חישתיל חונכת בדרום אפריקה משתלה שתתמחה בייצור ושיווק שתילי ירקות מורכבים

במסגרת תהליך ההרכבה מחברים שתיל של זן בעל תכונות מצטיינות למערכת שורשים חזקה יותר. השתילים המורכבים עמידים למחלות, ולכן נזקקים לכמות מופחתת של חומרי הדברה. השתילים המורכבים מצטיינים בחוסן ומהירות גידול, ולכן מניבים יבול גבוה באופן משמעותי בהשוואה לשתילים הרגילים

תאגיד משתלות חישתיל, יצרן השתילים לחקלאות ולנוי הגדול בישראל, חנך את המשתלה הראשונה בדרום אפריקה, אשר תתמחה בייצור ושיווק של שתילי ירקות מורכבים, ותתבסס על הידע הישראלי לפיתוח השוק המקומי למוצר יוקרתי זה.

במסגרת תהליך ההרכבה מחברים שתיל של זן בעל תכונות מצטיינות למערכת שורשים חזקה יותר. השתילים המורכבים עמידים למחלות, ולכן נזקקים לכמות מופחתת של חומרי הדברה. השתילים המורכבים מצטיינים בחוסן ומהירות גידול, ולכן מניבים יבול גבוה באופן משמעותי בהשוואה לשתילים הרגילים.
התוצאה היא תהליך גידול בריא יותר הן לצרכן והן לחקלאי וסיוע משמעותי לשיפור איכות הסביבה. ההתמחות של חישתיל בהרכבת שתילי ירקות רחבה, וכוללת גידולי מקשה וחממות כגון אבטיחים, מלונים, מלפפונים, עגבניות, חצילים ופלפל.

משתלת חישתיל דרום אפריקה ממוקמת בצפון המדינה, בליבו של אזור לגידול ירקות, ותספק שתילי ירקות מורכבים למגדלי ירקות בדרום אפריקה, ובהמשך לחקלאים במדינות הסמוכות נמיביה וזימבבואה.

המשתלה כוללת בשלב הראשון שטח חממות גידול של 15 דונם, והיא עתידה להתרחב ל-200 דונם. על פי התוכנית העסקית יוקמו בשנים הבאות משתלות נוספות ברחבי דרום אפריקה עד לחופים הדרומיים של המדינה.

המשתלה בדרום אפריקה תהיה המשתלה העשירית של חישתיל. כיום יש לחישתיל חמש משתלות בישראל וארבע נוספות בחו"ל – באיטליה, תורכיה ויוון.
בהתאם לאסטרטגיית החברה, כל המשתלות בחו"ל הן בבעלות משותפת עם גורמים מקומיים.

בכוונת חישתיל להרחיב מאוד את פעילות היצור בחו"ל, ולהתפשט לשווקים וארצות נוספות בחמש השנים הבאות כחלק מתוכנית ההתפתחות לחברה בינלאומית.

השותפה של חישתיל בדרום אפריקה היא חברת ZZ2, ממגדלי העגבניות הגדולים בעולם. החברה מגדלת עגבניות על שטח של 17 אלף דונם – קרוב לשטח גידול העגבניות בכל מדינת ישראל.

פרויקט ההקמה של משתלת חישתיל בדרום אפריקה נוהל על ידי שלמה צוקר, ששימש עד לפני חצי שנה מנהל משתלת חישתיל בנחלים והוא ישמש מנכ"ל המשתלה המסחרית. אספקת השתילים לחקלאים בדרום אפריקה תחל כבר במהלך חודש יולי.

אתר משתלות חישתיל: www.hishtil.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר