חגיגת יקבים ישראלים התקיימה בדרך היין סניף רעננה

ישראלי, ערבי, רוסי, ספרדי, ברזילאי, אתיופי, מצרי, גרמני, עיראקי, כורדי, אמריקאי, אנגלי, פולני והונגרי, כולם חובבי יין, נפגשו. ככה מתחילה לפעמים בדיחה, אבל דני רובין מספר לנו על חוויותיו בהפנינג הענק שקיימה רשת דרך היין בקניון רננים ברעננה

ישראלי, ערבי, רוסי, ספרדי, ברזילאי, אתיופי, מצרי, גרמני, עיראקי, כורדי, אמריקאי, אנגלי, פולני והונגרי, כולם חובבי יין, נפגשו ביום חמישי בערב בהפנינג הענק שקיימה רשת דרך היין בקניון רננים ברעננה.

פתאום קם הישראלי כטוב ליבו ביין, ושואל: "תגידו, אבל באמת, אתם לא חושבים שאנחנו יותר מדי אנשים בשביל ערב אחד?".
קהל רב של מאות אנשים מילאו את רחבת קומת הקרקע בקניון רננים בחזית חנות רשת "דרך היין", לחגוג יחד עם הרשת הפנינג יקבים ישראליים.

שבועות אחדים אחרי האירוע הענקי של הרשת בפתיחת חנות היין החדשה שבצומת סביון, שוב מרימה דרך היין אירוע מדוגם עד לפרט האחרון, וציבור הלקוחות של הרשת ממשיך ומלווה, מפרגן ומצביע ברגליו, ומוכיח אני קיים, משמע אני כאן.

כבר מ- 19:00 החל קהל רב לנהור אל רחבת הקניון, להתמזג עם האורחים הרבים, ולטעום ממיטב היינות של היקבים הישראלים – והייצוג הערב היה רב.
25 ₪ עלתה הכניסה, וכוס יין ניתנה לך במתנה. תמורת 5 ₪ נוספים יכולת לשדרג את הכוס לגבוהה ומחמיאה, שנכון לשתות בה יין וליהנות מהחוויה.
דוכני מזון בתשלום היו ברחבה, וקומת מזון שלמה על שפע מסעדותיה נמצאה מרחק דקה ומחצה של הליכה.

היו שם יקב אמפורה עם יין המד-רד ועם האמפורה קברנה סוביניון 2002 – יין שמזכיר יוד ושמש ופרי, והרבה נגיעת יינן אישית; ועם האמפורה מרלו.
יקב בנימינה הביא את הספיישל רזרב גוורצטרמינר ובנימינה ספיישל ריזרב קברנה סוביניון, ובנימינה ספיישל ריזרב שרדונה.
יקב המערה עם המערה 2003 – היין שלגמתי היה סגור לטעמי, עם חומציות וקשיות; קצת מאכזב לנוכח קודמיו ה-2000 וה-2001. ליין חסרות עוצמות של קודמיו, אם כי ייתכן שעדיין מוקדם לשפוט אותו.
יקב דלתון עם הכנען, הקברנה סוביניון, והריזרב שיראז הראוי לאזכור כיין מוצלח, ולדעת רבים קפיצת מדרגה לחיוב של היקב עם יין שמביא לידי ביטוי שילוב נכון של פרי, בוקה וארומה טובה.
יקב הר אודם עם הר אודם וולקני והר אודם מרלו 2004, המזכיר לטובה ודומה לקודמו המוצלח מ-2003.
יקב ססלוב עם ריזרב קברנה סוביניון, ססלוב סוביניון בלאן ניו זילנד, ססלוב יסמין קינוח, ססלוב אביב מריאג', ססלוב אביב מרלו.
יקב טוליפ עם ריזרב קברנה סוביניון, טוליפ ריזרב סירה, טוליפ ג'אסט קברנה סוביניון.
יקב יתיר עם קברנה מרלו שיראז 2002, קברנה מרלו שיראז 2003.
יקבי כרמל עם הסדרה האזורית גליל עליון קברנה סוביניון, גליל עליון שרדונה, וגליל עליון פטיט סירה – יין שהיה בהחלט מעניין לסוגו.
יקב כרמי יוסף עם ברבדו קברנה סוביניון 2002 המצוין, וכרמי יוסף ברבדו מרלו 2004 – יין מעניין ומורכב, שלדעת רבים היה מהיינות המוצלחים לערב טעימה זה, כרמי יוסף ברבדו קברנה סוביניון 2005 – עתידי.
יקב מרגלית עם מרלו 2004 – יין טוב מאד עם נוכחות ומורכבות; אחד מהיינות היותר אהובים עלי בערב הטעימה. גוף היין בינוני עד מלא, רכות נעימה ביין אך כזו שתופסת. חבית שמשתלבת היטב ולא משתלטת. ארומות פרי המטפסות באף. וצבע כהה נוטה לאטום. מרגלית אניגמה 2005 מזכיר לטובה את ה-2004 – טעימה עתידית של יין שיבוקבק בעוד כ-3 שבועות, ומסמן את הדבר הבא בסדרות היותר מוצלחות של היקב. לדעתי מדובר בחווית יין יוצאת דופן.
יקב עגור עם קסם ועגור שמירה מיוחדת.
יקב צרעה עם כרם אילן ספיישל סלקשיין – יופי של יין. שוב, כאן מדובר באחד מהיינות שלדעת רבים היה מהיותר מוצלחים בערב הטעימה. נגיעת יד האמן של רוני ג'ימס באה לידי ביטוי ביין רך וקטיפתי, המשלב באופן הרמוני קברנה ומרלו עם רמז למתיקות פרי. יין מוצלח עם פוטנציאל התיישנות שרק ייטיב עם השנים. צרעה כרם גבעת החלוקים סוביניון בלאן.
יקבי רמת הגולן עם ירדן קברנה סוביניון 2003 – יופי של יין, ושוב מהטובים שביינות טעימת הערב. יין לא פחות ממצוין. יין מבריק וחלק, עם אף טוב וארומת עץ נעימה. רמז לקפה, אדמה ופרי טוב. איזון הרמוני ליין כייפי לשתייה. רמת הגולן ירדן פינו נואר, רמת הגולן ירדן גוורצטרמינר, רמת הגולן גמלא סנג'ובזה. במילה אחת על יינות יקבי רמת הגולן: הכל טוב.
יקב רקנאטי עם הריזרב שיראז, הקרנאטי ברברה, והרקנאטי קברנה סוביניון. היה שווה להתעכב ליד הריזרב שיראז. היין מאוזן ומרוכז, עגול ומלא, עם רושם שמותיר לחיוב עץ החבית. אף עמוס פרי וסיומת נעימה ומושכת.
יקב תבור עם טרה רוסה קברנה סוביניון טעימה עתידית – 2005, ותבור בזלת מרלו עתידי – 2005.
יקב תשבי עם אסטייט מרלו ותשבי קברנה סוביניון.
יקב סוסון ים עם הלנון, טייק טו, פליני; ובטעימת חבית מספר שבועות טרם ביקבוק, ניתנה לי הזדמנות לטעם מהאלול 2004 – – בפה היין נעים, מלא ועגול, תיבול עם נגיעות של פלפל ירוק ועשב. יין מבטיח שיעשה טוב בחך.
יקב שאטו גולן עם הקברנה סוביניון 2004 שרבים אהבו אותו גם באירוע זה, אבל האליעד 2004 של היקב היה כוכב הערב. לדעתי, היין העשיר והמורכב הזה מקפל בתוכו את כל שחובב היין יבקש. יש ביין עוצמה ואינטנסיביות, שילוב של ארומות מבושמות עם עישון הקלייה, חמיצות ופירותיות שמחוברים יחדיו עם סיומת ארוכה ומפתה בחך. כל אלה יוצרים יין שהוא לא פחות ממצוין. חרף העובדה שהיין הוטעם ללא מגבלה, נאספו חמישה גברים שרכשו בו במקום את האליעד 2004 והתענגו על הבקבוק עד תומו בהנאה צרופה וגלויה.

בין החוגגים הסתובבו שני גברים חביבים, האחד צעיר והשני מבוגר יותר. בתוך שקית הם החזיקו שני בקבוקים חסרי תווית. הראשון של סירה שיבוקבק בעוד כחצי שנה, וממנו יופקו 300 בקבוקים, והשני של מרלו שאף הוא יבוקבק בעוד כחצי שנה וממנו יופקו כ-400 בקבוקים. ברעידה קלה ובהרבה כבוד ועדינות פתחו בפני את הבקבוקים לטעימה. מדובר ביקב צעיר בתחילת הדרך. זהו יקב גת שומרון של היינן ליאור נחום מקרני שומרון. חכו, תנו להם צ'אנס, יש אומרים שהם הולכים להפתיע עם יין טוב.

10% הנחה העניקה חנות דרך היין לרכישת יינות מהטעימה הערב, ו- 20% הנחה ברכישת 6 בקבוקים. וזו פחות או יותר הייתה השיטה בה בחרו רבים מהלקוחות הערב לצאת בדרכם למכוניתם.
כמו תמיד, הגדולים כמו הגדולים. בדרך היין אין תרגילים, רק אנשים שנהנים ומפרגנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר