חגיגות הבציר ביקב אמפורה: בכורה לשרדונה מהצפון וסירה מפתיע

יקב אמפורה הטעים לראשונה גם את הסירה 2003 VINTAGE – יין הסירה שיוצר במהדורה מוגבלת וקטנה יחסית של 1,392 בקבוקים, שיימכרו רק ביקב תמורת מחיר גבוה של 145 שקל

יצאתי בשבת עם משפחתי צפונה לכיוון חוות מקורה במושב כרם מהר"ל במורדות הדרומיים של הר הכרמל, לבקר ביקב אמפורה.
שיחת טלפון שקיבלתי בסוף השבוע ממחלקת השיווק של היקב, איתרה טלפונית את חברי מועדון לקוחות היקב, ודאגה להזמין אותם אישית לחגיגות ההשקה. מאחר וביקורים קודמים באמפורה היו חוויה, הציפיות מהביקור הבוקר לא היו פחותות.

ואכן, חוויה ולא פחות. בכניסה לאולם בניין היקב קידמה את פנינו עלמת חמודות, שהגישה לנו כוס ריקה וכוונה אותנו לעמדות ההטעמה. סביב מספר שולחנות כבר הסבו להנאתן מספר משפחות של חובבי יין לוגמים להנאתם.

פתחתי ביין שהווה את גולת הכותרת לאירוע היום:
השרדונה 2005 VINTAGE – בהטעמה ראשונה לקהל. זהו בציר ראשון של הכרם הנמצא סמוך לגבול לבנון בגליל העליון על אדמת טרה-רוסה (אדמה אדומה גירית וחרסיתית פורייה ועשירה בברזל).
בבציר מוקפד תוך שמירה על יבול נמוך ואיכות גבוהה, הופק יין לבן יבש עם ניחוח אביב קלאסי של פירות טרופיים, משמש ולימון, עם פירותיות טובה. היין שהוגש היה נעים בקרירותו ומצונן היטב. היין עוקצני בשובבות, עם גוף בינוני, חמיצות מאוזנת, ברקע ניתן לחוש בעץ חבית קלוי ונגיעת דבש. שליש מהיין התיישן בחביות אלון צרפתיות במשך שמונה חודשים. תקבלו את היין במחיר מומלץ לצרכן של 90 ₪ למהדורה של 5,124 בקבוקים.

מכאן עברתי לשני יינות אדומים מוכרים:
מד רד 2004 – עשוי מענבי קברנה סוביניון, 12 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין נגיש, וניתן לשתות אותו כבר עכשיו חרף היותו בעל סממני גיל צעיר בשל תחושת הבוסר הקלה והיובש בחניכיים. ניתן לחוש בניחוחות קוקוס וקפה, ותוך ערבובו בכוס גם טאץ' של שוקולד ברקע. לראשונה נחשפתי ליין זה בסעודה טובה במסעדת פסטיס התל-אביבית, שם תומחרה כוס יין זה ב-28 ₪ ובקבוק ב- 98 ₪. תרכשו אותו בחנויות היין במחיר מומלץ לצרכן של 54 ₪ , והוא ייתן לכם תמורה טובה למחירו.
קברנה סוביניון 2002 – 95% קברנה סוביניון, 5% ענבי מרלו יצרו יין מעניין, אלגנטי ובוגר, עם אף טוב וריח משכר המטפס במעלה האף. 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי העניקו לו עומק וצבע אדום כהה ובוהק, גוף מלא טוב ומאוזן, פירותיות עם ניחוחות פלפל ופטריית כמהין. הסיומת ארוכה וטובה. במחיר מומלץ לצרכן של 110 ₪ תקבלו יין מצוין לארוחת בשר דשנה.

ולהפתעה נוספת, היקב הטעים לראשונה גם את הסירה 2003 VINTAGE – זהו השחרור הראשון של יין הסירה שיוצר במהדורה מוגבלת וקטנה יחסית של 1,392 בקבוקים, שיימכרו רק ביקב. תמורת מחיר גבוה של 145 ₪ עם תחולת אלכוהול גבוהה של 15% והתיישנות של 30 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות, ביקש היינן גיל שצברג להפתיע כאן עם יין סירה אחר, שאולי תוכלו להגדירו לאור נתוני הבסיס גם כריזרב.
תחושו באף בניחוחות הסירה הקלאסיים של מנטה,אלון ווניל, בחמיצות הגבוהה ובטאנינים העגולים והרכים. צבעו של היין אדום סגול, אך חסר לי אישית הסגול היפהפה של הסירה של קלו דה גת. הארומות יספרו על ניחוחות אגוז קלוי, פרי שחור, טבק, שוקולד, ותאנה. גוף היין מלא ועשיר.
היין צעיר, ואני סבור שלאור תמחורו הגבוה יחסית ותכולת האלכוהול הגבוהה, רק ייטב לו ליין זה, אם תרכשו אותו ולא תשתו אותו עתה. תנו לו לשכב ולנוח, נראה לי שההשקעה תניב יין מוצלח.

כרם אמפורה
חוות מקורה, סמוך למושב כרם מהר"ל
טלפון 04-9840702

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר