טיפים לבניית תפריט חג

בבניית תפריט חג יש לשים דגש על שימוש במוצרים מגוונים, צבעי מזון מגוונים ומרקמים מגוונים (קריספי מטוגן, בריאותי חלקלק, שחום בתנור- חלק). הגיוון תורם ליופי המזונות המונחים על השולחן, ועונה על טעמים שונים של האנשים

בבניית תפריט חג יש לשים דגש על שימוש במוצרים מגוונים, צבעי מזון מגוונים ומרקמים מגוונים (קריספי מטוגן, בריאותי חלקלק, שחום בתנור- חלק). הגיוון תורם ליופי המזונות המונחים על השולחן, ועונה על טעמים שונים של האנשים.

כאשר מכינים מנות בשר מומלץ להפריד את הבשר מהרוטב ולהניח אותו בצד בסוסייר יפה, על מנת לקבל מנה אסתטית.

לא זורקים שאריות – שאריות של עוף או בשר שרוצים להגיש בארוחה שניה, מומלץ להגיש לא באותה צורה בה הוגשו במקור אלא בשינויים קלים, ולשלבם עם סלט קר, ביחד עם אורז או בשילוב סלט מיונז.

דרך חיננית וקלה לקישוט מנות ולהוספת מרקם מעניין, היא הוספת צ'יפס בטטה. את הצ'יפס מכינים ע״י טיגון של קילופי בטטה בשמן עמוק. כאשר הצ'יפסים מקבלים צבע יפה יש להוציא אותם על נייר סופג ולהמליח אותם. הצ'יפסים ישארו קריספיים כשעה.

אם כבר מאסנו בארוחות החגים הגדושות והעמוסות, וחשקה נפשנו דווקא בארוחת חג קלילה יותר, הרי סלט גדול ומגוון יהווה ארוחה מלאה.
מומלץ להכין סלט על בסיס חסה ובו מכל טוב שיש בבית, לדוגמא: אגוזים, שאריות בשר ועוף, אגוזים וגרעינים קלויים למיניהם, רצועות שניצל, קוביות גבינות, ירקות קלויים וכו׳. על מנת "לחבר" את הסלט מומלץ להוסיף רוטב לבן על בסיס יוגורט, שום, עירית ומיונז.

למארח שרוצה להרשים, מומלץ לכלול בתפריט מנה בשרית פשוטה להכנה אך טעימה ועשירה מאוד: רוסטביף סינטה.
מתכון מומלץ לרוסטביף סינטה:
יש לבקש אצל הקצב נתח סינטה מיושן במשקל של 2-5 ק״ג לפי כמות הסועדים (מומלץ עם כמה שפחות שומן בחלקה העליון).
מכינים תערובת של עשבי תיבול: רוזמרין, טימין ומרווה עם חרדל גרגירים פלפל שחור גרוס ומלח ים אטלנטי.
עוטפים את נתח הסינטה בתערובת שהכנו וסוגרים אותה. מטגנים קלות עד להגעה לצבע שחום קל ויפה.
מחממים תנור לטמפרטורה של כ-100 מעלות, ומכניסים לתנור את הנתח עטוף בנייר אלומיניום למשך כשעה וחצי (בהתאם לגודל הנתח – בין שעה לשעתיים).

לאלו המגישים גפילטעפיש בארוחת החג – דרך אסטתית להגשת הגפילטעפיש: על חצי צדפה גדולה.

תפוחי אדמה הם תוספת אהובה על כולם המומלצת גם בארוחת החג. דרך מעניינת ויפה להגשת מנת תפו״א אפוי, היא לחתוך תפו״א לחצי ואז לפרוסות דקות לרוחב, מבלי לחתוך עד הסוף. ניתן להכין בכל תיבול או אפילו בשמנת, להניח על הצד השטוח ולאפות בטמפרטורה של כ- 200 מעלות על מנת לקבל צבע יפה.

בתכנון ההגשה זכרו תמיד: אוכל קטן תמיד טעים יותר. אוכל קטן על מקל – טעים אפילו יותר.

שתייה קלה לא חייבת להיות תעשייתית וקנויה. בארוחת חג השתייה המומלצת ביותר היא תה קר – זול, טעים, יפה וקל להכנה.
דרך מומלצת להכנה: לשים לכל שני ליטר מים שקית תה אחת, עשבים כגון לימונית, נענע, ג׳רניום לימוני. להמתיק ב- 8 כפות סוכר או בעשב הסטיביה אשר נטול קלוריות וטבעי לחלוטין (מומלץ לחולי סכרת וניתן להשיג בכל חנויות הטבע). לשפוך מעט מעם רותחים, ולאחר כחמש דקות להוסיף מים קרים וקוביות קרח. להגיש בקנקן שקוף עם כל העשבים בפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר