טבחים וקונדיטורים עם מוגבלות בטעם העיר

דן גורמה, המרכז הישראלי ללימודים קולינריים בחיפה, הציג באירועי "טעם העיר" מגוון של מנות גורמה פרי ידיהם של תלמידי הכשרות מקצועיות בתחומים של אומנות הבישול. ביניהם היו גם טבחים וקונדיטורים מתמחים הלומדים בדן גורמה במסלולי לימודים המותאמים לאנשים עם מוגבלות

דן גורמה, המרכז הישראלי ללימודים קולינריים בחיפה, מרשת מלונות דן, הציג השנה באירועי "טעם העיר" מגוון של מנות גורמה פרי ידיהם של תלמידי הכשרות מקצועיות בתחומים של אומנות הבישול (טבחות לדירוג מקצועי סוג 1), ואומנות הקונדיטאות (לדירוג מקצועי סוג 1), קורסים בפיקוח משרד התמ"ת.

בין התלמידים שלקחו חלק באירוע היו גם טבחים וקונדיטורים מתמחים הלומדים בדן גורמה במסלולי לימודים המותאמים לאנשים עם מוגבלות.
כך, למשל, תלמידי קורס אומנות הקונדיטאות המיועד לתלמידים המתמודדים עם לקויות שמיעה וחירשות, פרויקט משותף של דן גורמה, המוסד לביטוח לאומי – מחלקת השיקום, ומחוז חיפה והצפון של האגף הבכיר להכשרה ולפיתוח כוח אדם של משרד התמ"ת שמממן ומפקח על הקורס.

בהכנות לאירוע השתתפו גם תלמידי קורס טבחות משולב בתעשייה, שמטרתו להכשיר אנשים המתמודדים עם מוגבלות רגשית לעבודה כטבחים מוסמכים בבתי מלון, בתי הארחה, מטבחים מוסדיים וחברות קייטרינג. קורס זה, שנחנך בשנה האחרונה, הינו פרי שיתוף פעולה בין דן גורמה לבין תב"ת – ג'וינט ישראל, המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות – סל שיקום, והאגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם של משרד התמ"ת שמממן אותו.

על הכנת התפריט לרגל אירועי "טעם העיר" עמלו תלמידי דן גורמה, בהנחיית צוות המונה 6 שפים בכיריםף שף רמי סוויסה, שף עומרי שאוקי, שף מוריס הנדלר, שף שי קרידי, שף-קונדיטור מרים הרשקו ושף-קונדיטור איתן בן סעדון רוטמן. בין מגוון המנות שהוצעוף שיפודי סלמון עם מלון ובזיליקום בגריל מוגשים על סלט עדשים, לימון ורוטב ברביקיו; מעורב ירושלמי בלאפה עם טחינה ירוקה; פאייה ולנסיה; וקינוחים מפתיעים כפאי אגוזי מלך בליווי רוטב מייפל; פאי תפוחים בליווי רוטב וניל; ובראוניז אמריקני. 

רביב שורץ, מנהל דן גורמה, מציין, כי מדי שנה יוצאים את שערי המרכז כ-200 בוגרים אשר רכשו בו את השכלתם המקצועית. לצד זאת, מקיים דן גורמה, מזה זמן ממושך, מסלולי לימודים המותאמים לאוכלוסיות המתמודדות עם נכויות ומוגבלויות, ורואה במעורבות חברתית חלק מהאג'נדה של המקום וערכיו כמוסד לימודים. בדן גורמה משוכנעים כי עצם השילוב בין תלמידים עם מוגבלות לתלמידים ללא מוגבלות, מיטיב עם שתי האוכלוסיות גם יחד, ותורם לאווירה הבית-ספרית.

בתמונה מימין לשמאל: רביב שורץ, מנהל דן גורמה; מרדכי בן צור, מפקח אזורי למלונאות בחיפה וצפון; השף שי קרידי

הכתבה פורסמה בידיעון נגישות ישראל – העמותה לקידום נגישות ועצמאות הנכים בישראל, www.aisrael.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר