חוגגים אביב בבית היין מעברות

הקיץ שבפתח והרעננות שמביאים איתם היינות הלבנים, ואלו שעל ידם – יינות הרוזה, הם מסימנה של תקופה הבאה עלינו לטובה. דני רובין מתלהב מהלבנים, נותן צל"ש לאדומים, ומזיל ריר של הנאה על הקבב האולטימטיבי

כמדי שנה, סמוך לערב הפסח ובד בבד עם השקות רבות של יינות חדשים של רבים מהיקבים הישראלים, וממש ערב אירוע היוקרה אשכול הזהב 2008, קיים הזוג הנפלא ברוך וריבה וולף את האירוע השנתי של פסטיבל האביב בבית היין מעברות ביום שישי האחרון.
מחיר כניסה לאירוע היה 45 ש"ח, וכלל כוס טעימות, טעימות יין באופן חופשי, וזיכוי בחנות היין. בנוסף הוצעו לטעימה ליקרים שונים, גבינות, לחמים, ריבות ושמני זית.

היינות בחנות נמכרו במחירי הנחה אטרקטיביים במיוחד ביום האירוע, והפעם, באווירה נכונה ובמצב רוח מרומם מתבקש, מצטייני פסטיבל היין של קיבוץ מעברות היו היינות הלבנים.

הקיץ שבפתח והרעננות שמביאים איתם היינות הלבנים, ואלו שעל ידם – יינות הרוזה, הם מסימנה של תקופה הבאה עלינו לטובה. ובקטגוריה זו ראויים לציון היינות של דלתון עם הרוזה החצי יבש והמתקתק בדיוק איפה שצריך; יינות יקב רקנאטי עם הסוביניון בלאן, רוזה, והשרדונה רזרב; אהבתי מאוד את הגליל אביבים של יקב הרי גליל, את המסע ישראלי לבן של ויתקין, את הגמלא ריזלינג והסוביניון בלאן של יתיר, ואת ויונייה מהסדרה האזורית גליל עליון של יקבי כרמל.

ביינות האדומים ניצח מבלי להשאיר שבויים התרשיש מסדרת אבני החושן של בנימינה, כשאחריו צועדים בגאון הקברנה סוביניון של ברבדו, האיילון סירה של קלו דה גת, והקברנה סוביניון של יתיר.

הקבב האולטימטיבי
בגזרת האוכל הייתי מגדיר כחוויה של ממש את הקבבים של דורון פרל (050-6804740). מי שהכיר בעבר את הקיצור שבין כביש 4 הישן לבין כביש חיפה תל-אביב החדש; בקיצור: דרך העפר שבין חוות רונית מצד אחד ומושב בני ציון מהצד השני; לא יכול היה לפספס על חציית מסילת פסי הרכבת את הקראוון של דורון פרל. זהו קבב רומני אולטימטיבי שנעשה ביד אמן, ומכונה בשמו הרומני MEAT TI TEY. את חלק מהתערובת המדויקת לעילא שבונה את הקבב המושלם של דורון של בשר הקבב שהוא נא, הוא חושף; ואת הפטנט שמייחד את הקבב שלו פי כמה וכמה מונים משל האחרים, הוא שומר חזק קרוב לחזה.

אולי צריך לשאול את חמותי, סבתא לילי, בכדי לקבוע את מידת רומניותו של הקבב, אבל הטעם, אחח, הטעם. יש הגורסים שקבב טוב מכינים משילוב של חצי בקר וחצי חזיר. הוסיפו שום והרבה, הוסיפו סודה והרי לכם קבב. אבל אם תשאלו רומני מרומניה, תמיד תימצא גירסא ביתית אותנטית כזו או אחרת, ולדוגמא : קחו לכם חצי מידה בשר בקר וחצי מידה בשר כבש – וניצחתם.

אבל גם לזה יקומו מקטרגים מהפזורה הרומנית, ויגידו: הכול שטויות. קחו את המתכון הבא: שלבו בשר כבש עם בשר בקר מהחלקים של הצוואר אם יש הוסיפו בשר אווז, בשביל השומניות הנדרשת, הוסיפו הרבה שיני שום – אבל כאלה שהושרו כל הלילה במי ברז רגילים. הוסיפו מלח, פלפל שחור גרוס, וכוס סודה לשתייה לפי כפית לכל 1 ק"ג של בשר. תנו לתערובת לישון במקרר ליממה אחת – 24 שעות, ואחרי זה אתם אומרים שלום לצ'אושסקו בגן העדן.
לא יודע מי לא יודע מה, תנסו לטעום ו/או להזמין מהקבב של דורון פרל, ותדברו רק בשפה אחת, והיא ההנאה.

נהניתי לטעום גם מהמטעמים הדרום אמריקאים של ריקיסימו אמפנדס של השף ריקדרו שטרנפלד מגבעת אולגה, שהטעים אמפנדס ממולא ירקות או בשר – מנות טובות, עמוסות ושופעות טוב טעם. היו עמדות נוספות של סושי, כריכים, או שמן זית של משק בירגר מכפר קיש, אבל תנסו לזכור את הקבב של דורון פרל. אני בטח זוכר.

יקבים ישראלים בפסטיבל האביב של בית היין מעברות
הרי גליל – יראון סירה, גליל אביבים, גליל שירז קברנה, גליל רוזה.
רמת הגולן – גמלא קברנה 2003, גמלא קברנה 2005, גמלא סנג'ובזה 2005, גמלא מרלו 2003, גמלא מרלו 2005, גמלא ריזלינג.
דלתון – דלתון מרלו רזרב, עלמה בלנד קברנה מרלו, סוביניון בלאן רזרב, רוזה.
כרמל – סדרה אזורית קברנה שירז גליל עליון, סדרה אזוטרית קברנה סוביניון גליל עליון, סדרה אזורית מרלו גליל עליון, סדרה אזורית ויונייה גליל עליון, סדרה אזורית סוביניון בלאן גליל עליון.
יקב יתיר – קמ"ש 2004, קברנה סוביניון יתיר 2005, סוביניון בלאן יתיר.
יקב ברבדו – ברבדו קברנה סוביניון 2004.
ססלוב – אביב מרלו, קברנה מריאג', סוביניון בלאן ניו-זילנד.
יקב עגור – רוסה רוזה, קסם, שמירה.
יקב טוליפ – סירה רזרב, מוסטלי קברנה פרנק, מוסטלי שירז.
בזלת גולן – קברנה סוביניון רזרב 2005, קברנה סוביניון 2006, מרלו רזרב 2006.
יקב ויתקין – מסע ישראלי אדום, מסע ישראלי לבן, מסע ישראלי ורוד.
קלו דה גת – קלו דה גת הראל מרלו 2005, קלו דה גת הראל סירה 2005, קלו דה גת קברנה סוביניון 2005.
רקנאטי – רקנאטי שירז, רקנאטי קברנה סוביניון, רקנאטי מרלו, רקנאטי רזרב פטיט סירה זינפנדל, רקנאטי רוזה.
יקב רימון – יין קינוח רימונים, יין יבש, יין דמוי פורט רימונים.
יקב אבידן – בלנד סגול, בלנד אדום.
יקב צרעה – הרי יהודה, גבעת החלוקים, נווה אילן, ושורש.
יקבי בנימינה – יוגב קברנה מרלו, יוגב קברנה שירז, יוגב סובינין בלאן שרדונה, סדרת אבני החושן תרשיש.
ליקר Y – ליקר פסיפלורה, וודקה נמירוף.

יינות מהעולם
מרקס דה קסרס קריאנזה אדום, שאטו מונרוז, רוזמונט שירז קברנה, רוזמונט שירז, ברינג'ר סטון זינפנדל, אלזה מלבק, דון ולנטין, קברנה ופינו של יקב הונדורגה מצ'ילה, NEW AGE יינות אפריטיף מוגזים קלות של וינו לטינו.

כמו תמיד שמחתי לפגוש בעושים במלאכה: ברי ורוני ססלוב מיקב ססלוב, דורון ורועי יצחקי מיקב טוליפ, שירה אבידן מיקב אבידן, שרונה בלוגולובסקי מיקב ויתקין, וליאור לקסר מיקבי כרמל.

חג שמח.



(בתמונה: שירה אבידן מטעימה מיינות היקב. צילום: דני רובין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר