חגיגת הגבינות והיין המסורתית ישראל-צרפת: הבוז'ולה היה רק תירוץ

היו מוזמנים לא מעטים לאירוע חגיגי זה שביקשו לטעום את הבוז'ולה נובו 2006 שהגיע במיוחד בטיסה מצרפת, אבל יינות האיכות שהוטעמו ללא הגבלה בחנות היין ובאוהל הכניסה היו טובים הרבה יותר מהגימיק הקליל והחביב הזה המכונה בוז'ולה נובו

במסגרת החגיגה המסורתית השנתית שמקיימת לשכת המסחר ישראל צרפת מדי שנה בסמוך לחגיגות הבוז'ולה נובו 2006 המתקיימות ברחבי העולם, נערך ערב יינות וגבינות במיטב המסורת עם שיק צרפתי.

האירוע התקיים באוהל מהודר שהורכב בחזית בית היין WINE & MORE ג'ורג' חינאווי בהרצליה פיתוח. מוזמנים רבים, בעלי זיקה וקשרים עם לשכת המסחר ישראל צרפת, נהרו בבגדי ערב מהודרים וחגיגיים לכבד את המארחים ואת המאורע, ולחגוג עמם כטוב ליבם ביין.

אורח הכבוד היה שגריר צרפת, ז'אן מישל קאסה, שהגיע עם הנספח המסחרי דומיניק קליין. המארח היה יצחק מנור, יו"ר דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו סיטרואן בישראל מבעלי קונצרן אי.די.בי ובנק איגוד, המכהן מאז שנת 2004 כנשיא לשכת המסחר והתעשייה ישראל צרפת.

אכן, היו מוזמנים לא מעטים שביקשו לטעום את הבוז'ולה נובו 2006 שהגיע במיוחד בטיסה מצרפת, אבל יינות האיכות שהוטעמו ללא הגבלה בחנות היין ובאוהל הכניסה היו טובים הרבה יותר מהגימיק הקליל והחביב הזה המכונה בוז'ולה נובו.

Chapoutier.m Chateauneuf-du-pape הייתה כוס היין שליוותה אותי תוך כדי מילוי חוזר פעם אחר פעם אחר פעם. היין שלגמתי היה לא פחות ממצוין. עם נוכחות פירותית עדינה ואף משגע.

את כוס היין ליוו גבינות איכות משובחות, מרביתן או כולן יבוא מחו"ל, החל מגבינה צהובה וכלה בגבינות ריחניות וחריפות לעילא, וגבינות כחולות, רוקפור וגורגונזולה, קממבר וסטילטון ודניש בלו.

עמכם הסליחה, אבל באמת שאין דרך יפה לתאר את הגבינות שהוגשו. חלקן היו פשוט, ושוב אבקש סליחה, "מסריחות". אך לאלו המבינים בגבינות הן יוצרות אפיל מלכותי ויוקרתי עם טאץ' לאניני הטעם שממכר ומקבל יחס של מעדן של ממש, ועם זה אין להתווכח.

הגבינות הנהדרות הללו שמילאו כל פה, נחטפו בקיסמים או הוגשו על גבי פרוסות עבות שנבצעו מכיכרות לחם ענקיות נהדרות, פרי היצירה של מאפיית "לחם ארז" של ארז קומרובסקי שהפך לחם לקולקציה, למבחר ולטרנד, ועשה ממנו משהו כל כך מבוקש טעים וגם יקר, שאתה חייב – אבל ממש חייב להכניס לפה; ועזבו אותי עכשיו מדיאטה.

היינות שהוטעמו היו ממבחר יינות בורגון – לואיס לה טור קוט דה אור שנת 2000 וקוט דה רון וילאג' 2003, מדוק ובורדו. שבלי של בוייה 2002, רוק סיינט ג'ל 2002, ושאטו לה טור לה גלאנס 2001.

ואיך אפשר בלי יקבי רמת הגולן, שלאחרונה לא מחמיצים אף אירוע המכבד את עצמו כדי להטעים בו את יינותיהם. וכך הוטעמו הגמלא סנג'ובזה 2003, גמלא קברנה סוביניון 2003, פינו נואר 2002 והויונייה 2004.

כאן המקום לציין ולשבח את המארחים, שלקחו מאד ברצינות את היין והאוכל שהוטעמו כאן כדי להנעים את חיכם של האורחים. שולחנות עמוסים לעייפה בגבינות, סושי ולחמי ענק המתינו לבאים בנדיבות רבה וביד רחבה ומזמינה.

שמעתי את אחד האורחים אומר שמדובר באורגיה קולינרית בזעיר אנפין. מוסיקת רקע של שנסונים בצרפתית מפיה של זמרת שליוותה את עצמה בנגינת אורגן, חיברה היטב את האווירה.

רק שארל אזנבור או אדית פיאף על רקע שער הניצחון או מגדל אייפל, כאשר עשן סיגריות הג'יטאן הכחלחל מיתמר אט אט ברקע, חסרו להשלים את התמונה כולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר