חדש ביקב טוליפ: Port Esperanza 2003

היין הופק מענבי קברנה סוביניון בשלים מאוד, על מנת לקבל מתיקות טבעית גבוהה במיוחד. במהלך התסיסה הוסף כהל ענבים איכותי אשר גרם להפסקת התסיסה ושימר את המתיקות הטבעית של הענב. ייחודו של יין זה הוא בהתיישנות ארוכה, של 3 שנים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 350 ליטר

יקב Tulip חנך את יין הפורט אספרנזה 2003. זהו יין בסגנון פורט שמקורו בעיר פורטו שבפורטוגל.
"אספרנזה" היא תקווה בספרדית, כשמו ועל שמו של "כפר תקווה" בו ממוקם ופועל יקב טוליפ.
כפי שכבר דווח לקוראי אכול ושאטו בעבר, לשם בחירת הציור אשר יהווה את התוית של יין הפורט אספרנזה של יקב טוליפ, יזם היקב לפני מספר שנים תחרות ציורים בין חברי הכפר, בה נתבקשו לצייר ציור בהשראת עמק ישראל. הציור הנבחר מהווה מאז את התוית הרשמית של יין הפורט.

היין הופק מענבי קברנה סוביניון בשלים מאוד, על מנת לקבל מתיקות טבעית גבוהה במיוחד. במהלך התסיסה הוסף כהל ענבים איכותי אשר גרם להפסקת התסיסה ושימר את המתיקות הטבעית של הענב. ייחודו של יין זה הוא בהתיישנות ארוכה, של 3 שנים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 350 ליטר, אשר יובאו במיוחד מחברת "Remy Martin", יצרנית הקוניאק המובילה. בחביות אלה, בהן יושן במשך 12 שנה קוניאק XO, יושן לאחר מכן יין הפורט, מה שהעניק ליין ארומות וטעמים של קוניאק משובח.

הפורט התרכז והתרכך בחביות כשהן חשופות לשמש בחודשי הקיץ ומוגנות מהגשם בחודשי החורף. צבעו אדום הנוטה לחום, והוא מאופיין במתקתקות נעימה בחך המשאירה סיומת ארוכה של דבש, פירות יבשים, תותי יער, וניל וקרמל. הפורט אינו מסונן, ולא עבר כל תהליך הצללה.

את היין מוצע להגיש קריר, ובכדי ליהנות ממורכבותו, להגיש לצדו גבינות שמנות וגבינות קשות כמו רוקפור, קממבר וברי, מנות אחרונות עשירות בשוקולד, שקדים אגוזים ופירות יבשים.

היין בוקבק ב-ספטמבר 2006 (1,400 בקבוקים בלבד).
כהל: 18%.
מחיר לצרכן: 115 ש"ח

יקב Tulip הוקם לפני כארבע שנים בכפר תקווה שבקריית טבעון. זהו יקב בוטיק משפחתי שנולד כחלום על יקב משפחתי קטן, להנאתה הפרטית של משפחת יצחקי חובבת היין. החלום של הבן רועי יצחקי גדל והתפתח, וכיום מיוצרים ביקב כ-55,000 בקבוקים בשנה, כשהעשייה ביקב משלבת בין עשיית יין איכותי ותרומה לקהילה בה נבנה.
את היקב החליטה משפחת יצחקי לפתוח דווקא בכפר תקווה הסמוך למגורי המשפחה בקריית טבעון. כפר תקוה הינו מוסד לבגירים בעלי פיגור קל עד בינוני, הנקראים "חברים". היקב אימץ אל ליבו את החברים בכפר שהפכו חלק בלתי נפרד ממשפחת יצחקי. היקב מספק עבודה קבועה לארבעה חברים, ובתקופות של בציר הוא משלב בעבודת היקב יותר ויותר חברים.


יקב Tulip
כפר תקווה, קרית טבעון
טל. 04-9830573

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר