טיול קולינרי בחו"ל – איך נערכים כדי ליהנות

ישראלים רבים נוהגים להתעמק במקורות האתניים של המזון שהם אוכלים בטיול, כיצד הוא מיוצר ומדוע הפך לפופולארי במדינה זו. דרך אידיאלית לעשות זאת הינה בטיול אשר נושא אופי קולינרי

אוכל וקולינריה מהווים מרכיב חשוב להנאה מושלמת מחופשה בחו"ל. התייר צועד על קיבתו ממש כמו החייל.  יתר על כן , קשה ליהנות מיופיו של כפר פסטורלי כשהבטן מקרקרת. חלקכם יסתפקו בסעודה אשר תשביע את רעבונכם. אך קרוב לוודאי שחלק נכבד מגולשי האתר יצפו ליותר מכך. ישראלים רבים נוהגים להתעמק במקורות האתניים של המזון שהם אוכלים בטיול, כיצד הוא מיוצר ומדוע הפך לפופולארי במדינה זו. דרך אידיאלית לעשות זאת הינה בטיול אשר נושא אופי קולינרי.
להלן כמה עצות ראשוניות לתכנון חוויה שכזו.

היעד
כמו בתכנון של כל טיול לחו"ל, הדבר הראשון שיש להחליט עליו הוא היעד. גישה אחת היא לחשוב מהו המזון או המשקה החביב עליכם, לבדוק היכן הוא מיוצר ולנסוע לשם. גישה רווחת אחרת היא לתור אחר מקומות בהם המזון ייחודי ושונה לחלוטין מזה המוכר לכם. גישה זו תאפשר לכם חוויה מרחיבת אופקים מבחינה קולינרית ותרבותית כאחת. כדאי לשוטט ברשת בטרם אתם מחליטים על כך. אפשר, למשל, להיעזר באתר של מדריך מישלן המפורסם. במדריך מסעדות עולמי זה ניתן למצוא סקירות של טיולים קולינריים מסוגים שונים, ולשאוב מהן רעיונות.

המחיר
חופשה באוריינטציה קולינרית עשויה להיות יקרה. תכנון התקציב מהווה פרמטר קריטי להצלחת טיול כזה. אוכל משובח עולה לא מעט כסף, ויותר מכך עולה טיסה ליעד רחוק במיוחד. מי שכיסיו מדולדלים יכול למצוא פתרון באירועים של פסטיבלי אוכל בעולם. הם נועדו בדיוק למטרה זו: לחשוף את המזון המקומי בפני התיירים במחירים השווים לכל נפש. ואמנם בערים רבות בעולם מתקיימים פסטיבלי אוכל שנועדו לחכם של התיירים. כך גם הדבר בארה"ב. למי שנוסע לשם הקיץ, להלן מבחר של אירועים שיתקיימו במהלך חודש יולי 2011.

בעיר ניו יורק מתקיים שבוע מסעדות פעמיים בשנה בחורף ובקיץ. הפסטיבל הקרוב יתקיים ב- 11-24 ליולי. תוכלו להיהנות מסעודה מלאה באחת מהמסעדות היוקרתיות והנחשקות בכל רחבי העיר במחיר של 24 דולר עד 35 דולר. באירוע ישתתפו מסעדות ממגוון מטבחים וסגנונות: אמריקאיות, יפניות, איטלקיות, תאילנדיות, צרפתיות ואחרות. עשרה בתי סטייקים מהשורה הראשונה ישתתפו בחגיגה. בתי הסטייקים בניו יורק מהווים תו תקן לסטייק איכותי. חלק מן המקומות יקרים להחריד בימים רגילים, ולכן כדאי לא להחמיץ את ההזדמנות. אחת מהמסעדות מגישה את המנה המסורתית שלה כבר למעלה מ- 100 שנים. לצדה ניתן למצוא גם מקומות חדשים.

למי מכם שמעוניין בסעודה רומנטית, מסעדה איטלקית היא אופציה מועדפת. האווירה במסעדות הללו מעודדת אחיזה בידיה של בחירת ליבכם בעת הסעודה. תוכלו לנצל את שבוע המסעדות של ניו יורק ולחוות את גווניו המרובים של המטבח האיטלקי דווקא בתפוח הגדול.

הואיל וניו יורק משופעת במרכזי אומנות ותיאטרון, השכילו מארגני שבוע המסעדות לשבץ לצד כל אחד ממוסדות התרבות מסעדת שף המשתתפת בחגיגה. אם חשקה נפשכם להשביע גם את נפשכם לצד קיבתכם תוכלו בקלות לשלב הופעה, הצגה או תערוכה עם תפריט קולינרי ייחודי לפי טעמכם.

שבוע המסעדות בניו יורק אינו פוסח על המסעדות התאילנדיות, שמספרן בעיר הולך וגדל. במסגרת הפסטיבל מוגשים במחירים מיוחדים מבחר תבשילי קארי ריחניים, מאכלי ים ושיפודים חריפים ומסורתיים. סצנת האוכל התאילנדי נפוצה בשכונות רבות, וכך גם בשבוע המסעדות. בווסט וילג' תמצאו תפריט תאילנדי רב גוני לצד קוקטיילים אקזוטיים. גם בשכונת מרי היל אפשר למצוא אוכל תאילנדי ייחודי, כולל יינות ייחודיים.

פסטיבל מסעדות נוסף במדינת ניו-יורק יתקיים בעיר בופאלו ב-9-11 ליולי, והוא מושך אליו מדי שנה קרוב לחצי מיליון אנשים, מה שהופך אותו לאחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בארצות הברית. האירוע מתמקד באוכל יומיומי מקומי ופחות במזון גורמה. לשומרים על הגזרה, לצד הבשר עתיר השומן המסורתי של המסעדות המקומיות יוגשו גם אופציות בריאות יותר.

בניו-אורלינס יתקיים פסטיבל קוקטיילים בין 20-24 ליולי. הוא יכלול סעודות, הדגמות של הכנת קוקטיילים, תחרויות, טעימות וסיורי יינות ברחבי העיר.
בפארק סיטי במדינת יוטה יתקיים בין ה-7-11 ליולי פסטיבל יין. ניתן יהיה למצוא בו למעלה מ- 500 סוגי יינות, רובם מיקבים במערב ארצות הברית. כמו כן אפשר יהיה לטעום מהמטבח המקומי.

גם בקליפורניה יתקיים פסטיבל יינות גדול. הוא יתרחש בסנטה ברברה ב- 14-16 ליולי. יוגשו קרוב ל- 400 סוגי יינות של כ- 100 יינים ממדינת קליפורניה.
ואם אתם כבר בקליפורניה, שווה לקפוץ גם לפסטיבל חביב למדי לחובבי השום(!). האירוע יתקיים בסוף יולי בעיר גילרוי שמדרום לסאן חוזה. יוגשו מאכלים קלאסיים כגון לחם שום או שום צלוי, אך גם גלידת שום תככב באירוע.

לסיכום: קחו את הזמן בעת תכנון של טיול קולינרי. בימינו קל למדי לבדוק ולברר כל מה שתרצו בעזרת האינטרנט. היו בטוחים שאתם יודעים בדיוק היכן אתם מעוניינים לבקר ומה אתם מעוניינים לחוות. דאגו להזמין מקומות למסעדות ולסיורים מראש. מציאת מסעדת חלומותיכם סגורה בדיוק ביום בו נסעתם אליה, היא מאורע שבהחלט תעדיפו לדלג עליו. הבטיחו לעצמכם חוויה חושית מלאה וללא טרדות.

איתי דוד הוא מאתר Trip4you המומחים לביטוח נסיעות לחו"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר