חדש: פטיט סירה הרי יהודה 2005 מהסדרה האזורית של יקבי כרמל

פטיט סירה הרי יהודה 2005, Old Vines, הנו יין אדום יבש שהופק מענבי פטיט סירה מחלקת כרם בוגרת (קרוב ל- 40 שנה) באזור הרי יהודה. הכרם ליין זה נבחר לאור איכותו המוכחת לאורך שנים, והוא מתאפיין ברמת יבולים נמוכה, גרגרים קטנים וצימוח מרוסן באופן טבעי

יקבי כרמל חונכים את יין "פטיט סירה הרי יהודה 2005" המיוצר בכמות מצומצמת של 9,730 בקבוקים. היין זכה לאחרונה במדליית כסף בתערוכה הבינלאומית Terravino 2007.

פטיט סירה הרי יהודה 2005, Old Vines, הנו יין אדום יבש שהופק מענבי פטיט סירה מחלקת כרם בוגרת (קרוב ל- 40 שנה) באזור הרי יהודה. הכרם ליין זה נבחר לאור איכותו המוכחת לאורך שנים, והוא מתאפיין ברמת יבולים נמוכה, גרגרים קטנים וצימוח מרוסן באופן טבעי.
הכרם טופל בהקפדה יתרה החל משלב הזמירה ועד לשלב הבציר. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.

היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של אוכמניות, סיגליות ועור, והוא בעל גוף מלא, מבנה מוצק וסיומת ארוכה ומאוזנת.
על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום בו, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק.

מחיר מומלץ: 70 ₪

על בציר 2005
החורף שקדם לבציר 2005 היה קר יחסית והתברך במנות קור רבות אשר תרמו להתעוררות טובה של הגפן מתרדמת החורף. עונת הגשמים הייתה קצרה, אך כמות המשקעים תאמה את הממוצע הרב שנתי. לאורך עונת הגידול הטמפרטורות היו נוחות ואף נמוכות מן הממוצע, בלא אירועי שרב קיצוני.
הפסקת הגשמים המוקדמת בשילוב עם השקיה מבוקרת, הביאה לעוצמת צימוח מתונה בכרמים וליבולים נמוכים ב– 25% ביחס לבציר 2004. השילוב של תנאי מזג אויר נוחים ויבולים נמוכים גרם להבשלה אופטימלית של הענבים, וליינות איכותיים.

על אזור הגידול
אזור גבעות עם עמקים פנימיים יבשים וקרירים בגובה כ- 250 מ' מעל פני הים. האזור מתאפיין בהבדלי טמפרטורה ניכרים בין יום ולילה. הקרקע גירית, שטחית ומנוקזת היטב, דבר המאפשר שליטה מצוינת בעוצמת הצימוח.

על הסדרה האזורית
מדובר בסדרה של יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני ענבים אציליים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזכרון יעקב ובהרי יהודה. ביקב מדגישים כי היינות מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות, על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של אזורי הגידול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר