חודש אלזס בג'יאקונדה – שני יצרנים, שתי טעימות

אלזס היא אחד האזורים הציוריים והמיוחדים, המייצר יינות לבנים מהטובים ביותר בצרפת ובעולם כולו

רפאלה וענת מג'יאקונדה החליטו להרים כפפה נוספת, ולייבא ארצה מבחר מרתק של יינות אלזס ייחודיים ממגוון יצרנים, סגנונות וזנים.
אלזס היא אחד האזורים הציוריים והמיוחדים, המייצר יינות לבנים מהטובים ביותר בצרפת ובעולם כולו.
הגיאולוגיה של אלזס הינה מוזאיקה יוצאת דופן של אדמות – גרניט, אבן גיר, צפחה מפוררת, חימר, סיד, גרניט, Sand Stone ו- Gneiss.
למגוון סוגי האדמות באלזס אין מקבילה בשום אזור אחר בצרפת, לפיכך אין זה פלא שבאלזס למעלה מ- 50 חלקות המסווגות Grand Cru.

Domaine Mark Tempe
מארק טמפה נחשב מזה זמן לאחד הייננים המרשימים של אלזס.
טמפה אימץ את העקרונות הביו דינאמיים על מנת להדגיש את המינרליות והחומציות של יינותיו, המאופיינים בצבע עמוק בזכות היבול הנמוך במיוחד.
ה- Cuvee הרציניים יותר שלו מתיישנים על שיירי השמרים ללא שפייה והוספת סולפית, למשך 18-30 חודשים, דבר יוצא דופן המעניק עומק רב וריכוז של טעמים.

היינות בטעימה
Zellenberg Pinot Blanc 2005
Zellenberg Pinot Gris 2004
Zellenberg Gewurztraminer 2005
Burgreben Riesling 2001
Grand Cru Mambourg Riesling 2000
Grand Cru Mambourg Gewurztraminer 2003

וכה אומרות ענת ורפאלה: "הריזלינגים והגוורצטראמינר מחלקות צלנברג וממבורג בעלי מאפיינים זניים טהורים, מלאי טעם, עומק אמיתי ומורכבות, נועזים, פראיים, מרוכזים, מינרליים, ושופעים.
טעימה מפינו בלאן או גרי של טמפה תדגים במהרה כמה חזקים, איתנים, מוצקים ונהדרים יכולים להיות זנים אלה כאשר נעשים על ידי הידיים הנכונות.
Grand Cru Mambourg Riesling – יין בעל אישיות, מירקם חלק, שופע בדבש, מלא פירות טרופיים, ג'ינג'ר, תבלינים ואגוז מוסקט. בעל משקל רב ועושר.
חומציות נפלאה המתפתחת בחיך, נותנת סיומת נמרצת ושומרת על הרמוניה.
Zellenberg Pinot Gris Burgreben – שוכנת על תל הפונה מזרחה, כשהאדמה משלבת אדמת סחף, צדפות וחימר. ריזלינג משיג בחלקה הזו בשלות מצוינת ומשמר חומציות רעננה, מוצקה וחדה.
Zellenberg Pinot Blanc – הפינו של טמפה מלא טעמים, מורכבות וחומציות מינרלית מרעננת.
Grand Cru Mambourg Gewurztraminer – יין מרוכז מאד, מתובל, בעל שכבות רבות של טעמי פירות יבשים, דבש ובוטריטיס. למרות הבציר החם היין שמר על חומציות מדהימה. הסיומת המינרלית המרעננת היא תוצאה של הבציר החם ואילוץ השורשים לרדת למעמקי האדמה בחיפוש אחר מים ומזון".

טעימת יינות אחוזת מארק טמפה תתקיים ביום ראשון 08.03.09 בשעה 20:00 המחיר למשתתף 240 ₪
האירוע סביב שולחן וכולל כיבוד מתאים ליינות המוצגים
מספר המשתתפים מוגבל. ההרשמה באמצעות כרטיס אשראי 
טל. 03-6022746

Domaine Marcel Deiss
מארי הלן קריסטופארו וז'אן מישל דייס (בתמונה עם רפאלה רונן) אינם נחים על שמריהם. לאחר מספר שנים בעבודה אורגנית עברו לשיטה הביו דינאמיות, תוך כדי אימוץ תפיסת הטרואר באופן טוטאלי. התוצאה – רכישות חדשות של חלקות ושתילת גפנים על מנת להשיג יינות בלנד מסינגל ויניארד.
מאמצי האחוזה ממוקדים במורכבות וריכוזיות היינות, ולכן מחולקים לשלוש קטגוריות – Vins de Fruits, Vins de Terroirs, Vins de Temps
יינות הטרואר הם המרתקים ביותר. בעוד שבאלזס החוק הוא יינות זניים, דייס מייצר בלנדים של זנים שונים.

היינות בטעימה
Gewurtztraminer Bergheim 2004
Altenberg Grand Cru Bergheim 2004
Engelgarten 2005
Grand Cru Schoenenbourg 2004
Grand Cru Mambourg 2004
Rotenberg 2004

רפאלה וענת מספרות על היינות: "גוורצטראמינר הוא המלך של ברגהיים וגדל על אדמות גיר. בחלקה זו שותל ז'אן מישל את כל 12 זני ענבים המסורתיים של אלזס.
Altenberg Grand Cru Bergheim עשוי מכל 12 הזנים הללו ומאד ארומאטי. זהו יין עשיר מאד, עם אפיונים של בוטריטיס, אף מפוצץ פרי, דחיסות מינרליות יוצאת דופן, חומציות גירית, וסיומת אלגנטית ארוכה עם פוטנציאל יישון של 15-20 שנה.
זהו יין גדול בזכות כך שמחבר יחד את זני הענבים, הבציר והיינן ביחס שווה.
Engelgarten גדל על אדמות חצץ ומייצר יין בעל מירקם קטיפתי מדהים, זהו יין עשיר ומרוכז באופן יוצא דופן, עם חומציות נפלאה, מינראליות עשירה וסיומת ארוכה. קלאסי ואלגנטי. יתיישן נפלא כעשר שנים.
Rotenberg נשלט על ידי ריזלינג ופינו גרי. גדל על אדמות גיר. זהו יין לגסטרונומיה גבוהה, מורכב, בעל גוף בינוני ומירקם משיי, פירותי ומינרלי, טהור ומצוחצח, הרמוני באופן מרשים בעל מרקם עשיר וחלק. לאחר דיקנטינג יפתח ארומות אדמתיות. יתיישן נפלא 10-15 שנים.
Mambourg חלקת ממבורג מייצרת מהווה את הטרואר החם ביותר של אלזס ומייצרת יין מאופק בעל עומק וסיומת חלקה, אורך ועומק טעמים, מינרליות גירית ארוכה, ויכולת התיישנות מרשימה.
Schoenenbourg מייצרת יינות בעל פוטנציאל יישון של 15-20 שנה. בחלקה עירוב של גפנים עתיקות המייצרות יין דחוס, מורכב ומוצק, מינרלי מאד,
בעל עוצמות יוצאות דופן ואלגנטיות רבה".

טעימת יינות אחוזת מרסל דייס תתקיים ביום ראשון 22.3.09 בשעה: 20:00 המחיר למשתתף 300 ₪
האירוע סביב שולחן וכולל כיבוד מתאים ליינות המוצגים
מספר המשתתפים מוגבל. ההרשמה באמצעות כרטיס אשראי
טל. 03-6022746

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר