טיפים והמלצות לטיגון נכון ובריא יותר לקראת חנוכה

1. חשוב לטגן בטמפרטורה הנכונה – כשהשמן חם מדי, המזון נחרך מבחוץ ולא מתבשל מבפנים. כאשר השמן אינו חם דיו מתארך זמן הטיגון, המזון לא מקבל את מכת החום הרצויה וסופו שיספוג הרבה יותר שמן.

2. כיצד יודעים מהי הטמפרטורה הנכונה לטיגון? מכניסים כף עץ, אם השמן מבעבע סביבה, סימן שהוא חם דיו. רצוי שהמזון המיועד לטיגון יהיה בטמפרטורת החדר, כדי לצמצם את השפעתו על טמפרטורת השמן.

3. שימוש חוזר בשמן: העדיפו להשתמש בכל פעם בשמן טרי! שימוש חוזר בשמן משומש (שכבר הספיק להתחמצן), איננו מומלץ.

4. "גזר בקו ההגנה": הכניסו לשמן חתיכת גזר טרי והחליפו אותה מדי פעם במהלך הטיגון. הגזר עשיר בבטא-קרוטן ובקרוטנואידים נוספים המונעים את חמצונו של השמן ושומרים בכך על איכותו.

5. הגודל כן קובע – טגנו את המזון בחתיכות גדולות יותר! כך תקטינו את שטח הפנים של המזון ופחות שמן ייספג בו.

6. אחסון נכון של השמן: על מנת להאריך את חיי המדף של השמן, אחסנו אותו במקום חשוך וקריר עם פקק סגור היטב.

7. באיזה סוג שמן לבחור? העדיפו שימוש בשמנים העשירים ביותר בשומן חד-בלתי-רווי, כדוגמת שמן קנולה או זית, שנוטים הכי פחות להתחמצן ועמידותם היא הגבוהה ביותר.

8. באיזו קטגוריית שמנים לבחור? תמיד כדאי לבחור בשמנים מועשרים ובריאים יותר, כמו סדרת שמני "עץ הזית" המועשרת בויטמין E וסידרת "עץ הזית – בריאות מהטבע" המועשרת בויטמין E ובנוגדי חמצון נוספים (טוקופרולים). תוספת הרכיבים הבריאותיים לשמנים תורמת להגברת עמידותם באיחסון, בישול וטיגון.

"שמן תעשיות" היא יצרנית שמני המאכל מסדרת "עץ הזית"
ו"עץ הזית בריאות מהטבע".






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה