היין ופעילותה בנושא.

אייל זיו, מנהל תחום היין במסעדה, אומר כי קלואליס שמה לה למטרה במהלך השנים לקדם את תרבות היין במסעדה ומחוצה לה, עם תפריט יין רחב, מגוון ופונה לקהל רחב.

"ספר היין של המסעדה גדל כל הזמן, וכיום אנחנו עומדים על 297 סוגים שונים של יינות, החל מ- 90 ₪ לבקבוק עד 38,500 ₪ לבקבוק (Château Haut-Brion – 1er Grand Cru – Magnum 1989)", אומר זיו. "התפריט מתעדכן כל הזמן, והשנה הוספנו לו נפח גדול בעיקר בגזרת בורדו ואיטליה. רכשנו יינות בורדו מהטובים ביותר מהבצירים של 2005 ו- 2006. כמו כן רכשנו כבר ברכישה עתידית מבציר 2009 המשובח של בורדו. בגזרת איטליה בולט סאסיקאיה 2006, ממנו רכשנו "רק" 60 בקבוקים, וכמו כן ברונלו די מונטלצ'ינו מבציר 2004 המצוין של שניים מהיקבים הגדולים: ביונדי סנטי וקסטלג'יוקונדו. במסעדה יש כיום 10 מקררי יין ובנוסף מרתף יין, ובסך הכל כ- 7500 בקבוקים בכל רגע נתון. השנה קנינו עוד מקרר יין מיוחד ליינות לבנים מיוחדים.

מסעדת קלואליס מפעילה פנל טעימות, אשר טועם יינות רבים ומתוכם בוחרים כאלו אשר יש להם פוטנציאל יישון רב ומיישנים אותם במרתף המסעדה לשנים רבות. "כל שנה אנחנו טועמים את היין בכדי לבדוק שאכן הוא עומד בציפיות ההתיישנות", מציין אייל זיו, "לדוגמא, רקנאטי ספיישל רזרב 2003 – מייד לאחר השקתו נקנו כ-300 בקבוקים, ו- 200 מתוכם יושנו עד לתחילת 2009. רק בתחילת השנה הצענו אותם בתפריט למכירה תחת עמוד יינות ישראלים מתיישנים.
כמו כן יש בתפריט היין בקבוקי מגנום ודאבל מגנום ישראליים בלבד".

בכל שנה בוחרים בקלואליס יין אשר יהיה ייחודי אך ורק למסעדה, עושים טעימות חביות ובוחרים שתי חביות שמהן מייצרים בקבוקים של 500 מ"ל ייחודיים לקלואליס. בהמשך למסורת שם המסעדה המורכב משמות בנותיו של השף ויקטור גלוגר, קלואה וליס, יין הבית נקרא על שם מיה, בתו של אייל זיו – מנהל תחום היין במסעדה.
השנה, יין הבית הוא של אחד היקבים האהובים ביותר על אנשי קלואליס: יקב פלטר, אשר בחרו ביחד עם ניר וטל פלטר שתי חביות של מרלו מסדרת T SELECTION והפכו אותם ליין הבית שייקרא "פלטר מיה" – 100% מרלו.

כחלק מהמקצועיות של המסעדה בתחום היין, יש בה חמישה מלצרי יין אשר עוברים הכשרה מעמיקה בתחום, הכוללת הדרכות רבו , סיורים מקצועיים ביקבים וטעימות של יינות רבים .
כמו כן, מאמצע השנה שעברה יוצאים כלל אנשי המסעדה, כולל מלצרים, טבחים, ברמנים ומנהלים, לסיורים ביקבים בארץ במטרה לחנך את הדור הבא לאהבת יין ישראלי.

מיזם אחר של קלואליס בתחום היין, הוא "מועדון היין של קלואליס" , אשר הוקם מהאהבה ליין ואוכל בתחילת 2007.
המטרה הייתה לאגד קבוצה של אוהבי יין וגורמה לערבים של טעימות יין מיוחדות מסוגן, המשלבים הנאה עם חוויה חינוכית מעולם היין , הטעימות אינן טעימות סטנדרטיות גם מבחינת המבנה של הערב וגם מבחינת מגוון היינות.
פעם בחודש מתקיים ערב "מועדון יין", בו טועמים לפחות שישה יינות, וביחד איתם שש מנות של אוכל.
מספר המשתתפים בכל ערב מצומצם מאוד, עד 18 טועמים, משתי סיבות עיקריות. הראשונה: ליצור אווירה משפחתית, ולא לקיים טעימה המונית, והסיבה השנייה היא שבדרך כלל היינות מאוד מיוחדים, וקשה להשיג יותר משני בקבוקים מכל יין.
מנהלי קלואליס גם מזמינים אורחים מיוחדים מחו"ל, כגון בעלים של יקבים מכל העולם, להשתתף ולהנחות את ערב מועדון היין של קלואליס. כיום חברים במועדון כ-350 לקוחות.

ובחזרה לנושא התואר המכובד, ולאייל זיו האומר: "לפני כשנתיים הגשנו מועמדות למגזין היין WINE SPECTATOR, שבכל שנה בוחן מסעדות בכל העולם אשר יש להן תפריט יין איכותי ומיוחד. חלק מהדרישות של המגזין הן כמות יינות, מגוון, מחירים ושירות היין במסעדה.
בשנת 2008 קיבלנו לראשונה את התואר WINE SPECTATOR AWARD OF EXCELLENCE והעלHנו את ישראל על המפה' בהיותנו המסעדה הראשונה והיחידה בישראל אשר זוכה להערכה בינלאומית.
ב-2009 הגשנו שוב מועמדות' והפעם אף זכינו לביקור של נציג מטעם המגזין, אשר הגיע ובדק את אמיתות הדברים.
גם השנה הגשנו מועמדות, ולשמחתנו, בשבוע שעבר שוב קיבלנו הודעה כי זכינו בתואר WINE SPECTATOR AWARD OF EXCELLENCE, ואכןבגיליון אוגוסט 2010 של המגזין, מדינת ישראל מופיעה ברשימה, ומסעדת קלואליס היא נציגתה".

לעמוד המסעדות באתר WINE SPECTATOR 
למסעדת קלואליס באתר WINESPECTATOR

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר