חדשים מרקנאטי: קברנה סוביניון רזרב 2005 – כרם בן זמרה, מרלו רזרב 2005 – כרם מנרה, רקנאטי רוזה 2007

קברנה סוביניון רזרב 2005 – כרם בן זמרה: קטיפתי ואלגנטי, בעל ארומת פרי אדום ופירות יער שחורים, שוקולד ושזיף שחור משולבים בנגיעות של תבלינים ים תיכוניים בדמות רוזמרין וטימין. ליין טאנינים רכים, עגולים ועדינים, גוף מלא ועשיר, חמיצות מאוזנת, וסיומת ארוכה המשאירה בפה טעמי פירות יער ווניל למשך זמן רב.

לקראת חג הפסח מוציא יקב רקנאטי שלושה יינות חדשים לשוק: קברנה סוביניון רזרב 2005 – כרם בן זמרה, מרלו רזרב 2005 – כרם מנרה, רקנאטי רוזה 2007.

קברנה סוביניון רזרב 2005 – כרם בן זמרה
יין קברנה סוביניון קטיפתי ואלגנטי, בעל ארומת פרי אדום ופירות יער שחורים, שוקולד ושזיף שחור, משולבים בנגיעות של תבלינים ים תיכוניים בדמות רוזמרין וטימין.
ליין טאנינים רכים, עגולים ועדינים, גוף מלא ועשיר, חמיצות מאוזנת, וסיומת ארוכה המשאירה בפה טעמי פירות יער ווניל למשך זמן רב.
מקור יין זה, כמו הקברנה סוביניון רזרב מבציר 2004, בכרמים המובחרים ביותר של היקב במושב כרם בן זמרה שבגליל העליון.
היין נעשה מ- 100% ענבי קברנה סוביניון אשר נבצרו בבציר ידני, קפדני וסלקטיבי ביותר, בשעות הבוקר המוקדמות במושב כרם בן זמרה.
מוצאם של ענבי יין זה הינו בשלוש חלקות קטנות בגובה ממוצע של כ-800 מ', על שני סוגי אדמות שונות: גירית ואדמת טוף. השילוב בין שלושת החלקות בעלות מאפייני קרקע ומיקרו אקלים שונים, הוליכו ליצירת הבלנד.
עם הבציר הועברו הענבים במהירות ליקב, והושרו בקור במשך שלושה ימים טרם התסיסה בטמפרטורה של 12 מעלות, מה שסייע למיצוי הטעם והצבע העשירים של הענב.
לאחר תסיסה איטית ומבוקרת, נסחט היין בעדינות והועבר לתחילת יישון של 19 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בשילוב עם מעט חביות הונגריות, יישון אשר השלים את מבנה היין ותרם למורכבותו ועידונו.
יין זה מתאים לליווי סטייק אנטריקוט, צלי בקר, ריזוטו פטריות יער, צלי ברוטב עשיר, וגבינות חריפות.
המחיר: 90 ₪

מרלו רזרב 2005 – כרם מנרה
יין מרלו אלגנטי, בעל ארומת עשבי תיבול, מנטה, אקליפטוס ופירות יער אדומים, בשילוב עם ניחוחות אדמה, ליקריץ ווניל.
השילוב של ענבי המרלו עם ענבי קברנה סוביניון מאותו הכרם, תרם ליין גוונים של קאסיס ופירות יער שחורים.
היין עשיר בטעמים ובריחות, והינו בעל חמיצות טובה ומאוזנת המובילה לסיומת ארוכה והרמונית. הטאנינים הנעימים והגוף המלא תורמים לחוויית השתייה של יין כרם יחידני זה מקיבוץ מנרה.
היין נעשה מ- 85% ענבי מרלו בשילוב עם 15% ענבי קברנה סוביניון מכרם יחיד בקיבוץ מנרה בגובה של כ-750 מ', המתאפיין בנתוני קרקע ואקלים אידיאליים לגידול ענבי יין בכלל ומרלו בפרט.
הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי בשעות הבוקר המוקדמות, והועברו במהירות ליקב. השריית הענבים בקור במשך 4 ימים טרם התסיסה, בטמפרטורה של 12 מעלות, סייעה למיצוי הטעם והצבע העשירים של הענב.
לאחר תסיסה איטית ומבוקרת, נסחט היין בעדינות והועבר לתחילת יישון של 19 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בשילוב עם מעט חביות הונגריות, יישון אשר השלים את מבנה היין ותרם למורכבותו ועידונו.
יין זה יתאים לליווי נתחי בקר מובחרים, קדירות, מאכלים איטלקים, וגבינות חריפות.
המחיר: 85 ₪

רקנאטי רוזה 2007
יין פירותי ומרענן מענבי קברנה פרנק ומרלו מכרם בן זמרה שבגליל העליון. היין שופע ארומה בגוני תות שדה טרי, אפרסקים לבנים, ומלווה בעשבוניות קלה.
היין הופק מענביהם של שני כרמים הנהנים מתנאי האקלים הקר השורר באזור ומהבדלי טמפרטורה גדולים בין היום ללילה, אשר תרמו רבות לקבלת פרי מאוזן ועשיר.
הענבים נבצרו ברמת סוכר נמוכה יחסית, במטרה ליצור יין רוזה קלאסי, פירותי ורענן, השומר על האיזון העדין שבין חומציות ואלכוהול.
מועד הבציר בשבוע השני של חודש ספטמבר 2007, תוזמן במדויק על מנת לקבל את הפרי בנתוני הבשלה אופטימליים להכנת יין רוזה המבטא את ארומות שני זנים אלו. הענבים הועברו ליקב במהירות רבה במיכלים קטנים על מנת להבטיח את שלמותו של הפרי ואיכותו.
מייד עם הגעתם ליקב, הופרדו הענבים משדרותיהם, קוררו במהירות, והועברו למיכל בודד לשהייה קצרה עם הקליפות למשך 48 שעות.
בסיומן נסחטו בעדינות.התירוש עבר תסיסה קרה, איטית ומבוקרת בתהליך זהה לייצור יינות לבנים, על מנת לקבל את המיטב מרעננות הפרי וטעמיו העשירים.
את יין הרוזה מומלץ לקרר היטב לפני השתייה, וליהנות ממנו כאפריטיף ובשילוב עם מאכלים אסייתים, מנות דגים עשירות, או מאכלי עוף.
המחיר: 69 ₪


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר