חזה עוף צלוי במרינדת הדרים עם שעועית מוקפצת

מרינדה לכמות של 1 ק"ג חזה עוףמיץ מ-2 תפוזים2 כפיות סילאן (דבש תמרים), ניתן להמיר בסוכר חום1 כפית צ'ילי חריף קצוץ2 כפיות מלח2 כפיות פלפל שחור גרוס1 כף טימין טרי קצוץ 3 שיני שום קצוצות2 כפיות כוסברה קצוצה (לאוהבי הכוסברה, אפשר גם יותר…)שלושת רבעי כוס שמן זית4 כפיות חומץ בין-יין אדוםלשעועיתשעועית ירוקה קפואהקערה עם מי קרחשמן זיתשום (לפי הטעם והכמות)פלפל שחור ומלח לפי הטעםהכנהמערבבים את כל המצרכים של המרינדה בקופסא שיכולה להכיל את כל הכמות, מעבירים את העוף למרינה, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר (לפחות ל-12 שעות).צולים צלייה קצרה על הגריל או על מחבת פסים שחוממה היטב. חשוב לא להשאיר את הבשר יותר מדי זמן על האש, אחרת הוא יהיה יבש, פשוט לגעת בו בזמן הצליה.חולטים את השעועית בסיר עם מים רותחים ומיד מעבירים לקערה עם מי קרח ע"מ להפסיק את הבישול של השעועית.מעבירים את השעועית למחבת, מקפיצים עם מעט שמן זית, שום, פלפל ומלח. השעועית אמורה להיות פריכה, לכן תהליך ההקפצה צריך להיות קצר כדי שלא נקבל שעועית מבושלת.

מרינדה לכמות של 1 ק"ג חזה עוף
מיץ מ-2 תפוזים
2 כפיות סילאן (דבש תמרים), ניתן להמיר בסוכר חום
1 כפית צ'ילי חריף קצוץ
2 כפיות מלח
2 כפיות פלפל שחור גרוס
1 כף טימין טרי קצוץ
3 שיני שום קצוצות
2 כפיות כוסברה קצוצה (לאוהבי הכוסברה, אפשר גם יותר…)
שלושת רבעי כוס שמן זית
4 כפיות חומץ בין-יין אדום

לשעועית
שעועית ירוקה קפואה
קערה עם מי קרח
שמן זית
שום (לפי הטעם והכמות)
פלפל שחור ומלח לפי הטעם

הכנה
מערבבים את כל המצרכים של המרינדה בקופסא שיכולה להכיל את כל הכמות, מעבירים את העוף למרינה, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר (לפחות ל-12 שעות).

צולים צלייה קצרה על הגריל או על מחבת פסים שחוממה היטב. חשוב לא להשאיר את הבשר יותר מדי זמן על האש, אחרת הוא יהיה יבש, פשוט לגעת בו בזמן הצליה.

חולטים את השעועית בסיר עם מים רותחים ומיד מעבירים לקערה עם מי קרח ע"מ להפסיק את הבישול של השעועית.

מעבירים את השעועית למחבת, מקפיצים עם מעט שמן זית, שום, פלפל ומלח. השעועית אמורה להיות פריכה, לכן תהליך ההקפצה צריך להיות קצר כדי שלא נקבל שעועית מבושלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר