טיפים למסעדנים

ממחקרים רחבי היקף שערכה יוניליוור פוד סולושיינס העולמית, עולים מספר טרנדים בכל הנוגע לצריכת מזון מחוץ לבית. מן הטרנדים עולה כי הסועדים מייחסים, בין השאר, חשיבות רבה לכל הנוגע לאיכות, תמורה ובריאות

ממחקרים רחבי היקף שערכה יוניליוור פוד סולושיינס העולמית, עולים מספר טרנדים בכל הנוגע לצריכת מזון מחוץ לבית. מן הטרנדים עולה כי הסועדים מייחסים, בין השאר, חשיבות רבה לכל הנוגע לאיכות, תמורה ובריאות .
להלן מספר טיפים, אשר יכולים לסייע למסעדן במתן מענה לצרכים אלה:

איכות
מן המחקרים עולה כי "החוויה הכללית" היא השיקול החשוב ביותר כאשר מדובר בהעדפה של מסעדה אחת על פני אחרת. לנושא האיכות חשיבות מרכזית ביצירת החוויה – שיפור האיכות, החל מחומרי הגלם ועד התפריט יוצרת רושם אצל הלקוחות ותורמים לחוויה המיוחדת אותה הם מחפשים.

תקשר שימוש במרכיבים איכותיים – ציין את הרכיבים המרכיבים את המנה (שמן זית, ירקות טריים, חומץ מיוחד). כך ידעו לקוחותיך שאתה מקפיד על כל פרט קטן כולל האיכות הכוללת של התפריט.

תקשר ללקוחות שימוש במותגים איכותיים – גבינה ממחלבה מיוחדת למשל.

התגאה בחומרי הגלם – ציין במקום בולט בתפריט רכיבים מיוחדים, עקרונות ירוקים שמנחים אותך.

הגשה ייחודית – השתמש בכלים מיוחדים להגשת רוטב, להגשת מנות שף.

העמק את הידע של צוות העובדים שלך – ודא שהוא מתודרך ומכיר את התפריט היטב כך שיוכל להמליץ על מנות בביטחון ובהרחבה.

תמורה
למרות ההתאוששות מן המיתון, מן המחקרים עולה כי עדין רוב הלקוחות מתכוונים להמשיך ולהיות זהירים ושקולים בהוצאותיהם. לקוחות מוכנים להשקיע יותר אנרגיה כדי להשיג תמורה גבוהה יותר לכספם.

מבצעים – אחוז לא מבוטל של לקוחות אוכל בעיקר במסעדות שמציעות מבצעים, ספיישלים והנחות בכל שעות היום ולא עסקיות בצהרים. קופוני הנחה ומבצעים אינטרנטיים יכולים להוות תמריץ פופולארי עבורם.

אסטרטגיית תמחור – המלחמה על לב הלקוח הובילה לתחרותיות גבוהה בשוק. אין ספק שמי שיש לו תקציב פרסום גדול יותר מנצח בקרב. שימוש באסטרטגיית תמחור מתוחכמת יכולה למשוך סועדים ולתת לעסק יתרון.

לקוחות מעדיפים מנות פחות יקרות בתפריט על פני צמצמום מספר הפעמים שהם יוצאים למסעדות – כדי למקסם את ההוצאה של כל סועד מומלץ לוודא כי התפריט מציע שפע הצעות שיגרמו ללקוח להגדיל את ההזמנה.

תקשור התמורה המשתלמת שנותן העסק
מחקרים מראים שרק אחד מכל ארבעה סועדים מאשים את המסעדנים ואנשי תעשיית המזון המקצועי בהתייקרות מחירי הארוחה. במקום לנצל זאת ולהעלות באופן מפתיע את המחיר או לחילופין – לספוג את ההתייקרות, מומלץ לעבור לשיטות תמחור שיגדילו את שורת הרווח מבלי להכביד על תקציב הלקוחות.

תפריט במחיר קבוע – תפריט של מנות ראשונות מוזלות במחיר קבוע; שתי מנות במחיר אחד קבוע; קינוחים מוזלים; ארוחה מלאה במחיר מנה עיקרית; ארוחה מלאה במחיר קבוע; עסקית ומנות מיוחדות במחיר אטרקטיבי – לכל אלה כוח משיכה מוכח. פריסת מבחר תפריטים במחיר קבוע עוזרים להגדלת הרווחים.

מנות בסיסיות – מומלץ לבדוק שילוב של מנות משתלמות על בסיס חלקי בשר מוזלים, ירקות עונתיים – מנות שזמן הכנתן ממושך ועל כן לא יוכנו בבית אולם בעלות טעם נוסטלגי ייחודי עבור הלקוח ובה בעת מסייעים בשמירה על שורת הרווח.

דגש על מנות פתיחה – רעננו הסלטים ומרקים שלכם בעזרת רטבים חדשים, תוספות ומטבלים, חומרי גלם שונים וטכניקות הכנה מגוונות. הדגישו את גודל מנות הפתיחה וציינו כי ניתן לחלוק בהן או להזמינן כמנה עיקרית.

תגמול לקוחות – תגמלו את לקוחותיכם החוזרים. קינוח על חשבון הבית או משקה או ציי'סר בסוף הארוחה יחברו אותם אליכם ויהפכו אותם לממליצים הטובים ביותר.

יוניליוור פוד סולושיינס ישראל
יוניליוור פודסולושיינס ישראל הינה חלק מחברת יוניליוור פודסולושיינס העולמית הפועלת ב- 74 מדינות ברחבי העולם. החברה פעולת בתעשיית המזון למעלה מ- 130 שנה. צוות החברה כולל אנשי מקצוע, ביניהם 2000 שפים, המביאים עמם ניסיון רב לצד ידע נרחב אודות טרנדים ומגמות עולמיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר