חדשים בסדרת רכס של יקבי כרמל: רכס אדום, רכס לבן ורכס רוזה 2006

יינות "רכס" הם סדרה בת של "הסדרה האזורית", בה כל יין מופק מכרמים נבחרים באזורי הגידול המובחרים של ישראל. היינות, המתאימים לליווי אוכל, משווקים במסעדות בלבד, ומעניקים לסועד חווית יין ותמורה למחיר

יקבי כרמל חונכים בימים אלו את בציר 2006 של יינות רכס, "רכס אדום זכרון יעקב", "רכס לבן זכרון יעקב", ולראשונה בסדרה זו "רכס רוזה גליל".

יינות "רכס" הם סדרה בת של "הסדרה האזורית", בה כל יין מופק מכרמים נבחרים באזורי הגידול המובחרים של ישראל. היינות, המתאימים לליווי אוכל, משווקים במסעדות בלבד, ומעניקים לסועד חווית יין ותמורה למחיר.

רכס אדום זכרון יעקב 2006
יין אדום יבש, שהופק ברובו מענבי פטיט סירה, קברנה סוביניון ומרלו עם מעט ענבי שיראז וקריניאן מחלקות כרם נבחרות באזור גידול זיכרון יעקב. התירוש תסס עם הקליפות בטמפרטורה נמוכה והופרד מהן לאחר פרק זמן קצר כדי לקבל יין בעל גוון ארגמני עמוק המתאפיין בארומות של דומדמניות, שזיף ווניל, גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.
היין ילווה היטב בשרים צלויים, מגוון מנות עוף ומאכלי פסטה.

רכס לבן זכרון יעקב 2006 – זוכה מדליית כסף בתחרות אשכול הזהב 2007
יין לבן יבש, שהופק מענבי סוביניון בלאן ושרדונה מחלקות כרם נבחרות באזור גידול זכרון יעקב. התירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין מתאפיין בניחוחות של מלון, אפרסק וליים, בגוף בינוני וסיומת מאוזנת.
היין ילווה היטב ירקות קלויים, דגים צלויים ומאכלי פסטה.

רכס רוזה גליל 2006
יין רוזה חצי יבש, שהופק מענבי זינפנדל ומעט קברנה סוביניון מאזור הגליל. לאחר השריה קצרה של התירוש עם הקליפות נסחט התירוש בעדינות והותסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין בעל מתיקות עדינה מאד (Off Dry) ומתאפיין בארומה של דובדבן חמוץ וורדים, בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת.
היין ילווה היטב ירקות קלויים, מוסקה ודגים צלויים או מטוגנים. מתאים לשתיה במיוחד באביב ובקיץ.

ייננים :
"רכס אדום זכרון יעקב" ו"רכס לבן זכרון יעקב": ליאור לקסר – יינן ראשי. יפתח פרץ – יינן.
"רכס רוזה גליל": ליאור לקסר – יינן ראשי.

בציר 2006
החורף שקדם לבציר 2006 התברך במנות קור, אך חודש מרץ היה חם מהרגיל דבר שהביא להתעוררות מוקדמת של הגפנים. לאורך עונת הגידול הטמפרטורות היו נוחות, הלחות נמוכה יחסית ובלא אירועי שרב. כמות המשקעים שהייתה נמוכה מהממוצע הרב שנתי, הביאה לעוצמת צימוח מתונה בכרמים וליבולים הנמוכים ב-15% ביחס לבציר 2005. השילוב של תנאי מזג אויר נוחים ויבולים נמוכים גרם להבשלה טובה של הענבים וליינות מאוזנים.

אזור גידול רכס אדום ורכס לבן – זיכרון יעקב:
גפן יין גדלה באזור זיכרון יעקב ברציפות משלהי המאה ה– 19. האזור מתאפיין באקלים ים תיכוני עם כמות משקעים ממוצעת של 500 מ"מ בשנה. הכרמים ששימשו להכנת היין מאופיינים בקרקע גירית ואבנית בטמפרטורה ובלחות נמוכות יחסית.

אזור גידול רכס רוזה – גליל
אזור הגידול גבוה וקר, הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל- 800 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות, במהלך הקיץ, נמוכים יחסית ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית הגדולה יחסית מאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד. מרבית הקרקעות באזור גיריות למעט אזור בן זימרה המתאפיין בקרקע בזלתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר