חשבתם שחלף זמנה של הבונבוניירה כמתנה? אז לא

צריכת הבונבוניירות לקראת חגי תשרי עולה בשנים האחרונות בקצב של 5% בשנה ובכל שנה מתווספים עוד ועוד מותגים המציעים בונבוניירות ומארזי שוקולד שמאוד קשה לעמוד בפניהם
מחקר מגלה: 81% מהישראלים רואים בבונבוניירה מוצר בעל ערך חיובי, ל-76% הבונבוניירה מתאימה כמתנת חג וככיבוד לאורחים, ו-70% היו שמחים לקבל בונבוניירה

חגי תשרי תש"פ-2019 בעיצומם והגענו כבר לחג סוכות. זו תקופה מתאימה לתת ולקבל שוקולדים איכותיים, וכל מי שנכנס לסופרמרקט או לחנויות מזון ומתנות, לא יכול שלא לראות המדפים עמוסי הבונבוניירות. אצל רבים מאתנו המילה "בונבוניירה" קשורה לעבר רחוק או די רחוק, כולל קטע סאטירי של אפרים קישון על גלגוליה וגורלה של בונבוניירה אחת, אבל הבונבוניירות של היום הן משהו שונה. כבר לא מדובר בפרלינים בטעם שוקולד  ממולאים בליקר או דובדבן משומר ביין, ולא אריזות פשוטות שחזרו על עצמן ועברו מיד ליד בלי לפתוח אותן. הבונבוניירות של היום מכילות שוקולדים אמיתיים ואיכותיים, במגוון טעמים, ובדרך כל הם עטופים אחד אחד, באריזה מעוצבת שראויה להעניק או לקבל אותה וליהנות מתוכנה.

סקר שערכה חברת ליימן שליסל – יבואנית בונבוניירות מרסי וטופיפי באמצעות מכון המחקר KANTAR, בקרב מדגם מייצג של 503 משיבים, מצא כי רוב הישראלים (67.9%) ישמחו לקבל לחג בונבוניירה כמתנה. על פי ממצאי  הסקר, 81.3% מהישראלים רואים בבונבוניירה מוצר בעל ערך חיובי. 54.2% חושבים שבונבוניירה היא מוצר מפנק, 50.3% הגדירו אותה כמוצר יוקרתי, 47.5% חושבים שהשוקולדים בבונבוניירות טעימים, 45.5% רואים בבונבוניירות מוצר מתאים לאירועים מיוחדים, ו-36.7% חושבים שבונבוניירות הן מוצר איכותי. רק 18.7% מהישראלים חושבים שבונבוניירה היא מוצר מיושן. עוד מצא הסקר כי עבור 76.3% מהמשיבים בונבוניירה מתאימה כמתנת חג למארח, 76.5% חושבים שבונבוניירה מתאימה ככיבוד להגיש לאורחים, ו- 67.9% היו שמחים לקבל בונבוניירה.

צילום אפרת אשל
צילום אפרת אשל

אין ספק שאחת הסיבות לכך שמדובר במתנה פופולרית, היא המחיר. נכון להיום המחיר הממוצע של בונבוניירה שנמכרה בחנויות בחודשיים האחרונים עומד על 17.83 ₪. בישראל נמכרו בשנת 2018 כמעט 7 מיליון בונבוניירות. מדובר בשוק שמגלגל כ- 108 מיליון שקל בשנה, ומאופיין בשתי נקודות שיא: בראש השנה ובסוכות מתרכזים 30% (32.89 מיליון ₪) מהשוק, ובפסח 20% (21.76 מיליון ₪). 50% הנוספים מתפרסים על פני כל השנה. לפי ליימן שליסל, הבונבוניירה האהובה ביותר בישראל היא זו של טופיפי, שמיליון יחידות שלה נמכרות בשנה, ובעלת 9.7% מהשוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר