חליטות תה חורפיות: שתייה חמה תציל מצמא

לכל מי שמוצא את עצמו מתעצל להכין כל כוס בנפרד, מומלץ בהחלט להכין מראש חליטה בתרמוס קטן, ולהחזיק קרוב ובהישג יד לצד ספל אהוב. על מנת לחסוך בזמן ולא לחכות עד שהמשקה יתקרר לדרגה שניתן לשתות אותו, אפשר בהחלט להכין מראש בתרמוס חליטה מרוכזת, ואז לדלל אותה במים קרים לטמפרטורה הרצויה

בסוף היום כשהרגליים עייפות, הראש מתחיל לאותת שכואב לו, אין כמו שתיית חליטת צמחים כדי להשכיח את הכל… ולהירגע.
החורף הגיע. גם אתם מוצאים את עצמכם בסוף יום עם כאב ראש שמזכיר לכם כי במשך כל היום שתיתם בקושי כוס מים אחת ? יש פתרון – חליטות מרגיעות לחורף.

בחורף אנו נוטים לשתות פחות. הסיבה העיקרית היא כנראה הירידה בתחושת הצמא שאינה רגישה במיוחד, ומכיוון שבחורף הירידה ברמת הנוזלים בגוף היא איטית והדרגתית, היא אינה מעוררת את תחושת הצמא באופן שיגרום לנו לרצות לשתות."

רובנו מתקשים לשתות משקאות קרים או פושרים בחורף, חליטות צמחים יכולות להוות פתרון נהדר לשתייה חמה.
הרעיון של חליטה הוא בישול קצרצר במים רותחים. ניתן לרכוש חליטה מוכנה, ואפשר גם לחלוט לבד בבית: פשוט יוצקים מים רותחים על הירק או הפרי, מכסים ומחכים מספר דקות למיצוי הטעמים. ניתן לחלוט כל דבר כיד הדמיון הטובה.
החליטות הפופולריות הן מצמחי תבלין כגון נענע, לואיזה, לימונית, גרניום, רוזמרין.

לכל מי שמוצא את עצמו מתעצל להכין כל כוס בנפרד, מומלץ בהחלט להכין מראש חליטה בתרמוס קטן, ולהחזיק קרוב ובהישג יד לצד ספל אהוב. על מנת לחסוך בזמן ולא לחכות עד שהמשקה יתקרר לדרגה שניתן לשתות אותו, אפשר בהחלט להכין מראש בתרמוס חליטה מרוכזת, ואז לדלל אותה במים קרים לטמפרטורה הרצויה.

חליטה חמה בניחוח תפוח וקינמון:
קחו תפוח עץ (עדיף לא מסוג החמצמץ אלא מזן מתוק כגון חרמון), חתכו לקביות, הכניסו לכוס גדולה, הוסיפו קמצוצון של קינמון (למי שלא אוהב, לא חובה). צקו מים רותחים על תפוח, כסו את הספל ותני לחליטה לנוח כמה דקות. אפשר לשמור (מסונן או לא) בתרמוס חם. ניתן בהחלט ליהנות ולאכול גם את התפוח.
ניתן גם לשתות ולחזור על הפעולה שנית עם אותו תפוח.

חליטת ג'ינג'ר וציפורן:
ברפואה הסינית ג'ינג'ר וציפורן ידועים כמחממים ומקלים במצבי הצטננות.
יש להשתמש בשורש ג'ינג'ר טרי, קלוף אותו ולחתוך ממנו פרוסה בעובי 1-0.5 סנטימטר. להוסיף 2-3 גרגירי ציפורן מיובש ולצקת מעל מים רותחים, לכסות ולהמתין מספר דקות.

חליטות פירות יבשים:
אפשר לחלוט גם פירות יבשים – הכל הולך; משמשים, תמרים, ועד חמוציות.
חליטת שזיפים שחורים מיובשים מקלה על הסובלים מעצירות ומשחררת סתימות. לאוהבי המתוק: יש לקחת בחשבון שכל כפית סוכר מכילה 20 קלוריות.

ועוד טיפ לאוהבי התה:
חשוב לדעת שיש לו יתרונות בריאותיים: מחקרים גילו שתה שחור או ירוק מסייע להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן שונים ואוסטיאופורוזיס, ושומר על בריאות הפה והשיניים. מצד שני, הוא מפחית את ספיגת הברזל בגוף, ולכן לא מומלץ לשתות אותו בזמן הארוחה, בעיקר אם זו ארוחה בשרית.

שרון דבוש-חלילי היא דיאטנית קלינית ויועצת מדעית לחברת "נביעות"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר