חג ההודיה (Thanksgiving day): תמונת מצב על תעשיית תרנגולי ההודו

המנה העיקרית המוגשת למרכז השולחן היא תרנגול הודו שלם ממולא בכל טוב וצלוי היטב
על פי הערכות כ-45 מיליון תרנגולי הודו מולאו, ניצלו והוגשו לשולחנות החג ברחבי ארצות הברית. צריכת בשר ההודו בארה"ב עומדת על 7.64 ק"ג בממוצע לנפש בשנה. בישראל עומדת הצריכה הממוצעת של הודו לנפש בשנה על 6.4 ק"ג, בעיקר במוצרי פסטרמה

חג ההודיה (Thanksgiving Day) אותו חוגגים רחבי ארצות הברית ביום חמישי הרביעי של נובמבר – השנה חל ב- 28.11.2019, הוא חג בו נהוג להוקרת התודה על יבול עונת הסתיו, כמו גם הודיה כללית על כל השפע והטוב בו זכינו בשנה האחרונה. את חג ההודיה נהוג לחגוג בעיקר בארוחת חג משפחתית מפוארת, גדולה, ממושכת וחגיגית, בה המנה העיקרית המוגשת למרכז השולחן היא תרנגול הודו שלם, ממולא בכל טוב וצלוי היטב. לצד תרנגול ההודו נוהגים האמריקאים להגיש בארוחת חג ההודיה גם מאכלים נוספים כגון בטטות מזוגגות, פאי דלעת, ומאכלים שונים אותם מכינים מיבולי הסתיו ושצבעם לרוב חום-כתמתם כצבעי הסתיו. ההערכות מדברות על כ- 45 מיליון תרנגולי הודו שנאכלו בערב חג ההודיה השנה ברחבי ארצות הברית. צריכת בשר ההודו בארה"ב עומדת על 7.64 ק"ג בממוצע לנפש בשנה.

בחברת "עוף טוב", המגדלת גם תרנגולי הודו, אומרים כי למרות שלא מדובר בחג יהודי מורגש חג ההודיה בשוק הישראלי, עם עלייה של 25% בצריכת הודים שלמים או בשר הודו ביחס לשאר ימות השנה. לפי החברה, מסעדות רבות ברחבי הארץ מגישות מנות הודו והודו ממולא כמחווה לחג האמריקאי, וגם בקרב משפחות רבות בישראל, ולא רק כאלה עם זיקה לעם האמריקאי, מציינים את החג על פי המסורת של ארוחת חג משפחתית חמה במרכזה מוגש לשולחן ההודו הממולא. מפתיע. עוד מראים נתוני "עוף טוב" כי גידול ההודים מהווה 13% מכלל גידולי העופות בישראל, והצריכה הממוצעת של בשר הודו לנפש בשנה עומדת על 6.4 ק"ג שעיקרה מגיע ממוצרי פסטרמה. בכך נמנית ישראל בין המדינות הצורכות את הכמות הרבה ביותר של בשר הודו לנפש בשנה, ביחד עם ארה"ב, גרמניה, אוסטריה, צרפת ואיטליה.

איילת הררי, יועצת התזונה של "עוף טוב", אומרת: "לבשר ההודו יתרונות תזונתיים רבים, כמזון בעל ערך תזונתי גבוה שמכיל כמות גדולה של חלבון, ומצד שני דל יחסית בשומן. יש בו מגוון ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות. אכילת מנת בשר הודו, כ-100 גרם, תספק לילד בגילאי 9-13 כ-80% מקצובת החלבון היומית, כ-30% מקצובת הברזל, ו-50% מקצובת האבץ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר