חברת CIA: אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מהפתיחה

לא רק המזון מהיר בפיצריות, גם הקצב בו נסגרות פיצריות ברחבי הארץ, מהיר לא פחות. מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסייאשן מקבוצת גאון שוקי הון, עבור מט"י ירושלים, עולה אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מיום הקמתה

לא רק המזון מהיר בפיצריות, גם הקצב בו נסגרות פיצריות ברחבי הארץ, מהיר לא פחות. מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסייאשן מקבוצת גאון שוקי הון, עבור מט"י ירושלים, עולה אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מיום הקמתה.
נתון זה מפתיע על רקע העובדה כי הפיצה היא אחד מהמזונות המהירים הפופולאריים ביותר: 15 אחוז מהישראלים קונים לפחות פיצה אחת בשבוע.

מהסקירה שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי בארץ פועלות כיום כ – 1,200 פיצריות המגלגלות כ – 270 מליון שקל בשנה. שוק הפיצות הקפואות נאמד בכ – 130 מליון שקל נוספים.

מתוך סך הפיצריות, היקף הפעילות של הפיצריות השכונתיות נאמד בכ – 95 מליון שקל. היקף הפעילות של הפיצריות ממותגות השייכות לרשתות ארציות או בינלאומיות נאמד בכ – 175 מליון שקל.

מנתוני CIA עולה כי הישראלים אוהבים מזון מהיר: כ-80 אחוז מהגברים אוכלים מזון מהיר ומעדיפים המבורגרים ופיצות בעוד כ-70 אחוז מהנשים אוכלות מזון מהיר, אך רובן מעדיפות מזון מהיר בריאותי יותר כמו סלטים ומזון צמחוני. כ- 85 אחוז מהישראלים חובבי תעשיית המזון המהיר, אוכלים פיצות לעיתים קרובות. 55 אחוז רוכשים פיצות מוכנות, ומתוכם, 27 אחוז רוכשים פיצה לפחות פעם אחת בשבוע.

38 אחוז מעדיפים פיצות עם תוספות, 19 אחוז מעדיפים פיצות אישיות קטנות ו- 7 אחוז מעדיפים פיצה לייט.

עוד עולה כי הישראלים אוהבים שהפיצה תגיע אליהם הביתה או למשרד: 60 אחוז מהפיצות הנמכרות בפיצריות הן באמצעות משלוחים.

מהסקירה עולה כי 27 אחוז מהפיצריות ממוקמות בת"א רבתי, 15 אחוז בצפון הארץ, 14 אחוז בחיפה, 11 אחוז בירושלים.

כלכלני CIA מתריעים כי ענף הפיצריות נחשב כבר שנים למקור בלתי נדלה של הפסדים. רמת הסיכון בהקמת פיצריות שכונתיות גבוהה מאוד היות וחסמי הכניסה של הפיצריות נמוכים מאוד.

ב-CIA אומרים כי על מנת לפתוח פיצרייה יש צורך בכ – 50 אלף שקל ושני עובדים בלבד. זו הסיבה להיקף הגדול של פתיחת פיצריות בארץ. גם המרכיבים בהכנת הפיצה זולים מאוד והמרכיב היחידי המייקר את תהליך הייצור הוא הגבינה.

גם לרשתות הפיצה נתוני פתיחה וסגירה גבוהים אך לרוב סגירת סניף מתבצעת כאשר הסניף אינו רווחי, וסגירתו מועילה למחזור הכולל של הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר