חוויות מהפנינג יום העצמאות 58 למדינה בבית היין "איש הענבים"

חיים גן, איש הענבים, קיבל את פנינו בשמחה בכניסה. חיים הקדים ואמר ש- 58 היינות שהובטחו הם רק חלק ממגוון גדול יותר שיוטעם כאן ועכשיו של למעלה מ-65 בקבוקי יין משלל מגוון יינות הארץ

הפנינג יום העצמאות 58 למדינה התקיים בבית היין "איש הענבים" ביפו ביום שישי 5 במאי.
לומר שלא נהנינו? לומר שלא היה מספיק יין לטעום? לומר שלא קיבלנו תמורה לכסף ששילמנו בכניסה?
בואו ונעשה חשבון ביחד. בכניסה שילמנו כחברים במועדון לקוחות "איש הענבים" 99 שקלים. קיבלנו כוס זכוכית בגודל סביר בהחלט וראויה לטעימה. קיבלנו טופס טעימות "עצמאות 2006" מסודר לפי פירוט היינות שבטעימה ולצידם המחיר.
בצאתנו רכשנו שני בקבוקי יין: את ה"אלול" 2003 של "סוסון ים" שמחירו בטופס הטעימה 115 ₪, ואת הקברנה סוביניון 2003 מכרם קיומי של יקבי כרמל מזרחי, שמחירו בטופס הטעימה 58 ₪.
שניהם יחד לתשלום: 173 ₪, ועכשיו קיבלנו בתשלום הנחה בגובה 20₪ לבקבוק כפול שני בקבוקים, וכן זיכוי נוסף של 15 ₪ בהחזרת הכוס שקיבלנו בכניסה, ואין ספק שזכינו לעיסקה הגונה ומכובדת.

אבל רגע, הבה לא נקדים את המאוחר. האירוע שהחל בשעה 12:00 אסף אליו ייננים, מנהלי מכירות מענף היין, מבקרים ועיתונאי יין, וציבור שוחרי יין כמוני וכמוכם.
חיים גן, איש הענבים, קיבל את פנינו בשמחה בכניסה. חיים הקדים ואמר ש- 59 היינות שהובטחו (58 לציון שנות המדינה, ואחד לשנה הבאה) הם רק חלק ממגוון גדול יותר שיוטעם כאן של למעלה מ-65 בקבוקים משלל יינות הארץ.
חיים "הזהיר" אותנו לבל "נחטא" וננסה לטעום מהכל, שכן פשוט לא נעמוד בזה. בקומת הכניסה, ציין חיים, יהיה זה נכון לפתוח בשורת היינות הלבנים – השרדונה והסוביניון בלאן, ולאחר מכן לשוב לבסוף לכאן ולטעום מיינות הקינוח; ואילו בקומת הגלריה העליונה הוגשו בשני "החדרים" היינות האדומים.

הדרך אותה התווה חיים גן אכן הייתה הדרך הנכונה בה בחרנו לפתוח בטעימת היינות הלבנים, ומכאן פנינו לאדומים. מן הסתם, ביקשנו להיחשף ליינות שטרם טעמנו וטרם היכרנו, ולבצירים שלא זכינו לטעום מהם. חיפשנו את יינות הדגל, את יינות הריזרב, ואת הטעימות "לאורך ציר הזמן".

כך עשינו ביינות ירדן, וכך עשינו ביינות מרגלית. טעמנו יינות נדירים ויקרים, עם כ"גולת כותרת" הקברנה סוביניון 2000R ריזרב של יקב אמפורה בבקבוק המגנום. "אך, איזה יין".
טעמנו את הקצרין 1996 של יקבי רמת הגולן, אף הוא בבקבוק המגנום. וגם כאן "אך, איזה יין".
אהבנו מאד את האלול 2003 של סוסון ים. אהבנו את הקברנה סוביניון 2003 כרם קיומי של יקבי כרמל מזרחי (עובדה, קנינו את שניהם). אהבנו מאד את הירדן 2000 של יקבי רמת הגולן. אהבנו מאד את הגרנד וין 2000 של קסטל.

המון, המון יינות משובחים הוטעמו כאן במסגרת זו. זכורני היטב טעימה של יום העצמאות מלפני שנתיים, כאשר "איש הענבים" זכה בפורום יינות ישראל,למנת קיטונות לא קטנה על "הטעמה קמצנית", על "צפיפות", על "מיזוג אוויר חלש", על "חוסר "נחמדות" מצד מטעימה כזו או אחרת".
רבותיי, איני יודע באם היה משהו בעבר בטיעונים אלו, אולם עלי לציין וממקור ראשון, כאן ועכשיו. כי "איש הענבים" יצא הפעם ם מגדרו בכדי להביא לנו "טעימת עצמאות 2006" במיטבה: חיוכים, אדיבות, שירות, הטעמה נדיבה, כיבוד טרי, נקי, צבעוני, עשיר, אנשים יפים, מיזוג אוויר, יום יפה.
אין לנו על מה להתלונן.
ובשפע שהוצג כאן יש לחיים גן המארח, ליקבי הבוטיק בישראל, ולתעשיית היין כולה על אנשיה וחובביה, רק להתפאר ולהתגאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר