חדש בבתי הקולנוע: האופה מברלין – סרטו של אופיר ראול גרייצר

הסרט נע על התפר בין ניגודים – גבר מול אישה, הומו מול סטרייט, דתי מול חילוני, ברלין מול ירושלים, מזרח תיכון מול אירופה

השבוע (28.12.17) מתחילה הקרנת הסרט בהפצת סרטי נחשון,  שזוכה בפרסים ומעורר עניין רב בעולם, בסינמטק ת"א וברחבי הארץ. הסרט (דובר עברית, אנגלית וגרמנית, עם תרגום לעברית ולאנגלית, 104 דקות) מספר על תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין שמנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל בניסיון להתחקות אחר חייו, אלמנתו ענת ובנו בירושלים. תומאס מתקבל לעבודה בבית הקפה של ענת מבלי לחשוף את עברו. בזכות המאפים המעולים  שלו, המקום מתחיל לשגשג ותומאס מוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר מכפי שציפה.

אופיר ראול גרייצר הוא במאי ישראלי שחי ויוצר על הקו של ירושלים-ברלין, וגם שף וקונדיטור בעל ניסיון המעביר סדנאות בישול ואפייה
אופיר ראול גרייצר במאי הסרט חי ויוצר על הקו של ירושלים-ברלין וגם שף-קונדיטור המעביר סדנאות בישול ואפייה

"האופה מברלין" הופק על ידי איתי תמיר (לילה סרטים) ומתיאס שוורברוק (פילמבייס ברלין). בסרט משחקים שרה אדלר, זוהר שטראוס, רוי מילר, סנדרה שדה והילד תומר בן יהודה, לצד השחקן הגרמני טים קלקהוף. הסרט הופק בתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה, ירושלים, וקרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע.

אורית בלום שצפתה בסרט, אומרת: "האופה מברלין הוא סרט נוגע ללב, שרישומו נשאר הרבה אחרי שעוזבים את אולם הקולנוע. הסרט גורם למחשבות ותובנות על החיים האמיתיים המסתתרים מאחורי מעטה החיצוניות ה"נורמטיבית",,  על אהבה אמיתית, על בדידות, על הצורך בחום אנושי וקירבה, ועל אוכל (ובמקרה הזה דברי מאפה) המקרב בין אנשים.  המשחק של הגיבורים הראשיים מאוד אמין, מינימליסטי ואנושי. הבימוי והצילומים קסומים ממש, ונותנים לצופים תחושה של המצאות במקום ההתרחשות עצמו. מומלץ ביותר".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר